G: Mitä ajattelisit ihmisestä jonka olet juuri kuullut kotiutuneen psyk. sairaalasta?
Kommentit (10)
Kaverit eivät ole käyneet, ei sukulaiset ei kukaan. Valoa on näkyvissä mutta olen harmissani miksei kukaan tule käymään tai soita?
Sen takia tässä vähän kyselen, että pelätäänkö minua nyt vai mitä? : (
itse olen myös sairas,en tosin ollut " sisähoidossa" mutta huomaan,että mitä enemmän asiasta puhuu,sitä enemmän erottuu ne oikeat ystävät. halit ja voimia sinulle!!!!!!!
pyydä apua niin sua autetaan, usko minua. Muuten ihmiset voi luulla ettet halua yhteydenottoa.
t. oliko se 4 joka kävi kattomassa kaveria auroorassa
s. postia olen lähettänyt muutamalle, vastaus on lyhyt, on vähän kiireitä, toivottavasti pian ehditään näkemään jne.
ap
mutta kun ei ole auttanut, aina on tullut jokin este. Ei apua aina saa vaikka sitä pyytää : (
Onneksi nyt sain hyvän lääkärikontaktin! Siitä olen kiitollinen!
ap
vai onko suin kaverit ennen tavaneet rampata teillä?
nykyään ei ainakaan helsingissä pahemmin kyläillä (paitsi lapsiperheissä), vaan tavataan ns. ulkona.
mielenterveyden ongelmat eivät todellakaan välttämättä näy ulospäin!
kunnossa. Onneksi sitten yksi huolestunut lähimmäinen (en minä) järkkäs sen hoitoon.
Mun kavereista puolet syö mielialalääkkeitä, ja kyllä, kyllä minusta sen näkee. Ei nyt ihan ulkopuoliset, mutta kaverit ja ystävät.
Osa lääkkeistä turvottaa / lisää ruokahalua, ja osa nyt vaan muuten on niin kierroksilla koko ajan, ettei se ole " luonnollista" .
Meillä näistä asioista vaan on ollut tapana puhua aika avoimesti. Siks tiedän kuka käyttää ja kuka ei, noin suunnilleen. Ja tää. joka oli auroorassa oli loppuvaiheessa ennen hoitoonohjausta aivan zombie. Nyt se on onneksi jo paljon parempi, ainoastaan arka ja säiky.
itsemurha vaan oli koko ajan mielessä (on sitä edelleen lähes päivittäin).
Voimia kaikille masnetuneille ja omaisille ja ystäville.
ap
mun kaveri meni psykoosiin vuosi sitten, oli auroorassa viikon, nyt on vasta valoa näkyvissä.
raskasta se on meille kavereillekin.