Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: ONKO 500€ YHDEN LAPSEN KEVÄT-KESÄVAATTEISIIN LIIKAA?

Vierailija
25.01.2007 |

Sis. sisä- ja ulkovaatteita, muttei kenkiä.

Ennestään olemassa tietty farkkuja, paitoja, ym. mitä ei tartte ostaa. noi siis puhtaasti uutta kesävaatetta ja ulkoilupukuja.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei olis varaa

Vierailija
2/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se olisi ihan liikaa kun ollaan vähävaraisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on sit erikseen

Vierailija
4/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette molemmat vanhemmat peruspäivärahalla kotona työttöminä niin sehän hitosti.

Jos olette Nokian johtajia niin se on taskurahaa.

Vierailija
5/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saattaa meenä sen verran esikoisen kevät-kesä vaatteisiin, mutta muiden vaatteisin menee tuskin 100e/lapsi. Lapsia 3 kaikki samaa sukupuolta.

Vierailija
6/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sis. sisä- ja ulkovaatteita, muttei kenkiä.

Ennestään olemassa tietty farkkuja, paitoja, ym. mitä ei tartte ostaa. noi siis puhtaasti uutta kesävaatetta ja ulkoilupukuja.

Tarvitseeko lapsi niin paljon tai niin kalliita vaatteita? Kauheaa kerskakulutusta.

Vierailija
7/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan suuret määrät mekkoa ym tytölle ja sortsia + paitaa pojalle ja tarvii kai sitä jotkut välikausihömpötykset hankkia.

Vierailija
8/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kyllä olis rahaa - mutta rittää vähän vähempikin raha ja käytetytkin kelpaa

Vierailija
9/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä onko teidän perheellä siihen varaa? Jos on, niin sitten ei ole. Jos taas joudut tinkimään jostain muusta tai maksamaan vaatteita luotolla, niin sitten todellakin on!

Meillä ainakin tuo summa ja enemmänkin menee yhden lapsen vaatteisiin. Keväällä ja kesällä ollaan niin paljon liikkeellä erilaisissa olosuhteissa, että esim. ulkovaatteisiin menee helposti jo tuo summa yksinään.

Vierailija
10/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkää, trikoita, sukkiii, paitoi, bodyi, farkkuu, tuulihousuu jne. Meil ei mee kyl ihan noi paljoo, vaikee sanoo paljonko ku tulee ostettuu sillai housut kahelle tuosta, paitaa tuolta, sukat prismasta eli en hae kaikkii kerralla samasta paikasta. Et vois olla yllätys jos joku kertois paljonko on mennyt. Mut kengät ja ulkopuvut on isoi menoerä, ku kahelle ostaa goretexit ja puvut. Mut ite voi sit ostaakki farkkui alehyllystä :D

t: äite 22v

Vierailija
11/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen täyttää kesällä 3v ja kakkonen 1v keväällä, enkä ole heidän vaatteisiin koko 3vuoden aikana laittanut noin paljon rahaa! Siis yhteensä! Saadaan toki paljon käyttettynä, mutta kaikki ostetut ollaan hankittu kirpparilta ja super alennuksista.

Esim. tänään lidlistä toppatakki tytölle 6,99e. Siisti, nätti ja varmasti ajaa asiansa.

Vierailija
12/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 3v aikana laittanut lastesi vaatteisiin 500e??

Mulla kaksi lasta 2v ja 8kk ja heidän talvivaatteisiin on mennyt himppu vajaa tuo 500e. Puvut, isomman kengät, villapuvut, kypärämyssyt, hanskoja....

Vierailija
13/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia on huono palkanmaksaja. Tollo. Itse olen ollut Nokialla johtajana ja sieltä lähdettyäni kuukausipalkkani nousi yli 2500 eurolla.

Vierailija
14/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ulkopuolelta taloon tulleet ainakin saavat usein sen mitä pyytävät--> siis varsin kilpailukykyistä liksaa.

Vierailija:

Nokia on huono palkanmaksaja. Tollo. Itse olen ollut Nokialla johtajana ja sieltä lähdettyäni kuukausipalkkani nousi yli 2500 eurolla.

Vierailija
15/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin äkkiä laskettuna ei rahaa ole varmaan kulunut kuin 400-500e. Kengät lähisukulaisen kaupasta(yhtään paria en ole maksanut), vaatteita saatu lahjaksi, sukulaisten vähän pidettyjä, alennukset kierretään tarkkaan ja synttärit, nimpparit, joulu jne käytetään tarkkaan hyväksi.

Lähinnä siis sukkahousuja, sukkia ja pikkuhousuja tullut ostettua normaalihintaan..

Lapset ovat aina nätisti ja siististi puettu, mutta erittäin halvasti...=)

Vierailija
16/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee max 50 euroa.

Vierailija
17/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisältäis jalkineetkin, niin sitten meilläkin päästään lähelle esikoisen kanssa.

Vierailija
18/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta housut, paidat maksaa kuitenkin alk 10e kutakuin, on toki halvempiakin joukossa.

Kevät puvut, kengät, niin jos joku saa kaiken 50e...niin kerro salaisuutes

Vierailija
19/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kukkarolleni ehdottomasti liikaa.

Vierailija
20/23 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tällä palstalla aika monet arvioivat menonsa joko hyvin suuriksi (monella tyyliin Reimatec haalari + Reimatec kaksiosainen puku + niihin toiset housut + kaikkiin saman sävyiset hatut ja hanskat jne) tai sitten niitä ostoksia vähätellään eli oikeasti ei merkata kaikkia kuluja ylös ja sitten muistellaan vaan sen yhden haalarin hintaa, joka on kuitenkin aika kaukana totuudesta.

Ihan äkkilaskemalta voisi ajatella, että hirmuinen törsäri ei olis, jos ostaisi lapselle vaikka kaksi haalaria + takki + housut yhdistelmän, pari hattua ja kolmet hanskat. Jos haalarit maksaa vaikka 50 euroa kpl ja takki + housut 60 euroa ja hatut vaikka yhteensä 30 euroa ja hanskat vaikka yhteensä 30 euroa, niin noista yksistään tulee 240 euroa.

Sitten jos ostaa vaikka kolmet housut niin niistä tulee helposti 50 euroa, kolme puseroa, niin tulee toiset 50 euroa, kolme t-paitaa 20 euroa, alushousupaketti 20 euroa, sukat 20 euroa, kolmet collegehousut 30 euroa, kolmet kesäiset shortsit 50 euroa, niin noista tulee toiset 240 euroa.

Ei tuosta minusta nyt mitenkään edes järjetöntä määrää vaatteita tule ja saavat olla huolella ostettuja, että sopivat toisiinsa. Tietty jos alet kiertää tai kirppiseltä ostaa, niin voi päästä halvemmallakin, mutta veikkaanpa, että yllä mainitut vaatemäärät eivät edes sisävaatteiden osalta riitä, mutta alkuperäinen olikin maininnut, että heillä jotain ennestään.

Eli mä vastaisin että tuo 500 euroa kuulostaa suurelta, mutta on todellisuudessa aika realistinen summa, kun muistaa kaikki jutut laskea. Lapsen kulutus on keskimäärin 400-500 euroa kuussa, joten kun ei pieni lapsi siitä kaikkea syö, niin johonkinhan ne eurot menee, eikä vähäisimpänä ole vaatetus yleensä.