Voiko sosiaalitoimistosta saada harkinnanvaraista toimeentulotukea televisioon? Tuntuu että syrjäydyn kun mulle ei ole edes telkkaria...
Miten on? Onnistuuko tuohon tuen saanti? Kokemuksia?
Kommentit (35)
Sittenhän vasta syrjäydytkin kun hautaudut television ääreen saippuasarjoja seuraamaan.
Ilman muuta - lankkia naamaan ja koittamaan. Mie luulen, että onnistuu - jos ei muuten, niin otat rasismikortin esiin 👍
Vierailija kirjoitti:
Osa ei haluaisi tv:tä. Vaan toimivan koneen jolla voi kirjoittaa. Ja tulostaa. Ehkä netti, videot. Puhelimella se voi käydä haasteelliseksi ja säteileväksi. Onko ajateltu että köyhät elävät vain vankilamaisessa huoneessa seinää tuijotellen ja välillä orjapajalle. Kaikilla ei ole omaisia tai rahaa, mitään.
Toimeentulotuki mitoitetaan edelleen 90-luvun tarpeiden perusteella. Nykyisin pitäisi huomioida puhelin ja tietokone - en tiedä, miten, mutta ehkä vaikka niin, että voi saada jonkin tietyn summan kuittia vastaan. Ei välttämättä koko summaa, vaan esim. 50 euroa puhelimeen ja 100-150 euroa tietokoneeseen. Nämä voisi sitten ostaa joko käytettynä halvalla tai uutena niin, että maksaa itse loput.
Vierailija kirjoitti:
Eihän telkkarissa ole edes mitään katsottavaa. Suuren osan siitä p**sta näkee netistäkin.
TV voi olla köyhän ihmisen ainoa pieni ilo. Ruudulla näkee ihmisiä, kuulee uutisia ja pysyy vähäsen ajan hermolla. Tunnen köyhän, jolla ei ole televisiota. Yksinkertainen kännykkä on.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin on ainoa laite, johon voi saada harkinnanvaraista.
t: sosiaalityöntekijä
Voi voi.
Minulta saisit ilmaiseksi ison tv: n, jonka kaukosäädin ei toimi. Meillä on 2 muuta tv: tä.
Ei voi. Joudut ihan itse omilla aivoillasi keksimään itsellesi virikkeitä jotta et syrjäydy ellei ole varaa ostaa televisiota jonka kykyä epäilen kyllä vahvasti estää syrjäytymistä..
Irakilainen pari sai tv: ja kanavapaketin jolla näkyy heidän kotimaan kanavat. Perusteena oli kulttuurisiteiden säilyttäminen.
Kaveri sai harkinnanvaraista pyykinpesukoneeseen. Ostettiin rahoilla pari laatiikkoo kaljaa ja tupakkia. Alkossakin poikettiin :)
Oli hauska ilta!
sinulla on netissä tv. voit katsoa sitä puhelimen tai tietokoneen kautta
Noita saa ilmaiseksin, jos vanha käy, ei vaan käy.
Ei erillistä telkkaria oikeasti tarvitse, kun ne samat ohjelmat voi katsoa tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän telkkarissa ole edes mitään katsottavaa. Suuren osan siitä p**sta näkee netistäkin.
TV voi olla köyhän ihmisen ainoa pieni ilo. Ruudulla näkee ihmisiä, kuulee uutisia ja pysyy vähäsen ajan hermolla. Tunnen köyhän, jolla ei ole televisiota. Yksinkertainen kännykkä on.
Mutta ap:llä on netti. Ei minullakaan ole telkkaria, viisut näen areenasta ja näkyyhän noita muitakin ohjelmia kanavien palveluista.
Ei kai sosiaalivirasto enää jaa mihinkään rahaa?
Eikös Kela ole nykyään sossu?