Olin ulkona n. 3 tuntia, lisäsin aurinkosuojaa kasvoille kahdesti ja pidin leveää hattua , silti naama paloi
Mitä muuta muka voisin vielä tehdä, ettei iho punoittaisi? Vai olenko tuomittu kökkimään sisällä koko kesän?
Kommentit (26)
Johtuuko tuosta aurinkomyrskystä??
Minä olen koko päivän tehnyt töitä sohvan nurkassa. Kaupassa kävin ostamassa pari olutta ja maitoa aamukahviin.
En palanut. Huomenna sama homma. Töitä sohvan nurkassa. En varmasti pala.
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Naamalle pitää levitä 1 ruokalusikallista voidetta, jotta olisi tarpeeksi paksu kerros. Käytännössä näytät jauhonaamalta. Moni levittää liian vähän, jolloin suoja jää alle SPF 10.
Itse asiassa 1 teelusikallinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ulkona ennen kuin vasta iltapäivällä. Silloinkin hattu ja suojavoiteet ja mieluusti varjossa. Palan joka kevät jostain kohdasta vaikka kaikkeni teen. Siihen riittää jo se, että istun 15 minuuttia bussissa auringon puolella. Hiukseni on hieman vaalean punertavat, enkä rusketu koskaan, pelkästään palan ja saan pisamia.
Hyvät valinnat. Eihän nyt auringonpaisteeseen pidä mennä tunneiksi touhuaamaan. Eikä kyllä makaamaankaan. Aurinko on vaarallinen 🤜
Minä laitan 50 suojat kaupareissullekin. N55 hyvällä iholla.
Vierailija kirjoitti:
Japanissa käytetään hellevarjoja. Siis vähän niin kuin sateenvarjoja, mutta erilaista kangasta, eikä niin isoja ja leveitä. Ne on ihan tosi iso apu paahtavassa kuumuudessa, kun antavat suojaa siltä porotukselta. Mutta auttavat tietty myös siihen, ettei kärvenny auringossa.
Ostin ekalta Japanin-reissultani tuollaisen hellevarjon matkamuistoksi. Tai siis lähinnä ostin sen käyttääkseni siellä paikan päällä, mutta tietty toin sen kotiinkin. En ole Suomessa nähnyt noita hellevarjoja kuin aasialaisilla turisteilla. Mutta kyllä moni suomalainenkin noista hyötyisi! On vaan kauhea kynnys käyttää sellaista, kun kukaan muukaan ei käytä.
Jonkun somevaikuttajan pitäisi tehdä näistä trendi Suomeenkin, ettei tarvitsisi ympäristön painostuksesta kärvistyä auringossa ja läkähtyä helteessä.
Päivänvarjo on vanha keksintö ja ollut yleisessä käytössä täälläkin.
Japanissa käytetään hellevarjoja. Siis vähän niin kuin sateenvarjoja, mutta erilaista kangasta, eikä niin isoja ja leveitä. Ne on ihan tosi iso apu paahtavassa kuumuudessa, kun antavat suojaa siltä porotukselta. Mutta auttavat tietty myös siihen, ettei kärvenny auringossa.
Ostin ekalta Japanin-reissultani tuollaisen hellevarjon matkamuistoksi. Tai siis lähinnä ostin sen käyttääkseni siellä paikan päällä, mutta tietty toin sen kotiinkin. En ole Suomessa nähnyt noita hellevarjoja kuin aasialaisilla turisteilla. Mutta kyllä moni suomalainenkin noista hyötyisi! On vaan kauhea kynnys käyttää sellaista, kun kukaan muukaan ei käytä.
Jonkun somevaikuttajan pitäisi tehdä näistä trendi Suomeenkin, ettei tarvitsisi ympäristön painostuksesta kärvistyä auringossa ja läkähtyä helteessä.