Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoisit? Kumppanini ehdotti, että alkaisin käymään hänen äitinsä luona siivoamassa

Vierailija
11.05.2024 |

Äitinsä on "jalaton" 67 vuotias alkoholisti, joka on saanut häätövaroituksen hajuhaittojen takia. 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi yhdessä siivota?

Vierailija
22/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin mennä hyvinkin siivoamaan anopin taloa. Ja olen käynytkin silloin kun anoppi on ollut esim sairaana. Mutta anoppi elää normaaliin tapaan. Mieheni kustantaa meidän perheen elämästä suuren osan koska olen työttömänä. Siksi minusta ok käydä hoitamassa anoppia/siivoamassa siellä.

Aloittajan tilanne pitäisi tuntea tarkemmin mutta aloitus kuulostaa sellaiselta että tuskin menisin,

Tiedoksi vaan sinullekkin että tuo järjestely tulee saman tien pysyväksi kun olet siihen ryhtynyt, eikä se siitä muutu vaikka pääsisit töihin. Sitten sinä siivoat kotona, anopin luona ja käyt töissä. Näin tämä menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran sairas että ei mun mies ehottaisi. 

Vierailija
24/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna miettisin, mikä rooli sinulla edes on äijäsi elämässä. Oletko hänelle nainen vai äiti?

Ja menee itse siivoamaan, tai ostaa siivouspalvelua. Oma asiansa.

Ilmeisesti siivoojan rooli.

"Äiti" on se, joka tarvii siivoojan.

"Nainen" voitaneen tässä tapauksessa unohtaa.

Vierailija
25/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistin voi myös vaan antaa olla. Tuo että sitä hyysää, ylläpitää ja pahentaa ongelmaa. Menettäkööt asunnon niin näkee kannattiko rötvätä.

Vierailija
26/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan miehiä jotka odottaa että naiset tekee tiettyjä asioita vaan sukupuolensa takia. Itselleni on koitettu nakittaa ties mitä siivoiluja, "sihteerinä" toimimista, käsitöitä yms tilanteissa jossa koko homma ei kuuluis mulle yhtään ja satun vaan olemaan paikalla. 

Vierailija
27/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistin voi myös vaan antaa olla. Tuo että sitä hyysää, ylläpitää ja pahentaa ongelmaa. Menettäkööt asunnon niin näkee kannattiko rötvätä.

Asia ei valitettavasti ole noin yksinkertainen. 

Vierailija
28/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaihtoehtona siis, että mies voi jopa rahdata sen juoppoäitinsä teille, ap? Pakene, ja lujaa!!!!

Emme onneksi asu yhdessä. Mutta ymmärsin, että mies pelkää, että äitinsä tulee hänen luokseen, koska misrä hän saisi asunnon, jos kaupunki häätää pois.

Ap.

Vierailija
29/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on juuri noin yksinkertainen. Alkoholisti hyväksikäyttää ja syyllistää kaikki jotka pystyy. Sille pitää vetää rajat kuin kaksivuotiaalle.

Vierailija
30/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
31/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus sillä puolisollasi on, jos ei itse voi muka mennä siivoamaan? Jos henkistä ongelmaa, älä ikinä suostu, ette asu edes yhdessä. 

Vierailija
32/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ehdottaa että menisitte yhdessä siivoamaan ja illalla ravintolaan miehen laskuun (tai jokin muu vastapalvelus sinulle), asia ok. 

Jos halutaan että menet yksin ilmaiseksi ja suututaan kun et mene, ei ok. 

Vierailija
33/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joutuu jo lapsena jonkun mumman asuntoa siivoamaan ihan vaan koska on tyttö. Poikia ei koskaan käsketä sellaiseen. Todella sukupuolen halventamista. Miksi esim 10v tyttö olisi parempi siivoaja kuin ikäisensä poika?

Vierailija
34/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on juuri noin yksinkertainen. Alkoholisti hyväksikäyttää ja syyllistää kaikki jotka pystyy. Sille pitää vetää rajat kuin kaksivuotiaalle.

Voi voi, kun tietäisit vain.

Mutta toisaalta hyvä, että sulla tota uhmaa riittää kokemusta enemmän.

Vierailija
35/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaihtoehtona siis, että mies voi jopa rahdata sen juoppoäitinsä teille, ap? Pakene, ja lujaa!!!!

Emme onneksi asu yhdessä. Mutta ymmärsin, että mies pelkää, että äitinsä tulee hänen luokseen, koska misrä hän saisi asunnon, jos kaupunki häätää pois.

Ap.

Tottakai tulee ja luultavasti äitinsä myös ryyppää poikansa rahoja, koska poikansa ei osaa vetää rajoja.

Vierailija
36/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kun tietäisit vain.

Mutta toisaalta hyvä, että sulla tota uhmaa riittää kokemusta enemmän.

🙄 kokemusta on enemmän kuin tarpeeksi

Vierailija
37/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ette te siis ole oikea pari. Sanoisin, että lupaudu menemään kaveriksi seurustelukumppanillesi. Siis avuksi hänelle.

Sinuna miettisin, millainen suku on kyseessä, jos äiti on noin ja sisarukset näintai no, mistä itse tykkää. 

Vierailija
38/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa voisin yhdessä miehen kanssa siivota. Jos ap kokee ettei häntä käytetä hyväksi.

Olen naimisissa ja olemme mieheni kanssa tehneet isompia siivouksia minun äitini luona. Mutta kukaan ei ole käskenyt eikä pyytänyt meitä tekemään, vaan omasta halusta olemme halunneet auttaa. Nyt viime kerralla mieheni nuohosi ulkosaunan piipun ja siivosimme äitini vintin, että sielläkin pystyy taas omeskelemaan ja nukkumaan. 

Kuitenkin auttaminen pitää lähteä omasta halusta, ei pakottamisesta.

Vierailija
39/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi hyvin jyrkästi, että hän ei pysty siivoamaan mitään äitinsä ulosteita ja oksennuksia. 

ap.

Vierailija
40/59 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt jopa eroa. Mies selvästi uhkaili sanomalla, että jos tälle pitää alkaa etsimään uutta asuntoa, niin ei pääse minnekkään. Eli häätö ei ole vaihtoehto. Kaupunki kun ei enää huoli tätä asuntoihinsa. 

Jos mies antaa ymmärtää, että rapajuoppo äitinsä on muuttamassa teille, niin lähtisin jo nyt ennen kuin se tapahtuu.