Etäsuhde ja yhteydenpito
Onko täällä muita etäsuhteessa olevia? Kuinka usein viestittelette? Mulla ja miesystävällä on ollut tapana viestitellä joka päivä, mutta nyt olen huomannut, että hänestä ei välttämättä enää kuulu viikonlopun aikana paria viestiä enempää. Hän selittää tätä kiireillä ja "rästihommilla", jotka kuulemma täytyy viikonloppuisin saada tehtyä. Ennen hänellä oli aikaa viestitellä viikonloppuisinkin, joten tällainen muutos ihmetyttää ja mietin, milloin meillä on aikaa tavata, jos muut jutut on prioriteettilistalla tärkeämpiä, kuin minä...
Olen yrittänyt monta kertaa ottaa tätä puheeksi, että meidän suhde kärsii tästä ja etäännytään kohta toisistamme, mikäli emme ole yhteydessä säännöllisesti. Mies "ymmärtää" ja pahoittelee ja lupaa muutosta, mutta mitään yritystä tai edistystä ei vaan tapahdu.
Kommentit (59)
On ihan ok lopettaa suhde joka ei vastaa sun tarpeisiin.
Ja olen etäsuhteessa. Me ollaan todella paljon yhteyksissä. Soitetaan monta kertaa päivässä. Musta se on ihanaa. Koen että olen osa toisen arkea vaikka fyysisesti olenkin jossain muualla.
Etäsuhteessa on se hyvä puoli että voi samalla pitää muiden kanssa hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Etäsuhteessa on se hyvä puoli että voi samalla pitää muiden kanssa hauskaa.
Kaltaisesi löytävät kyllä tilaisuudet pettää ihan minkälaisessa suhteessa tahansa. Possu on possu vaikka voissa paistaisi.
Miehen kiinnostus on lopahtanut. Usko tekoja, älä sanoja. Hanki itsellesi elämä, lisää harrastuksia ja menoja äläkä enää ole viestittelemässä tai soittamassa ensimmäisenä. Ero on todennäköinen, mutta voit ensin katsoa, miten mies reagoi, kun et itse ole enää saavutettavissa samalla lailla kuin ennen.
Me asutaan noin puolet viikosta erillään ja ollaan kyllä paljon yhteydessä. Heti herättyä aamusoitot, päivän aikana monen monta viestiä, töiden jälkeen pidempi soitto. Ja sen jälkeen illan aikana vielä 1-2 soittoa ja useita viestejä.
Vapaapäivisin ollaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kiinnostus on lopahtanut. Usko tekoja, älä sanoja. Hanki itsellesi elämä, lisää harrastuksia ja menoja äläkä enää ole viestittelemässä tai soittamassa ensimmäisenä. Ero on todennäköinen, mutta voit ensin katsoa, miten mies reagoi, kun et itse ole enää saavutettavissa samalla lailla kuin ennen.
Mä oon introvertti ja mulla tuo yhteydenpidon vähentäminen tarkoittaa sitä,että luotan suhteeseen enemmän ja uskallan olla se oma itseni,joka tarvitsee aikaa omille jutuilleen.Rakadtan puolisoni,joka antaa mun tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon introvertti ja mulla tuo yhteydenpidon vähentäminen tarkoittaa sitä,että luotan suhteeseen enemmän ja uskallan olla se oma itseni,joka tarvitsee aikaa omille jutuilleen.Rakadtan puolisoni,joka antaa mun tehdä niin.
No ap:n kohdalla näin ei ilmeisesti ole. "Minä, minä, minä!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun mielestä suhdetta ei ole, ellei niitä kuulumisia ja tekemisiä päivitellä jos ei nyt joka päivä, niin edes joka toinen. Toivoteltaisiin hyvät yöt ja juteltaisi vaikka päivän parin päästä taas sitten vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun mielestä suhdetta ei ole, ellei niitä kuulumisia ja tekemisiä päivitellä jos ei nyt joka päivä, niin edes joka toinen. Toivoteltaisiin
Kuulostat läheisriippuvaiselta.
Ei sillä ole mitään väliä haluaako olla yhteyksissä kerran tunnissa vai kerran viikossa. Sillä on väliä, haluaako suhteen molemmat osapuolet samaa.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan noin puolet viikosta erillään ja ollaan kyllä paljon yhteydessä. Heti herättyä aamusoitot, päivän aikana monen monta viestiä, töiden jälkeen pidempi soitto. Ja sen jälkeen illan aikana vielä 1-2 soittoa ja useita viestejä.
Aika ahdistavalta vaikuttaa! Voiko tuossa olla ikinä tapaamassa omia kavereita, teatterissa, urheilemassa, siis onko lainkaan omaa aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Aika kontrolloivaa. Ihan kuin olisi patteriin kiinni sidottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ahdistavalta vaikuttaa! Voiko tuossa olla ikinä tapaamassa omia kavereita, teatterissa, urheilemassa, siis onko lainkaan omaa aikaa?
Ei lainkaan ahdistavaa vaan meillä vakiintunut tapa 😊 Kyllähän molemmat elää sitä "omaa aikaansa" silloin koko ajan. Mies esim laittaa viestin kun lähtee salille ja kun tulee sieltä. Ja jos hän laittaa viestin kun olen lenkillä, laitan kuvan lenkiltä takaisin. Ei ongelmaa 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kontrollointia, vaan mukava vakiintunut tapa meillä. Pattereita emme omista 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kontrollointia, vaan mukava vakiintunut tapa meillä. Pattereita emme omista 😄
Eihän tuossa jää aikaa käydä vieraissa.
Asutaan eri kaupungeissa. Yleensä aamulla viestitellään ja illalla soitellaan. Kellot soisi aika lujaa jos yhtäkkiä ei mies "ehtisi" olla yhteydessä.
Tapailin opiskeluaikana miestä, joka oli etäsuhteessa. Etäsuhde mahdollistaa myös muut intiimit suhteet ja sen oikean etsinnän.
Me ei asuta yhdessä vaan naapurikaupungissa ja viestittely on sellasta luonnollista, tavallaan koko ajan on joku pieni keskustelu käynnissä tai sitten jos se juttu ei jatku, toinen laittaa vaan jonku kivan kiinnostavan kuulumisen töistä tms.
Viestien välillä voi mennä tunteja ja vastaaminen tapahtuu sillon kun itse ehtii, jotenki vain paineetonta ja kivaa. Joskus tiiviimmin jos vaikka joku asia mitä selvitetään (vaikka loma) tai sitten soitto tällaisesta tilanteessa. Joskus harvoin menee päivä ettei mitään kuulu, sekin on ihan jees. Nähdään viikonloppuisin ja lomilla ja mulle tää rento tyyli kertoo just sen mitä joku edellä sano et luotetaan jo suhteen tulevaisuuteen ja siksi asialla ei tarvitse stressata yhtään. Toisella vuorotyö ja mulla työmatkoja/lentoja niin siksikin pitkiä välejä ja välillä hiljaisempaa
Pitkä etäsuhde (sekä ajallisesti että maantieteellisesti): mies soittaa monta kertaa päivässä, aivan liian monta! Itse pärjäisin vähemmälläkin. Eikä ole kyse mistään kontrolloinnista.