Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäsuhde ja yhteydenpito

Vierailija
11.05.2024 |

Onko täällä muita etäsuhteessa olevia? Kuinka usein viestittelette? Mulla ja miesystävällä on ollut tapana viestitellä joka päivä, mutta nyt olen huomannut, että hänestä ei välttämättä enää kuulu viikonlopun aikana paria viestiä enempää. Hän selittää tätä kiireillä ja "rästihommilla", jotka kuulemma täytyy viikonloppuisin saada tehtyä. Ennen hänellä oli aikaa viestitellä viikonloppuisinkin, joten tällainen muutos ihmetyttää ja mietin, milloin meillä on aikaa tavata, jos muut jutut on prioriteettilistalla tärkeämpiä, kuin minä...

Olen yrittänyt monta kertaa ottaa tätä puheeksi, että meidän suhde kärsii tästä ja etäännytään kohta toisistamme, mikäli emme ole yhteydessä säännöllisesti. Mies "ymmärtää" ja pahoittelee ja lupaa muutosta, mutta mitään yritystä tai edistystä ei vaan tapahdu. 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan noin puolet viikosta erillään ja ollaan kyllä paljon yhteydessä. Heti herättyä aamusoitot, päivän aikana monen monta viestiä, töiden jälkeen pidempi soitto. Ja sen jälkeen illan aikana vielä 1-2 soittoa ja useita viestejä.

Vapaapäivisin ollaan yhdessä.

Aika ahdistavalta vaikuttaa! Voiko tuossa olla ikinä tapaamassa omia kavereita, teatterissa, urheilemassa, siis onko lainkaan omaa aikaa?

Ei lainkaan ahdistavaa vaan meillä vakiintunut tapa 😊 Kyllähän molemmat elää sitä "omaa aikaansa" silloin koko ajan. Mies esim laittaa viestin kun lähtee salille ja kun tulee sieltä. Ja jos hän laittaa viestin kun olen lenkillä, laitan kuvan lenkiltä takaisin. Ei ongelmaa 😄

Nyt ei kyllä kauheen terveeltä vaikuta. Paitsi jos on 12vee.

Vierailija
22/59 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia etäsuhteessa. Ei juuri viestitellä kuin jotain hyvää yötä, suukkoja ym. Joka päivä soitetaan. Yhdessä jo seitsemän vuotta oltu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kiinnostus on lopahtanut. Usko tekoja, älä sanoja. Hanki itsellesi elämä, lisää harrastuksia ja menoja äläkä enää ole viestittelemässä tai soittamassa ensimmäisenä. Ero on todennäköinen, mutta voit ensin katsoa, miten mies reagoi, kun et itse ole enää saavutettavissa samalla lailla kuin ennen.

Mä oon introvertti ja mulla tuo yhteydenpidon vähentäminen tarkoittaa sitä,että luotan suhteeseen enemmän ja uskallan olla se oma itseni,joka tarvitsee aikaa omille jutuilleen.Rakadtan puolisoni,joka antaa mun tehdä niin.

No ap:n kohdalla näin ei ilmeisesti ole. "Minä, minä, minä!"

Nii. Tai "minä, itse, minä"

Vierailija
24/59 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan noin puolet viikosta erillään ja ollaan kyllä paljon yhteydessä. Heti herättyä aamusoitot, päivän aikana monen monta viestiä, töiden jälkeen pidempi soitto. Ja sen jälkeen illan aikana vielä 1-2 soittoa ja useita viestejä.

Aika kontrolloivaa. Ihan kuin olisi patteriin kiinni sidottuna.

Ei ole kontrollointia, vaan mukava vakiintunut tapa meillä. Pattereita emme omista 😄

Tää lattialämmitys on kyllä omituinen juttu - ottaisin mielummin vanhanaikaiset patterit.

Vierailija
25/59 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kontrolloivaa. Ihan kuin olisi patteriin kiinni sidottuna.

Ei ole kontrollointia, vaan mukava vakiintunut tapa meillä. Pattereita emme omista 😄

Tää lattialämmitys on kyllä omituinen juttu - ottaisin mielummin vanhanaikaiset patterit.

Minäkään en pidä lattialämmityksestä. Meillä on vielä vanhanaikaisempi ratkaisu: puulämmitys.

- se jolle kommentoit

Vierailija
26/59 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ahdistavalta vaikuttaa! Voiko tuossa olla ikinä tapaamassa omia kavereita, teatterissa, urheilemassa, siis onko lainkaan omaa aikaa?

Ei lainkaan ahdistavaa vaan meillä vakiintunut tapa 😊 Kyllähän molemmat elää sitä "omaa aikaansa" silloin koko ajan. Mies esim laittaa viestin kun lähtee salille ja kun tulee sieltä. Ja jos hän laittaa viestin kun olen lenkillä, laitan kuvan lenkiltä takaisin. Ei ongelmaa 😄

Nyt ei kyllä kauheen terveeltä vaikuta. Paitsi jos on 12vee.

Ollaan 50+ ja oltu yhdessä 20-vuotiaasta lähtien. Täysin terve ja hyvä suhde 😊 Se että tykätään olla yhteyksissä silloinkin kun ollaan eri paikoissa, ei ole negatiivinen asia ainakaan meille 😄

Vierailija
27/59 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin etäsuhteessa ja kyllästyin viestittelyyn "parisuhteen ylläpitona" aivan täysin. Hidasta, harvoin kummallakaan puhelin kädessä yhtä aikaa. Nopeampaa on hoitaa kuulumiset puhelimessa ihan puhumalla.

Mies oli vielä hirveä viestien tykittäjä. Päivässä saattoi tulla kymmenenkin keskustelunaloitusta, joihin sit odotti vastauksia. Tyhjänpäiväistä jaaritusta työasioista jne. Lopetin suhteen, kun alkoi ärsyttää niin paljon.

Vierailija
28/59 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin etäsuhteessa ja kyllästyin viestittelyyn "parisuhteen ylläpitona" aivan täysin. Hidasta, harvoin kummallakaan puhelin kädessä yhtä aikaa. Nopeampaa on hoitaa kuulumiset puhelimessa ihan puhumalla.

Mies oli vielä hirveä viestien tykittäjä. Päivässä saattoi tulla kymmenenkin keskustelunaloitusta, joihin sit odotti vastauksia. Tyhjänpäiväistä jaaritusta työasioista jne. Lopetin suhteen, kun alkoi ärsyttää niin paljon.

Mä taas tykkään saada niitä työjaarituksiakin, yhtä lailla niistä irl juteltaisiin. Selvää on, että toinen vastaa viestiin kun ehtii. Viestit voi odottaa, soitot ei ja emme kumpikaan työpäivän aikana juuri voi soitella.

Kukin tavallaan toki. Hyvä että päätit epämieluisan suhteen.

Vierailija
29/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne rästihommat on? Töitä vai jotain mitälie kotijuttuja? Varmaan ajelisin joku viikonloppu vaan yllärinä kylään.

Vierailija
30/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
31/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne rästihommat on? Töitä vai jotain mitälie kotijuttuja? Varmaan ajelisin joku viikonloppu vaan yllärinä kylään.

Töitä, kotijuttuja (asuu yksin OKT:ssa), iäkkäiden vanhempien asioiden hoitoa.

Vierailija
32/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noista pitää laittaa viestiä?

Vierailija
33/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noista pitää laittaa

Ei kai niistä varsinaisesti pidä laittaa mitään mutta jotkut haluavat. Haluavat jakaa sen arkensa toisen kanssa vaikka ovatkin muualla. Ehkä se sitten on toisille vaikea ymmärtää mutta itsekin tykkään tosi paljon siitä että ollaan paljon yhteyksissä. Koen olevani lähellä vaikka olenkin kaukana. Tiedän että olen mielessä vaikka en olekaan silmissä. Ja osoitan toiselle että hänkin on mielessä. 

Eri 

Vierailija
34/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noista pitää laittaa viestiä?

Ei kai niistä varsinaisesti pidä laittaa mitään mutta jotkut haluavat. Haluavat jakaa sen arkensa toisen kanssa vaikka ovatkin muualla. Ehkä se sitten on toisille vaikea ymmärtää mutta itsekin tykkään tosi paljon siitä että ollaan paljon yhteyksissä. Koen olevani lähellä vaikka olenkin kaukana. Tiedän että olen mielessä vaikka en olekaan silmissä. Ja osoitan toiselle että hänkin on mielessä. 

Eri 

Just näin, hyvin vastasit minunkin puolestani! 👍 Eli eihän niistä PIDÄ laittaa viestiä, mutta hyvin voi laittaa ja se on mukavaa. Ollaan aina oltu paljon yhdessä ja nyt vaikka joudutaan olemaan välillä eri paikkakunnilla, halutaan olla "arjessa mukana" yhtä paljon. Jos vaikka olen vapaapäivällä niin mies kysyy mitä olen puuhannut, koska kuulemma lievittää ikävää miettiä että täällä mä vaihtelen multia kukkaruukkuihin ja kävin tietyn metsälenkin koiran kanssa.

Parasta on ettei meille sopiva tapa ole keltään muulta pois, ja ettei kenenkään muun ole myöskään pakko ottaa meidän tapaamme käyttöön 😉

Vierailija
35/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että parisuhteen osapuolet on samaa mieltä yhteydenpidon tiheydestä.

Vierailija
36/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäsuhteessa on se hyvä puoli että voi samalla pitää muiden kanssa hauskaa.

Kaltaisesi löytävät kyllä tilaisuudet pettää ihan minkälaisessa suhteessa tahansa. Possu on possu vaikka voissa paistaisi. 

Komppaan. Mieheni exä petti häntä pariinkin otteeseen ja lopulta meni yhteen toisen miehen kanssa (jonka löysi jo heidän suhteensa aikana). He asuivat yhdessä. Minä taas en ole pettänyt miestä kertaakaan, vaikka olemme etäsuhteessa.

Pettäjät pettää riippumatta siitä asutaanko saman katon alla vai ei. Joten turha kuvitella, että etäsuhde moista aiheuttaisi. Eri asia, jos on seksiaddikti tms., että pakko saada joka päivä, mutta tuskin sellaiset etäsuhteeseen ryhtyisikään.

Vierailija
37/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä, kotijuttuja (asuu yksin OKT:ssa), iäkkäiden vanhempien asioiden hoitoa.

Eli sinällään ok selitys, mutta uskotko häntä? Ehkä kannattaa kysyä suoraan, onko hänen kiinnostuksensa laantunut. 

Vierailija
38/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos yhteydenpidossa tapahtuu merkittäviä muutoksia aiempaan, on syytä ottaa vakava keskustelu. On ehkä merkki siitä, että joku asia on muuttunut suhteessanne/kiinnostuksessa.

Meillä viestitellään joka päivä enemmän tai vähemmän. Varmaan koskaan ei ole ollut päivää, etteikö mitään olisi viestitelty. Soitellaan lähes joka päivä, muttei aivan, jos toinen tai molemmat ovat kiireisiä (esim. työmatka siten, että päivän jossain työpajassa ja illan illallisella, niin ei siinä ehkä osu sopivaa väliä soittaa juuri silloin, kun toiselle sopisi).

Kokoajan on tunne, että yhteys säilyy, eli nuo tilanteet, kun ei olla yhteyksissä, on ennalta tiedossa. Jos joskus on ollut enemmän kiireistä, niin sitten olen sanonut, että nyt tuntuu, että etäännymme, ja sitten on järjestetty tarkoituksella aikaa.

Näemme n. 4pvä/kk. Lomilla enemmän.

Vierailija
39/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen etäsuhteessa mieheni kanssa, suhde vielä aika tuore = vähän yli vuoden kestänyt. Alkuun tapailimme harvakseltaan, työkuviomme todella erinlaiset ja miehellä paljon reissutöitä ja töitä muutenkin valtavasti. Suhteen alussa saattoi mennä 3-5 päivää, että emme viestitelleet. Miehen työmäärä ei ole vähentynyt, mutta tahto nähdä minua ja olla yhteydessä minuun on totaalisesti muuttunut. Nytkin teen omia töitäni etänä miehen asunnolla, johon siirryimme mökiltä eilen. Nykyään kun olemme erossa niin ei ole yhtäkään päivää jolloin mies ei soita tai vähintään viestittele. Toki huhtikuussa näimme toisiamme 21 päivää. Nyt tulee pidempi aika noin 3 viikkoa kun emme pysty näkemään. Olemme 50+ vuotiaita molemmat ja tämä sopii meille hyvin.

Vierailija
40/59 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helppo sinun kanssa on pitää yhteyttä? Kuinka paljon teillä molemmilla on menoja ja vastaavasti vapaata aikaa, jolloin voi soitella/viestitellä? Kuinka reagoitte toistenne viesteihin?

Olen myös itse etäsuhteessa ja kärsimme samasta ongelmasta. Olen vain huomannut, että se yhteisten soittoaikojen puute on jotenkin minun vikani. Silloin kun naisella on ylitöitä, menoja kaverien tai lasten kanssa, on luonnollista ettei voida soitella. Jos taas minulla on menoja, niin hän selvästi ärsyyntyy asiasta. Olen huomannut, että tämä on laskenut minun intoani pitää yhteyttä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä