Etäsuhde ja yhteydenpito
Onko täällä muita etäsuhteessa olevia? Kuinka usein viestittelette? Mulla ja miesystävällä on ollut tapana viestitellä joka päivä, mutta nyt olen huomannut, että hänestä ei välttämättä enää kuulu viikonlopun aikana paria viestiä enempää. Hän selittää tätä kiireillä ja "rästihommilla", jotka kuulemma täytyy viikonloppuisin saada tehtyä. Ennen hänellä oli aikaa viestitellä viikonloppuisinkin, joten tällainen muutos ihmetyttää ja mietin, milloin meillä on aikaa tavata, jos muut jutut on prioriteettilistalla tärkeämpiä, kuin minä...
Olen yrittänyt monta kertaa ottaa tätä puheeksi, että meidän suhde kärsii tästä ja etäännytään kohta toisistamme, mikäli emme ole yhteydessä säännöllisesti. Mies "ymmärtää" ja pahoittelee ja lupaa muutosta, mutta mitään yritystä tai edistystä ei vaan tapahdu.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Asutaan eri kaupungeissa. Yleensä aamulla viestitellään ja illalla soitellaan. Kellot soisi aika lujaa jos yhtäkkiä ei mies "ehtisi" olla yhteydessä.
En ymmärrä, miksi pitää olla näin taajaan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helppo sinun kanssa on pitää yhteyttä? Kuinka paljon teillä molemmilla on menoja ja vastaavasti vapaata aikaa, jolloin voi soitella/viestitellä? Kuinka reagoitte toistenne viesteihin?
Olen myös itse etäsuhteessa ja kärsimme samasta ongelmasta. Olen vain huomannut, että se yhteisten soittoaikojen puute on jotenkin minun vikani. Silloin kun naisella on ylitöitä, menoja kaverien tai lasten kanssa, on luonnollista ettei voida soitella. Jos taas minulla on menoja, niin hän selvästi ärsyyntyy asiasta. Olen huomannut, että tämä on laskenut minun intoani pitää yhteyttä.
Miehellä on selvästi enemmän menoja ja velvollisuuksia ollut koko suhteen ajan. Itse olen käytännössä illat vapaa (joskus satunnaisia menoja, kavereiden tapaamiset ja harrastukset) ja iltaisin olisi hyvin aikaa viestitellä ja soitella. Myönnettäköön, että olen joskus tyly tai vähäsanainen, kun miehestä vihdoin ja viimein kuuluu jotain. Olen yrittänyt petrata, etten näyttäisi ikävääni hänelle mitenkään kiukutellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan eri kaupungeissa. Yleensä aamulla viestitellään ja illalla soitellaan. Kellot soisi aika lujaa jos yhtäkkiä ei mies "ehtisi" olla yhteydessä.
En ymmärrä, miksi pitää olla näin taajaan yhteydessä.
Vastakommentti. Miksei saisi olla, jos niin haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan noin puolet viikosta erillään ja ollaan kyllä paljon yhteydessä. Heti herättyä aamusoitot, päivän aikana monen monta viestiä, töiden jälkeen pidempi soitto. Ja sen jälkeen illan aikana vielä 1-2 soittoa ja useita viestejä.
Vapaapäivisin ollaan yhdessä.
Noi soitot ja viestit on jo sairasta, eikö vähempi riitä ?
Ei todellakaan viestitellä tai soitella päivittäin. Silloin kun jotain asiaa. Välillä myös lähetellään jotain kissavideoita, huumorikuvia tms.
Jokainen tyylillään kai, mutta itse en kyllä jaksaisi mitään jatkuvaa viestien vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan viestitellä tai soitella päivittäin. Silloin kun jotain asiaa. Välillä myös lähetellään jotain kissavideoita, huumorikuvia tms.
Jokainen tyylillään kai, mutta itse en kyllä jaksaisi mitään jatkuvaa viestien vaihtoa.
Itse en jaksaisi yhtään jotain typeriä kissavideoita tai huumorikuvia. Miksi sellaisia pitää kellekään lähettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan noin puolet viikosta erillään ja ollaan kyllä paljon yhteydessä. Heti herättyä aamusoitot, päivän aikana monen monta viestiä, töiden jälkeen pidempi soitto. Ja sen jälkeen illan aikana vielä 1-2 soittoa ja useita viestejä.
Vai että sairasta 😂 sulla on hieman omituiset luulot sairauksista. Mutta kyllä, vähempi selvästikin riittää, sinulle. Kukaanhan ei nyt (kai?) pakota sinua olemaan yhtä paljon tekemisissä kenenkään kanssa, koskaan.
Me taas soittelemme ja viestittelemme juuri sen verran kun meistä tuntuu hyvältä, ja tämä on meille sopiva ja mieluinen määrä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että sairasta 😂 sulla on hieman omituiset luulot sairauksista. Mutta kyllä, vähempi selvästikin riittää, sinulle. Kukaanhan ei nyt (kai?) pakota sinua olemaan yhtä paljon tekemisissä kenenkään kanssa, koskaan.
Me taas soittelemme ja viestittelemme juuri sen verran kun meistä tuntuu hyvältä, ja tämä on meille sopiva ja mieluinen määrä 😊
Läheisriippuvuutta näyttäisi olevan. Kuulostaa riippuvuus ja tapasuhteelta. Ei sensuroimattomalta rakkaussuhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisriippuvuutta näyttäisi olevan. Kuulostaa riippuvuus ja tapasuhteelta. Ei sensuroimattomalta rakkaussuhteelta.
Sorry, nyt meni ihan pieleen 😄 31.vuotta ollaan yhdessä oltu ja edelleen tykätään toisistamme niin paljon, että halutaan kuulla toisen ääni ja kuulumiset myös erossa ollessa. Ikävää, ja ihmeellistä, että se sinua noin kovasti ahdistaa mutta ihan oikeasti, sinun EI tarvitse tehdä samoin. Jos sinulla on puoliso, voit olla laittamatta hänelle yhtään viestiä ikinä. Sekin on ookoo 😊
Jälleen nainen kuvittelee olevan miehen elämän keskipiste
Minulla on ugandalainen rakas ja viestittelemme lähes päivittäin. Välillä aika rohkeitakin :) On ihanaa, kun mies viestittelee niin usein. Harvoin puhumme puhelimessa kun se on niin kallista. Mutta skypessä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen nainen kuvittelee olevan miehen elämän keskipiste
Eikö aloituksessa ole kyse siitä epäilystä ettei ole miehelle eees sivupiste enää.
"Olen yrittänyt monta kertaa ottaa tätä puheeksi, että meidän suhde kärsii tästä ja etäännytään kohta toisistamme, mikäli emme ole yhteydessä säännöllisesti. Mies "ymmärtää" ja pahoittelee ja lupaa muutosta, mutta mitään yritystä tai edistystä ei vaan tapahdu."
Näissä tulee aina mieleen miltäköhän miehen naama näyttää, kun nainen ilmoittaa haluavansa päättää suhteen, kun ei tilanne kerran muutu paremmaksi. Harmittaako miestä edes, vai onko vaan että ookoo?
Mitä aloittaja olet ajatellut tehdä asian suhteen?
Viestiteltiin joka päivä moneen kertaan. Äkkillinen muutos kyllä saisi hälytyskellot soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Viestiteltiin joka päivä moneen kertaan. Äkkillinen muutos kyllä saisi hälytyskellot soimaan.
Kyllä. Jokuhan sen muutoksen on aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
"Olen yrittänyt monta kertaa ottaa tätä puheeksi, että meidän suhde kärsii tästä ja etäännytään kohta toisistamme, mikäli emme ole yhteydessä säännöllisesti. Mies "ymmärtää" ja pahoittelee ja lupaa muutosta, mutta mitään yritystä tai edistystä ei vaan tapahdu."
Näissä tulee aina mieleen miltäköhän miehen naama näyttää, kun nainen ilmoittaa haluavansa päättää suhteen, kun ei tilanne kerran muutu paremmaksi. Harmittaako miestä edes, vai onko vaan että ookoo?
Mies on vaan todennut, että olen tietoinen siitä, millainen elämäntilanne hänellä on ja olen vapaa lähtemään, mikäli haluan. Tosin hän myös vakuuttaa, että sitten kun tilanne helpottaa, niin hänellä on enemmän myös minulle aikaa. Mies on myös pidemmän aikaa maininnut, miten hän on nykyään ihan "loppu" ja ilmeisen uupunut kaikista velvoitteistaan ja ei haluaisi olla tekemisissä, kun on fiilikset ja motivaatio nollassa. Tosin nyt tässä parin päivän sisään ollaan jopa soiteltu puolen tunnin puheluja ihan hänen aloitteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on vaan todennut, että olen tietoinen siitä, millainen elämäntilanne hänellä on ja olen vapaa lähtemään, mikäli haluan. Tosin hän myös vakuuttaa, että sitten kun tilanne helpottaa, niin hänellä on enemmän myös minulle aikaa. Mies on myös pidemmän aikaa maininnut, miten hän on nykyään ihan "loppu" ja ilmeisen uupunut kaikista velvoitteistaan ja ei haluaisi olla tekemisissä, kun on fiilikset ja motivaatio nollassa. Tosin nyt tässä parin päivän sisään ollaan jopa soiteltu puolen tunnin puheluja ihan hänen aloitteestaan.
Kysyisin haluaako sitten itse erota jos kerran suhteelle ei riitä aikaa eikä voimia, eikä aina haluakaan. Että olisiko sitten järkevämpi lähteä eri suuntiin. Mulla jotenkin aina sattuu korvaan tuo asenne että "sä tiedät mikä tilanne mulla on, senkus lähdet jos haluat". Että pestään omat kädet koko touhusta.
Toisaalta mies nyt kuitenkin taitaa edes välillä yrittää panostaa suhteeseen. Omalla kohdalla miettisin muuttamista miehen luo asumaan, jos suhteesta haluaa pitää kiinni.
Kokemuksesta: mies kun on kiinnostunut, hän kyllä pitää yhteyttä. Veikkaan, että kiinnostus on hiipunut, jotain muita sutinoita. Been there.
Uskon kyllä, mutta olen myös sitä mieltä, että kiinnostus on laantunut, mikäli ei paria viestiä viitsi iltaisin naputella, vaikka hän kyllä tietää, että tahtoisin jonkun pihauksen kuulla hänestä.