Tuntematon numero soitti ja tuntematon mies sanoi rakastuneensa minuun tokmannilla, kerroin kuulemma numeroni hänelle kassalla
Sanoi että tietää paikan missä on parempia valaisimia mitä etsin kaupasta ja milloin hän voi tulla kahville. Kehtaako tässä enää kieltäytyäkkään, kai se on vain pakko mennä deitille.. Mitä itse tekisit?
Kommentit (26)
Uusi yritys:
Eilen keskipäivällä, kun istuin puistossa lounastauollani, puhelimeni soi. En tunnistanut numeroa, mutta päätin vastata. Linjan toisessa päässä oli mies, jonka ääni kuulosti tutulta, mutta en voinut yhdistää sitä kehenkään tiettyyn. Hän kertoi nähneensä minut kahvilassa, jossa usein kirjoitan, ja oli huomannut, miten keskityn työhöni. Tämä mies sanoi, että hänellä olisi tarjota minulle projekti, joka voisi hyödyntää kirjoitustaitojani ja intohimoani historiaan, mutta ehdotti, että tapaisimme ensin henkilökohtaisesti keskustellaksemme yksityiskohdista.
Tunnustan, että tämä yllättävä puhelu ja mahdollisuus kiinnostavaan työhön kiehtoivat minua, mutta samalla olin varuillani. En ole koskaan ennen kohdannut tällaista tilannetta. Mies vaikutti tietävän paljon minusta, vaikka en muista koskaan tavanneeni häntä. Hän ehdotti tapaamista eräässä pienessä, tuntemattomassa galleriassa, joka on erikoistunut historiallisiin näyttelyihin. Hänen äänensä ja tarjouksensa tuntuivat liian hyvältä ollakseen totta.
Tämä kokemus herättää minussa sekä uteliaisuutta että epävarmuutta. Miten suhtautuisitte tilanteeseen, jossa tuntematon henkilö tarjoaa teille houkuttelevaa mahdollisuutta, mutta samalla tunnette olonne epämukavaksi hänen tietäessään niin paljon yksityiskohtia elämästänne? Pitäisikö minun ottaa riski ja tavata hänet vai kuunnella vaistojani ja pysyä varuillani?
Tai tämä:
Kolme viikkoa sitten palasin kotiin juhlista. Kun saavuin kotiovelle, löysin ruusun ja kirjeen postiluukusta. Kirjeessä oli kaunista käsialaa ja se oli tuntemattomalta ihailijalta, joka väitti tavanneensa minut kuukausia sitten valokuvausnäyttelyssä. Mies kirjoitti, kuinka hän oli välittömästi lumoutunut kauneudestani ja älykkyydestäni, ja kuinka hän oli seurannut minua siitä lähtien, "varmistaakseen, että olen turvassa". Hän oli nähnyt, kuinka kävelin puistossa, kävin kahviloissa ja työskentelin toimistossani.
Vaikka kirjeen sävy oli kohtelias ja täynnä kohteliaisuuksia, sen sanat tuntuivat tunkeilevilta ja uhkaavilta. Huolestuneena yritin jäljittää, kuka kirjeen oli kirjoittanut, mutta en muistanut ketään sellaista, joka olisi sopinut kuvaan.
Seuraavina päivinä tapahtui enemmän. Sain tekstiviestejä, joissa kerrottiin yksityiskohtia päivittäisistä rutiineistani, ja eräänä iltana, kun olin ystäväni kanssa elokuvissa, joku oli jättänyt autoni tuulilasiin toisen kirjeen ja cd-levyn, jolla oli kuvia minusta eri tilanteissa viime kuukausien aikana. Tämä ei enää tuntunut sattumalta; joku todella seurasi jokaista liikettäni.
Poliisi aloitti tutkinnan, mutta ei löytänyt konkreettisia todisteita tai epäiltyjä. Tämä jatkuvasti kasvava pelko ja epävarmuus siitä, kuka seurasi minua ja miksi, alkoi vaikuttaa elämääni ja mielenterveyteeni. Ei ollut turvallista mennä minnekään yksin, ja minusta tuntui, että katsoin jatkuvasti olkani yli.
Kun eräänä yönä heräsin siihen, että puhelimeni soi ja näytöllä oli vain "Tuntematon numero", päätin, että en enää kestä tätä painetta. Vastasin puhelimeen, ja kuulin vain hengitystä linjan toisesta päästä ennen kuin henkilö katkaisi yhteyden.
Nyt harkitsen muuttoa toiseen kaupunkiin ja koko elämäni aloittamista alusta, mutta pelkään, että se ei riitä. Miten pääsen eroon tällaisesta ahdistuksesta ja takaisin normaaliin elämään? Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta tai neuvoja siitä, miten käsitellä tällaista henkilökohtaista turvallisuusuhkaa?
Vierailija kirjoitti:
Uusi yritys:
Eilen keskipäivällä, kun istuin puistossa lounastauollani, puhelimeni soi. En tunnistanut numeroa, mutta päätin vastata. Linjan toisessa päässä oli mies, jonka ääni kuulosti tutulta, mutta en voinut yhdistää sitä kehenkään tiettyyn. Hän kertoi nähneensä minut kahvilassa, jossa usein kirjoitan, ja oli huomannut, miten keskityn työhöni. Tämä mies sanoi, että hänellä olisi tarjota minulle projekti, joka voisi hyödyntää kirjoitustaitojani ja intohimoani historiaan, mutta ehdotti, että tapaisimme ensin henkilökohtaisesti keskustellaksemme yksityiskohdista.
Tunnustan, että tämä yllättävä puhelu ja mahdollisuus kiinnostavaan työhön kiehtoivat minua, mutta samalla olin varuillani. En ole koskaan ennen kohdannut tällaista tilannetta. Mies vaikutti tietävän paljon minusta, vaikka en muista koskaan tavanneeni häntä. Hän ehdotti tapaamista eräässä pienessä, tuntemattomassa galleriassa, joka on erikoistunut historia
Kerrotko vielä mistä hän sai puhelinnumerosi?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia varten kannattaa hommata prepaid-liittymä ja halpa puhelin ja antaa noihin numeroksi se prepaidin numero. Prepaid-liittymän puhelinta voi sitten pitää suurimman osan ajasta kiinni.
Tai on vain liittymättä tokmannin kanta-asiakasohjelmaan kunnes oppivat mikä on asiakkaan tietoturva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi yritys:
Tunnustan, että tämä yllättävä puhelu ja mahdollisuus kiinnostavaan työhön kiehtoivat minua, mutta samalla olin varuillani. En ole koskaan ennen kohdannut tällaista tilannetta. Mies vaikutti tietävän paljon minusta, vaikka en muista koskaan tavanneeni häntä. Hän ehdotti tapaamista eräässä pienessä, tuntem
En selvittänyt, mistä tämä mies oli saanut puhelinnumeroni. Se oli osa sitä mysteeriä ja epävarmuutta, joka teki tilanteesta niin jännittävän ja hieman pelottavan. Mies ei tarjonnut selitystä sille, miten hän oli saanut numeroni, mikä lisäsi huoltani ja sai minut miettimään, pitäisikö minun todella ottaa riski ja tavata hänet.
Komea haalarimies kun tulee ostamaan poranterää, niin kyllä siinä tunteet kuumenevat.