Kansanedustajien taksiporsastelut
Taksilla mennään, oli matka mikä hyvänsä. Vaikka vain 200m?
Ja selitystä piisaa. "Maksoin matkan liikennevaloissa..... keuhkokuume... plaaplaaplaa."
Matkustaisivatkohan taksilla, jos pitäisi itse maksaa? Ja 200m matkalle ei vaan löydy mitään järkevää perustetta! Sen kun kävelee jo nopeammin kuin menisi taksilla.
Ehkä tuollaiset alle kilometrin matkat pitäisi olla jonkun omavastuun piirissä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Luulisi pikku jaloittelun tekevän ihan hyvää, jos istut päivät kokouksissa.
Entä jos sataa tai ei ole sellaisessa kunnossa että pystyy kävelemään?
Miksi pitää vääristellä? Koska halutaan manipuloida.
Tuossa matkat on pidempia, mutta maksusysrteemi vääristää. Joskus kuitenkin on syitä miksi lyhytkin matka pitää tehdä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Listan kaikista kallein oli persun 1 minuutin ajo 30€. Pääsi sentään 300m.
Persuilla on niin huono kunto että eivät jaksa kävellä 300 metriä.
Alle 500m taksimatkaan ei ole mitään järkevää perustetta, jos ei ole vakavaa liikuntarajoitetta tai paljon kantamuksia.
Ajallisesti ei voi tulla kaupungissa mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää vääristellä? Koska halutaan manipuloida.
Tuossa matkat on pidempia, mutta maksusysrteemi vääristää. Joskus kuitenkin on syitä miksi lyhytkin matka pitää tehdä autolla.
Seliseli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten normaalit ihmiset toimivat sateella? Sateenvarjo? Sadetakki?
Jos on todellinen liikuntarajoite, niin hyväksytään. Mutta silloinkin 200m menisi kai pyörätuolilla?
Mutta jos on "sellaisessa kunnossa", niin silloin ei kannattaisi olla töissä? Tulee vielä sanomista.
Hämmentävää, kuinka paljon näille löytyy puolustelijoita!
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun persut ei jaksa muutamaa metriä kävellä.
"Perussuomalaisten kansanedustaja Mauri Peltokangas maksoi eniten taksimatkoja eduskunnan kortilla helmihuhtikuussa.
Iltalehden tekemän selvityksen mukaan Peltokangas maksoi kortilla yhteensä 72 matkaa. Matkat maksoivat suomalaisille veronmaksajille yhteensä liki 1 700 euroa."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9dd0bfdb-16c5-433e-8045-9b9504917…
"Mistä ******* mä voisin tietää, kuinka kauan taksilla menee siihen kilometrin tai kahden matkaan? Mä en ole mikään ennustaja, onko siellä raitiovaunu pysähdyksissä tai onko siellä ruuhkaa.
Kilometri on yleensä se, mikä siirrytään työtehtävästä toiseen. Silloin, kun on liikennettä, niin siinä saattaa mennä Helsingissä 15 minuuttia. Silloin, kun ei ole liikennettä, niin sen matkanhan ajaa noin viidessä minuutissa. Tästä se johtuu.
Mutta jos kilometrin matkaan menee taksilla 15 minuuttia, niin sen kävelee puolet nopeammin?
Silloin, kun on sellainen matka, että mun on ajallisesti tehtävä se taksilla, niin silloin mä teen sen taksilla. Jos on siirtymäaikaa enemmän, saatan mennä skuutilla tai kävellen."
:D :D :D :D joo mukamas nää on kikkaillu jotenki että maksavat matkan kesken matkan. tässäkin tää sanoo, että ottaa kävelymatkan mittasia taksireissuja. rahalla saa ja hevosella pääsee! mitähän tollakin rahalla olis voinu tässä valtakunnassa korjata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadetakki, sadeviitta, sateenvarjo, mitä näitä ny o. Vai onko arvoisat kansanedustajamme tehty sokerista, ettei kilometrin-parin matkaa selviydy ilman taksin lämmintä penkkiä?
Tuosta kansasta kun ei nykyisin tiedä. Parempi pysyä etäällä.
Olen kyllä itsekin maksanut kiinteähintaiseksi sovitun matkan vielä matkan ollessa kesken.
On se kumma, kun persut ei jaksa muutamaa metriä kävellä.
"Perussuomalaisten kansanedustaja Mauri Peltokangas maksoi eniten taksimatkoja eduskunnan kortilla helmihuhtikuussa.
Iltalehden tekemän selvityksen mukaan Peltokangas maksoi kortilla yhteensä 72 matkaa. Matkat maksoivat suomalaisille veronmaksajille yhteensä liki 1 700 euroa."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9dd0bfdb-16c5-433e-8045-9b9504917…