Kun teet pastaa tai spagettia, niin onko teillä tapana raastaa päälle aina juustoraastetta?
Kommentit (35)
"pastaa tai spagettia"???????
Spagetti ON pastaa...
Spagetti on pastaa 🤔.
Aika usein laitan parmesaania, tosin ostan laiskuuksissani aika usein valmiina raasteena tai lastuina.
Vierailija kirjoitti:
En tuhlaa hyvää juustoa johonkin hiilari paskaan.
Mihinkä hittoon sinä sitä juustoa sitten laitat? Ihmisen yksi kuudesta välttämättömistä ravintoaineista on hiilarit. Ilman niitä kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maustaa voi muutenkin niin, että kelpaa ruoka jo ilman mitään juustolisäyksiä. Halutessaan voi hieman ripotella lautasella olevan ruuan päälle raastetta.
Näin meillä tehdään. Jokainen voi itse ripotella annoksen päälle juustoraastetta koristeeksi, mutta ei sitä automaattisesti siihen lisätä.
Mä tulkitsin, että kysyttiin just tuota, että onko parmesaania lautasella lisättäväksi. En mä tietenkään sinne pastan ja kastikkeen sekaan sitä automaattisesti laita.
pasta ja spagetti on sama asia, eri muoto. Vuosikymmenen lopulla Suomessa lanseerattiin spagetti. 1980-luvulla Suomen kielessä alettiin käyttämään sanaa pasta. Muotoja on yli 40!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuhlaa hyvää juustoa johonkin hiilari paskaan.
Mihinkä hittoon sinä sitä juustoa sitten laitat? Ihmisen yksi kuudesta välttämättömistä ravintoaineista on hiilarit. Ilman niitä kuolet.
Siis jätkä dissaa pastaa hiilaripaskana, mutta silti syö "hyvää juustoa" joka on maidosta valmistettu jatkojaloste, jossa ei ole mitään terveellistä. :D
Me ostetaan sellainen sirotin - onko oikea sana? Parmesania sisällä siis. Itse en välttämättä sitä laita, puoliso sitten reilummin.
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan sellainen sirotin - onko oikea sana? Parmesania sisällä siis. Itse en välttämättä sitä laita, puoliso sitten reilummin.
... ja ei _tehdä_ muuta pastaa eikä spagettia vaan yleensä ostan tuoretagliatellea.
Vierailija kirjoitti:
Maustaa voi muutenkin niin, että kelpaa ruoka jo ilman mitään juustolisäyksiä. Halutessaan voi hieman ripotella lautasella olevan ruuan päälle raastetta.
Ei parmesaani ole mikään mauste. Se kuuluu yhtenä raaka-aineena lisättäväksi ragun päälle juuri ennen syömistä. Sillä on oma funktionsa saada spagetti ja kastike tarttumaan toisiinsa.
En laita, teinipoikani laittaa aina. Hä kaataa päälle myös oliiviöljyä, jos ei ole kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina
ja jos autenttista haet niin juustoa ei Italiassa käytetä äyriäisten kanssa
Ja jos sinä haet autenttisuutta, niin Italiassa varmasti käytetään jossain myös juustoraastetta äyriäisten kanssa. Vai ajattelitko että ruokakulttuuri on/on ollut jotenkin ehdoton ja sitoutunut joihinkin tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
pasta ja spagetti on sama asia, eri muoto. Vuosikymmenen lopulla Suomessa lanseerattiin spagetti. 1980-luvulla Suomen kielessä alettiin käyttämään sanaa pasta. Muotoja on yli 40!
Pastatyyppejä on todennäköisesti yli 4000, ei 40. Meillä kotona on tällä hetkellä noin 10 eri pastaa. Eikun on enemmänkin. Spagettia, linssispagettia, penneä, fusillia, makaronia, gluteenitonta makaronia, tattaritagliatellea, tagliatellea, mustekalalla värjättyä tagliatellea, angel hair-pastaa, farfallea, kolmeväristä farfallea, simpukkapastaa, käsin tehtyä jotain jonka nimeä en muista, lasagnelevyjä, ja olen ihan varma, että löytyy vielä jotkun pussinloput kolmea tai neljää eri laatua jotka nyt unohdin. Ai niin pikamakaronia 🤣 myös.
Eikä olla edes italialaisia.
Kyllä, raastan parmesania aina pastaruokien päälle. Sehän kuuluu asiaan ja on erittäin maukasta.