Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ajatellut ryhtyä vegaaniksi

Vierailija
10.05.2024 |

Mietityttää vain terveys. Onhan se niin äärimmäinen ruokavalio, että varmasti jää puutteita.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia ravintolisiä tarvis käyttää

Vierailija
2/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmätkin elää ihan hyvin heinällä, että antaa mennä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi napata vegaanin monivitamiini ja valita juomaksi kauramaidon jossa kalsiumia. 

Onnea! 

Vierailija
4/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden takiahan nimenomaan kannattaakin ryhtyä vegaaniksi. Toki täytyy tietää mitä tekee. 

Ja pitää osata laittaa ruokaa, kauppojen teollisilla vegaanivalmisruoilla ei tee mitään.

Vierailija
5/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käyttää lisäravinteena jodia ja b12-vitamiinia ja d-vitamiinia. Voi olla, että joutuu käyttämään muitakin lisäravinteita. Ruohonjuuri myy veg1-valmistetta, jossa on samassa jodi, b12, b2, b6, seleeni, vegaaninen d3 ja foolihappo. Itse syön veg1-tabletin joka päivä ja lisäksi tabletin sinkkiä. Proteiinin saanti on se, jonka olen kokenut vähän hankalaksi. On helppoa saada välttämätön määrä, mutta suositusten mukainen saanti vaatii perehtymistä. En itse saa aina sitä ideaalia määrää. Voithan ruveta lakto-vegetaristiksi, eli jättäisit pois lihan/kalan/kanan yms. sekä kananmunan, mutta maitotuotteita söisit. Silloin saa proteiinia paljon helpommin. Tai voit pyrkiä vegaaniuteen, jolloin käyttäisit maitotuotteita ja/tai kananmunaa satunnaisesti.

Vierailija
6/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani-hullu taas vauhdissa.

Vierailija
7/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vegaani koko ikäni ja lähes eläkeiässä nyt. Ihan terve olen ja en syö mitään lääkkeitä. Veriarvojeni perusteella minulla ei ole mitään puutteita. Syön monipuolista vegaaniruokaa ja teen ruuat itse. Jos alapeukutat, mieti mikä on omassa ruokavaliossasi pielessä.

Vierailija
8/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia ravintolisiä tarvis käyttää

Joten vegaanius ei riitä ravinnoksi.

Vierailija
9/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi napata vegaanin monivitamiini ja valita juomaksi kauramaidon jossa kalsiumia. 

Onnea! 

Ruuan sijasta jotain muuta? Ei houkuta.

Vierailija
10/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyden takiahan nimenomaan kannattaakin ryhtyä vegaaniksi. Toki täytyy tietää mitä tekee. 

Ja pitää osata laittaa ruokaa, kauppojen teollisilla vegaanivalmisruoilla ei tee mitään.

Minkä takia vegaanius on sinun mielestäsi hyväksi terveydelle? Siinähän luovutaan ihmisen luontaisesta ravinnosta.

Vierailija
11/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vegaani koko ikäni ja lähes eläkeiässä nyt. Ihan terve olen ja en syö mitään lääkkeitä. Veriarvojeni perusteella minulla ei ole mitään puutteita. Syön monipuolista vegaaniruokaa ja teen ruuat itse. Jos alapeukutat, mieti mikä on omassa ruokavaliossasi pielessä.

Mun ruokavaliossa ei ole mikään pielessä. Syön juurikin lajini mukaisesti.

Vierailija
12/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, keräät paljon hyvää karmaa tuolla : )

Vierailija
13/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää käyttää lisäravinteena jodia ja b12-vitamiinia ja d-vitamiinia. Voi olla, että joutuu käyttämään muitakin lisäravinteita. Ruohonjuuri myy veg1-valmistetta, jossa on samassa jodi, b12, b2, b6, seleeni, vegaaninen d3 ja foolihappo. Itse syön veg1-tabletin joka päivä ja lisäksi tabletin sinkkiä. Proteiinin saanti on se, jonka olen kokenut vähän hankalaksi. On helppoa saada välttämätön määrä, mutta suositusten mukainen saanti vaatii perehtymistä. En itse saa aina sitä ideaalia määrää. Voithan ruveta lakto-vegetaristiksi, eli jättäisit pois lihan/kalan/kanan yms. sekä kananmunan, mutta maitotuotteita söisit. Silloin saa proteiinia paljon helpommin. Tai voit pyrkiä vegaaniuteen, jolloin käyttäisit maitotuotteita ja/tai kananmunaa satunnaisesti.

Näyttää helkkarin luonnonmukaiselta ruokailulta.

Vierailija
14/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehmätkin elää ihan hyvin heinällä, että antaa mennä vaan.

Ihmisellä ei ole niin montaa mahaa kuin lehmällä potsi, satakerta, juoksutusmaha...

Vierailija
15/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit vanhenee ennenaikojaan. Mistäköhän se johtuu?

Vierailija
16/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinivajeesta. Elimistö valmistaa Esim. kollageenia proteiineista.

Vierailija
17/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain jos niin haluat. Olen aina ollut sitä mieltä että kaikki ihmiset saavat syödä mitä haluavat, ilman että muut siihen sekaantuvat omine mielipiteineen.

Vierailija
18/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vain jos niin haluat. Olen aina ollut sitä mieltä että kaikki ihmiset saavat syödä mitä haluavat, ilman että muut siihen sekaantuvat omine mielipiteineen.

Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Itse en halua syyllistää ketään, sillä eihän ihmiset sillä tavalla muutu vaan rakkaudella. Mutta saavatko ihmiset sitten myös mur-hata kenet haluavat ilman että muut sekaantuvat mielipiteineen?

Vierailija
19/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös!

Vierailija
20/47 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravinnonpuutteesta tietty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän