Mitä teet kun kohta pamahtaa 40 asteen tappohelteet kolmeksi viikoksi?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa seksihelle.
Ei onnistu seksi helteessä sydänvaivaisella!
Laitan ilmalämpöpumpun päälle ja odottelen, että ulkona jäähtyy.
Mun keittiön ikkunan luona on ollut jo 36C tos muutama päivä sitten. Kesällä ei tartte mikroa kun laittaa vaan lautaselle ruuat siihen muhimaan.
Käynnistän ilmalämpöpumpun. Tälle vuotta ei ole vielä tarvittu.
Nyt kannattaa aloittaa jo sädekaihtimien pitämisen kiinni, niin ei kämppä liikalämpiä
Vierailija kirjoitti:
Vedän foliolla suosiolla ikkunat peitetyksi kokonaan. Viime kesänä koko rappu sai vuokran alennusta kun sisälämpötila kohosi 34 asteeseen, sitä en todellakaan kaipaa.
Miten ihmeessä? Viime kesä ei edes ollut erityisen kuuma. Kesäkuu oli itse asiassa aika viileä.
En pidä kesästä. Controversial mielipide Suomessa.
Suurin piirtein luotettavasti voi säätä ennustaa noin viikoksi. En vielä ihan uskoisi tuotakaan, mutta jos helle tulee, niin pitää sitten jäähdytin hakea kellarista.
Tuskin tuollaisia lämpötiloja ihan vielä Suomeen tulee. Tai ainakaan toivottavasti ei tule.
Jengi, joka täällä nyt hehkuttaa nauttivansa noissa lämpötiloissa auringosta, on kyllä ihan oma rotunsa. Kun Suomessa on ollut aiemmin viikkokausien helteitä, ei ole auringossa paljon ihmisiä näkynyt, ainakaan täällä kaupungissa. Kaikki kävelevät sillä kadun varjoisalla puolella, mikä viisasta onkin. Ja karsean näköinen ollut luontokin, kun kaikki ruoho on kulottunut keltaiseksi, ja puita kuollut pystyyn. Aika erikoista, jos joku tuollaisesta nauttii.
Minä ainakin lähden mökille ja otan pari kaljasalkkua ja siirrettävän ilmastointilaitteen mukaan. Täydellistä...
Tissihiki ä mm i e n ulinaa odotellessa :D