Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kakku teillä äitienpäiväksi?

Vierailija
10.05.2024 |

Leivotko vai ostatko valmiina?  Vai leipooko mies ja/tai lapset?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumman hyydekakku ellei sitä käy joku häkkivarastosta pistämässä parempiin suihin.

Vierailija
2/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan minkään laista, en hae itse enkä ole varannut leiposmistarpeita. Saan varmaan valkovuokot aamupalalle ja teini muistanee pienesti, jollain itsetehdyllä kortilla tms.

Jos on lämmintä, niin voishan sitä käydä jossain jokirannassa kattelemassa kirsikkapuita ja jätskikiskalla. Mutta en oo ajatellut vielä koko aisiaa sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mumman hyydekakku ellei sitä käy joku häkkivarastosta pistämässä parempiin suihin.

Onko mumma leipoja vai sinäkö leivot? Eiks häkkivarasto oo huono säilyttää kakkua, mielummin kylmäkellariin?

Vierailija
4/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, saan sen lahjaksi. Lapsi leipoo, saisin esittää toiveitakin, millaisen haluan.

Vierailija
5/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä jos äiti joutuu itse leipomaan kakun. Jos ei mies tai lapset osaa niin voisivat sitten ostaa.

Vierailija
6/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin leipoa äidille red velvet kakun. 

Vierailija
7/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien kahden poikani perheet brunchille ravintolaan kuten aina kun sopii. Mitään kakkuja ei herranjestas kukaan halua. Tiedän jo nyt saavani kaksi jotain tosikivaa lahjakorttia heiltä, mutta parasta on, että koko poppoo on paikalla ja saan nauttia lasteni ja lastenlasteni kanssa olosta. Tänä vuonna erittäin hyvin onnistunut juttu, sillä iltapäivällä menevät miniöiden äitien luokse nauttien sielläkin. Miksi tästä päivästä tehtäisiin tärkeämpi kuin muista? 

Vierailija
8/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien kahden poikani perheet brunchille ravintolaan kuten aina kun sopii. Mitään kakkuja ei herranjestas kukaan halua. Tiedän jo nyt saavani kaksi jotain tosikivaa lahjakorttia heiltä, mutta parasta on, että koko poppoo on paikalla ja saan nauttia lasteni ja lastenlasteni kanssa olosta. Tänä vuonna erittäin hyvin onnistunut juttu, sillä iltapäivällä menevät miniöiden äitien luokse nauttien sielläkin. Miksi tästä päivästä tehtäisiin tärkeämpi kuin muista? 

Koska se on juhlapäivä.

Vierailija
9/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vietetä äitienpäivää. Silloin kun lapset oli pieniä niin tekivät kortin. Nykyään ei kukaan muista. No olen tottunut siihen. Taitaa olla tyypillistä suomalaisperheissä.

Vierailija
10/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin leipoa kakun, kun lapset tulevat käymään. Lasten suosikki on mansikkakakku, mutta en viitsi noita etelän tuontimarjoja käyttää. Saavat mansikkakakut odottaa kesää. Otan pakkasesta vadelmia ja teen vadelma-kinuskikakun. Olisin ehkä itse käyttänyt vadelman sijasta jotain sitruunaista, mutta pojat eivät tykkää sitruunasta. 

Vierailija
11/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kakkua. Asun yksin ja lapsi (täysi-ikäinen jo) ei ole tulossa tänä viikonloppuna kotikaupunkiin.

Vierailija
12/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä jos äiti joutuu itse leipomaan kakun. Jos ei mies tai lapset osaa niin voisivat sitten ostaa.

No kaikilla on äiti, mutta kaikilla ei oo miestä ja lapset pieniä.

Vierailija
13/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme lauantaina juhlistamassa äitienpäivää miehen äidin luona, sinne ajattelin tehdä pavlovan. Sunnuntaiksi leivon juustokakun (uunissa paistettavan), jos jaksan. Olen tällä hetkellä ruokarajoitteinen ja voin ihan itse leipoa omankin kakkuni.

Vierailija
14/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin rahkakakun ja voileipäkakun.

Vierailija
15/30 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen voileipäkakun. Ostin sitä varten 0,6 kg lohta ja muut tykötarpeet. Hintaa tarvikkeille tuli 25 €. Valmis kakku ois maksnut 16 €, mutta itse tehden on niin paljon parempaa.

Vierailija
16/30 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ootte täydessä paistotouhussa, te jotka leivotte kakun?

Vierailija
17/30 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen voileipäkakun. Ostin sitä varten 0,6 kg lohta ja muut tykötarpeet. Hintaa tarvikkeille tuli 25 €. Valmis kakku ois maksnut 16 €, mutta itse tehden on niin paljon parempaa.

Nyt on kakut täytetty, yksi kakku painoi 1125 g ja tein 2. (Tuo ostokakku olis ollut 750G.) Tarkka hinta kahdelle kakulle oli 56 €.

Koristelu huomenna eli se mukavin homma jää viimeiseksi.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

Vierailija
18/30 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl mansikkalevykakku 300g. Riittää kahdelle.

3 ,99

Ässässä samankokoinen 9.90

Vierailija
19/30 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä sitä.

Vierailija
20/30 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin lapsille, ettei tarvitse tehdä täytekakkua, koska lapset eivät syö sitä paljon.

Ehkä leipovat jotain pientä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi