Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta menetti hulppean omaisuutensa kiinteistöbisneksissä

Vierailija
10.05.2024 |

Kiinteistökupla synnyttää surullisia tarinoita Suomeen.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010366573.html

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa nähdä että tulisi myyntiin keskustan tyhjiä asuntoja. Kokonaisia taloja ikkunat pimeenä iltaisin korttelitolkulla odottamassa arvonnousua.

Vierailija
42/59 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti eivät olleet kauppatieteiden opiskelijoita, olisi vähän noloa

HYY:n kiinteistöomaisuus on yhtiöitetty ajat sitten. Osakeyhtiöihin sattuu välillä toimari, joka sössii. Muistatko miten Nokialle kävi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kummalta tuntuu että nuorten vastuulle annetaan tuollainen omaisuusmäärä.

kenelle muulle ne olisi pitänyt antaa?

Eikö sieltä yliopistolta tai vaikka kaupungin puolesta olisi löytynyt pientä korvausta vastaan vähän kokeneempaa porukkaa hallinnoimaan bisneksiä ja katsomaan vähän sen rahakirstun perään??

Vierailija
44/59 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa nähdä että tulisi myyntiin keskustan tyhjiä asuntoja. Kokonaisia taloja ikkunat pimeenä iltaisin korttelitolkulla odottamassa arvonnousua.

Ei tule. Tiedän perheen, jolla on 2 kpl 300 neliön keskusta-asuntoa "pahan päivän varalle".

Eivät ole käteisen puutteessa, joutavat odottaa arvonnousua.

Osa keskusta-asunnoista on suuryritysten edustuskämppiä.  Osa omistajista on talvet Etelä-Euroopassa.

Vierailija
45/59 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen itse kauppatieteiden maisteri ja tohtori eli KTM ja KTT, niin olen usein sanonut että kauppatieteiden opinnoissa opiskelijat pitäisi velvoittaa sijoittamaan opintojen alussa 10 000 euroa ja sitten katsottaisiin miten on sijoitus kehittynyt opintojen aikana, tietenkin saisi vapaasti vaihtaa mihin sijoittaa. Mutta jos sijoitus ei ole vähintään kaksinkertaistunut niin sitten ei todistusta ja tutkintoa saa.

Vierailija
46/59 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen itse kauppatieteiden maisteri ja tohtori eli KTM ja KTT, niin olen usein sanonut että kauppatieteiden opinnoissa opiskelijat pitäisi velvoittaa sijoittamaan opintojen alussa 10 000 euroa ja sitten katsottaisiin miten on sijoitus kehittynyt opintojen aikana, tietenkin saisi vapaasti vaihtaa mihin sijoittaa. Mutta jos sijoitus ei ole vähintään kaksinkertaistunut niin sitten ei todistusta ja tutkintoa saa.

Kaikilla ei ole pääaineena rahoitus.

Vierailija
47/59 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule. Tiedän perheen, jolla on 2 kpl 300 neliön keskusta-asuntoa "pahan päivän varalle".

Eivät ole käteisen puutteessa, joutavat odottaa arvonnousua.

Osa keskusta-asunnoista on suuryritysten edustuskämppiä.  Osa omistajista on talvet Etelä-Euroopassa.

Ei ole mistään edustuskämpistä kyse vaan ihan tavallisista asunnoista kokonaisia kerrostaloja sijoitusbuumin jäljiltä tyhjinä. Ala tekee kaikkensa ettei tarvi myydä.

Vierailija
48/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, teinit on niin tyhmiä

teinit?

Teiniliiton jäsenet

Vierailija
49/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on paska maa 🤮🤮🤮

Vierailija
50/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvastaa hyvin tilannetta missä Suomi on. Kaikki menee pieleen.

Höpö höpö taas. Kun joku häviää, niin toinen voittaa. Sitä se bisnes on. 

Vierailija
51/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas. Kun joku häviää, niin toinen voittaa. Sitä se bisnes on. 

Tämä on totta. En sponsoroi suomea jos ei ole pakko. Ens viikolla tulee TAAS suora tilaus EU-maasta. Onneksi tästä ei tule mitään suomen kassaan 😂

Vierailija
52/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Puuttuu se talousosaaminen. 

Vierailija
53/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"1800-luvun lopulla Helsingin kaupunki myi ylioppilaskunnalle arvottomana pitämänsä tontin kaupungin laidalta. Tontille rakennettiin Vanha ylioppilastalo."

Missä mahtoi olla kaupungin keskusta? 

Netistä löytyy karttakokoelmat kaupungista eri ajoilta. Esim. meri tuli aiemmin Kallioon asti ja lasten yleinen kuolinsyy oli hukkuminen. Siksi perustettiin vaikkapa Ebeneser lastentarha, mikä on edelleen siellä.

Noin ohi aiheen. 

En ymmärrä, miksi Uusi ylioppilastalo lakkautettiin. Miten kävi yhdistystoiminnan ja bilettämisen? 

Vierailija
54/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nuori ja tarvitsin rahaa

Vierailija
55/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaista talouspolitiikkaa 

Mitenkä? Tuohan on justiinsa oikeistolaista riskisijoittamista. 

Vierailija
56/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYY:n kiinteistöomaisuus on yhtiöitetty ajat sitten. Osakeyhtiöihin sattuu välillä toimari, joka sössii. Muistatko miten Nokialle kävi?

Ei Suomessa ole kunnon talousosaamista. Vaikka olisi se kouluuus. Näkeehän sen pankkien sijoitusneuvonnasta yms. 

Vierailija
57/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en väärin muista, niin aikoinaan KY:kin menetti paljon rahaa huonoissa sijoituksissa. Taisi olla silloin kasarin huumassa hankittuja kiinteistöjä, liiketoimia ja osakkeita. Ysärin lamassa pääsivät osallistumaan sijoitusomaisuuden romahdukseen. 

Vierailija
58/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii ehkä rahoituksessa, mutta mitä sillä tekee muissa aineissa? SItäpaitsi aika outo ajatus muutenkin kun on tiedossa miten paljon ajankohta vaikuttaa sijoitusten menestymiseen. Satut aloittamaan väärään aikaan niin sinne meni sijoitukset. Jos taas aloitat sopivaan aikaan, niin nousee pakostakin, ilman mitään sijoitusneroutta.

Vierailija
59/59 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppatieteitä ei opeteta Helsingin yliopistossa.

Kyltereillähä sujui yhteistyö teekkareiden kaa mainiosti Aallossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan