Ensi viikolla aloitan KARPPAUKSEN! Nyt olen sen päättänyt.
Täytyy vielä hieman hioa tuota ruokapuolta, tehdä jotain listaa syömisistä ja sen mukaan sitten ostoslistan tekoon.
Kommentit (26)
Voitteko listata mitä kaikkia kasviksi olette jo syöneet tänään ja mitä aiotte vielä tänään syödä?
Haluan varmistuksen siitä, että karppaus on terveellistä.
Kotona päivällisen kanssa syön joka päivä jotakin vihanneksia jossakin muodossa, tänään saatan syödä vaikka grillattuja kasviksia eli munakoisoa, paprikaa, sipulia ja kesäkurpitsaa. Jos teen tänään illalla marjarahkaa niin siihen laitan vielä mustikoita ja vadelmia.
Vierailija:
Voitteko listata mitä kaikkia kasviksi olette jo syöneet tänään ja mitä aiotte vielä tänään syödä?Haluan varmistuksen siitä, että karppaus on terveellistä.
Mä olen vuoden ajan seuraillut karppaus. infoa ja yhtä jenkkiläistä karppipalstaa, ja olen tullut yhä vakuttuneemmaksi siitä, että eivät ne kaikki ihmiset voi valehdella painostaan ja terveydentilastaan. Mä tein finelin avulla itselleni listan, mitä kaikkea hankin perusvarastoksi ja ekaa karppausviikkoa varten. Tästä se lähtee.
Vierailija:
Voitteko listata mitä kaikkia kasviksi olette jo syöneet tänään ja mitä aiotte vielä tänään syödä?Haluan varmistuksen siitä, että karppaus on terveellistä.
Aamulla söin tomaatin.
Lounaalla puolikkaan raa' an kyssäkaalin, 200 g?
Päivällisen söin ravintolassa, broilerifileen lisäkkeenä oli parsakaalia, salaattia ja tomaattia
Aamupalalla n puolikkaan kurkun ja rahkan seassa hiukan sokeroimattomia marjoja. (vaikkei kasviksia olekaan)
Lounaalla täytin lautaselleni yli puolet kasviksia ja vihanneksia, eli iso läjä porkkanaraastetta, vihersalaattia ja höyrytettyjä kasviksia (työpaikkalounas), pääruoaksi valitsin kaalikääryleet, joissa kyllä oli riisiä joukossa...
Kotona söin kukkakaalia ja hiukan jotain miehen tekemää kanakastiketta.
Iltapalalla en tainnut enää syödäkään kasviksia.
Minulla ainakin makeanhimo laski jo ihan ensimmäisten päivien jälkeen. Painoa minulla lähti alussa (2vk) 4kg. Kokonaispainoa lähtenyt 10kg reilun puolen vuoden aikana, enkä koko aikaa ole ihan täysipainoisesti karpannut. Olen pikemminkin hyväkarppi, eli sallin itselleni silloin tällöin " herkkuja" . Silti näyttää paino lähtevän ja olo on mahtava. Ihoni etenkin on parantunut huomattavasti. Aiemmin käytin meikkivoiteita ja puuteria päivittäin koko kasvoille ja kaulalle, peittääkseni huonon ihoni. Nykyään sipaisen vain hiukan värillistä kosteusvoidetta ja poskipunaa. Värillistä kosteusvoidettakin vain sen takia, että poskipuna levittyisi paremmin.
Vierailija:
käyttäisi ollenkaan makeutusaineita. Siten vieroittaisi itsensä kokonaan siitä makeasta. Silloin alkaa esim. höyrytetty parsakaali maistumaan makealta, oikeasti !