IS: Tori.fi haluaa nähdä tilitietosi puolen vuoden ajalta . Mitä ihmettä nyt taas!?!
Meneekö tämä ihmisten valvonta jo liian pitkälle?
Kommentit (72)
Täyttä shaibaa koko tori nykyään. Käteiskauppa kasvokkain tai ei kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Voi Hyvää päivää. Tilitietojen utelua perustellaan turvallisuudella. Mitä turvallisuutta se lisää verrattuna perinteiseen tilisiirtoon tai MobilePayn kautta maksamiseen?
Diiliä en tule ikinä käyttämään. Mieluummin vaikka tavarat kaatopaikalle.
Niinpä! Tori valehtelee aina niin että korvat heiluu. Valehtelevat että myynti räjähti, vaikka se oikeasti johtuu niiden virheellisestä tilastoinnista, eli että kaikki poistetut kohteet merkitään myydyiksi.
Qasa vuokrausdiili= 6kk takuuvuokran menetys jos et saa jossain kohtaa hoidettua asioitasi. Mitä laitat sinne "profiiliin" et saa pois millään, sellaista nappia ei löydy että voit korjata tai poistaa.
Koko tori on menettänyt hohtonsa.
Miten ihmisten pitäisi pystyä erottamaan huijaus laillisesta toiminnasta jos tällainen on sallittua? Jokin random vanhan roinan kauppa saa vaatia pankkitilisi hallintaan, varmaan terveystietosi ja kohta autosi ja kotisi avaimet ja se on ihan ok, mutta älä hitto vie klikkaa sitä pankkisi lähettämän viestin linkkiä! Se on huijausviesti!
Eipä taida torikauppa enää käydä. Itse lopetin käyttämisen kun pankkitunnistaituminen tuli.
En ota käyttöön.Laitan ilmoituksiin noudon tai perinteisen postituksen. Jos se ei riitä ostajalle,ostaja voi olla ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään vahvaa tunnistautumista vastaan, olen tunnistautunut jo aikoja sitten Torissa. ToriDiiliä en tule koskaan ottamaan käyttöön, olkoon vaikka mitkä perustelut, en yhtään ymmärrä miksi järjestelmän pitäisi saada tietoon pankkitilini sisältö ja lisäksi postittaminen on paljon hankalampaa koska pakettia ei voi lähettää automaatin kautta vaan pitäisi matkustaa postin palvelupisteeseen asti asioimaan tiskillä.
Siksi että pystytään luotettavasti osoittamaan ettet pese rahaa ja tee hämäriä siirtoja. Siksi että sinusta jää konkreettisia jälkiä jotka takaavat että olet rehti kauppias. Etkä huijari.
Ilman tätä rahanpesu onkin valtava riski. Torimyyjä -mammat pesevät huumesalakuljettajien tai itämafian rahat puhtaaksi myymällä lasten syöttötuoleja ja pieneksi käyneitä kenkiä.
Ostajan pitää syöttää kaikki pankkikorttinsa tiedot, eli sen jälkeen tiedoilla voidaan tehdä ostoksia ko. tililtä 180 vrk:n ajan. Jos tili tyhjenee, pankki sanoo voi voi, mitäs annoit tietosi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako sitä Toridiiliä!
En todellakaan ota mutta vähän pelkään, että ennemmin tai myöhemmin tuokin tulee pakolliseksi.
Tämän jälkeen ostettava ja myytävä kaikki noutoetäisyydeltä, hidastaa kyllä tavaroiden myyntiiä mutta ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on helposti estettävissä sillä ettei ota käyttöön toridiiliä. Jos jotkut kaupat jäävät sen vuoksi toteutumatta niin ei se mun maailmaa kaada🥱
Tai erillinen tili Torikaupoille.
Luulisi, että kohta ilmaantuu jokin uusi järkevämpi kauppapaikka joka ei tarvitse kaikkia tietojasi vanhan romun myymiseksi.
Ymmärrän tuon ToriDiilin pointin ja tarkoitus on hyvä ja varmasti se yleensä toimii MUTTA siinä on monta kysymysmerkkiä jos ostaja ei haekaan tuotetta ja sitten niitä maksuja tapellaan, että toimittaako tori ne myyjälle vai palauttaako ostajalle ja aivan jäätävä sotku ja homma voi tulla jonkun yhden halvan tavaran takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään vahvaa tunnistautumista vastaan, olen tunnistautunut jo aikoja sitten Torissa. ToriDiiliä en tule koskaan ottamaan käyttöön, olkoon vaikka mitkä perustelut, en yhtään ymmärrä miksi järjestelmän pitäisi saada tietoon pankkitilini sisältö ja lisäksi postittaminen on paljon hankalampaa koska pakettia ei voi lähettää automaatin kautta vaan pitäisi matkustaa postin palvelupisteeseen asti asioimaan tiskillä.
Siksi että pystytään luotettavasti osoittamaan ettet pese rahaa ja tee hämäriä siirtoja. Siksi että sinusta jää konkreettisia jälkiä jotka takaavat että olet rehti kauppias. Etkä huijari.
Sen valvonta kuuluu pankille missä tili on ei millekään ulkopuoliselle puliveivarille. Kerran pankki sulki minulta tilin kun kävin aamulla kaupassa ostamassa ruokaa ja nostin 10e tililtä lapselleni bussirahaa. Oli niistä niin outoa toimintaa että sulki kortin. Joten kyllä pankit valvoo eikä se homma muille kuulu.
Tarvitaanko vielä tällaista "turvallista diiliä", tuleeko huijauksia muka paljon, ihmiset oppineet jo tunnistamaan huijarit, eivätkä osta niitä tiettyjä tuotteita lähetyksellä (kuten puhelin, konserttilippu....) joissa aina huijataan jne...
Itse kaipaisin tuonne kyllä puh.numeroita, koska soittamalla voi melkein aina varmistaa ja tunnistaa onko huijari vai ei, paljon helpompi keino, kuin joku -diili.
Eikä se Tori-diili mitään auta jos huijari myy vaikka rikkinäisen ja väittää sitten "oli se ehkä kun sen lähetin", että ihan yhtä helppo huijata edelleen, jos haluaa huijata.
Tämänkin takia olisi hyvä puhua puhelimessa ja vähän kuulostella minkälainen tyyppi sitä tavaraa siellä myy, kuulostaako joltain möööönnneltä tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon ToriDiilin pointin ja tarkoitus on hyvä ja varmasti se yleensä toimii MUTTA siinä on monta kysymysmerkkiä jos ostaja ei haekaan tuotetta ja sitten niitä maksuja tapellaan, että toimittaako tori ne myyjälle vai palauttaako ostajalle ja aivan jäätävä sotku ja homma voi tulla jonkun yhden halvan tavaran takia.
Niinpä. Jos myyjänä lähetät 100 e tavaran ostajalle, joka väittää että paketissa oli tiiliskivi, niin kumpaa Tori uskoo? Tai yhtä hyvin se myyjäkin voi lähettää tiiliskiven.
Olemme luistamassa aina vain syvemmälle sosialidemokraattiseen dystopiaan. Tammisaaren leiriä ei olisi koskaan saanut sulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen valvonta kuuluu pankille missä tili on ei millekään ulkopuoliselle puliveivarille. Kerran pankki sulki minulta tilin kun kävin aamulla kaupassa ostamassa ruokaa ja nostin 10e tililtä lapselleni bussirahaa. Oli niistä niin outoa toimintaa että sulki kortin. Joten kyllä pankit valvoo eikä se homma muille kuulu.
Sulkivat kortin tuollaisesta? Onpa outoa. Itse reissaan hyvin paljon ympäri maailmaa, eikä minulta ole koskaan suljettu korttia käteisnoston jälkeen. Viime talvena esim. nostin paikallista valuuttaa kolmessa eri Aasian maassa kuukauden sisällä, sekä käyttelin samalla korttia ravintoloissa ja kaupoissa. Ei ongelmaa. Tosin Suomen ulkopuolella käytän aina erään sakalaispankin korttia. Sama EU:n sääntely, erilainen käytännön toiminta, ilmeisesti.
On selvää, että pyritään Tori diili muuttamaan pakolliseksi tulevaisuudessa. Nythän ne yrittää sitä ilmaisilla posteilla. Eilenkin tuli ostajalta viestiä kuinka kätevää olisi jos lähtisin diiliin mukaan. Kiitin kohteliaasti , kiitos ei. Enkä tule lähtemään. Ei ole ollut ongelmia tunnistautua pankin kautta, mutta tilitietoihini eivät tule pääsemään. Luulisi ostajienkin ymmärtävän ongelman.
Suljin juuri Torin tilini. Kauppa loppui siellä joka tpaauksessa kuin seinään uudistuksen tultua.