Todella haikeata, kun tajuaa, että yli 40 -vuotiaana voi alkaa jo odottelemaan enää kuolemaa
Ei enää mitään tulevaisuutta, mitään mitä odottaa, mitään jännittävää tai lähteä tekemään jotain uutta. Muuttaa uuteen paikkaan tai muutakaan. Sama alkaa tässä vaan laskeskelemaan päiviä ja oottelemaan, että aika menee ohitse :(
Kaikki virheet on jo tehty ja sen mukaan on elettävä, mitä elämä on tuonut vastaan.
Kommentit (65)
Toivottavasti ei käy aika pitkäksi kuolemaa odotellessa.
Voin vakuuttaa näin yli viisikymppisenä, että kaikki virheet eivät todellakaan ole vielä nelikymppisenä tehty. 😀
Hommaa itsesi vankilaan niin elämäsi pelastuu, kuten löydät erittäin ihanaa ajankulua sekä saat uusia sydänystäviä.
Se millä pääse sinne voi tuntua erittäin kamalalle mutta se paikka on sen teon arvoinen.
Jos on saanut kaiken jo nuorena, niin voi tuntua, että elämä on jo eletty 40-vuotiaana. Itse olen samaa ikäluokkaa ja minulla on elämä vasta alkanut 30 vuoden jälkeen. Sitä ennen olin vain masentunut, huonossa parisuhteessa ja vailla mitään mukavaa. Minulla on edelleen tavoitteita kuten mm. matkoja missä haluan käydä, taitoja mitä haluan oppia, haluan opiskella toisen korkeakoulu tutkinnon.
Nyt iän myötä olen kauniimpi kuin koskaan aiemmin eikä ryppyjä vielä pahemmin ole.
Joo se on noin meillä rumilla miehillä. Meitä ei kukaan halua edes töihin palkata.
Elämä toteuttaa toistamattomuuden periaatetta. Mikään maailmankaikkeudessa ei ole samaa. Tämä A ei ole tämä A. Kun huomaa, että mitään ei voi elää uudelleen, mitään tilannetta ei tarvitse yrittääkään luoda uudelleen. Kaikki tapahtuu nyt; mitään ei tapahdu seuraavaksi.
Kyllä ite oo tehny uusia asioita 40 täytettyäni ja muuttanu toiselle paikkakunnalle. Nytkin on asia jota odotan. En ole uhrannut ajatustakaan kuolemalle, saatanhan olla vasta elämäni puolivälissä (ja jos isäni sukuun tulen, niin olen alle sen, hänen vanhemmat eli molemmat yli 90 v ikään).
Pelasta vielä hylkeet, tai jokunen koiranpentu. Rakkaus elämään kannattaa kokea vielä kvadriljoona kertaa.
Elätkö tarkoituksella elämääsi niin, että kuolema varastaa elämältäsi tarkoituksen?
Hyvää hukkaan heitettyä loppuelämää ap:lle! Aika kurjaa tulee olemaan, jos 40 vuotta mietit kuinka kohta kuolet.
Minä tunnen itseni jo nyt 31v vanhaksi ja väsyneeksi, vaikka en ole päivääkään vielä töitä tehnyt ja koulutkin on edelleen kesken. Toisaalta olen siis kuin joku puolet nuorempi, noin niin kuin saavutuksieni puolesta. Tosi kirkkaalta näyttää tulevaisuus..
Siinäpähän odotat. Joskus odottavan aika voi olla pitkä. Voit hyvässä lykyssä joutua odottamaan vielä kuuskytävuotta.
Juuri luin uutisen 101-vuotiaasta mummosta, joka matkailee aktiivisesti. Oli huvittunut siitä, että häntä luullaan aina 1-vuotiaaksi vauvaksi, koska koneet ei tajua niin korkeaa ikää.
Elämä on valintoja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Joo se on noin meillä rumilla miehillä. Meitä ei kukaan halua edes töihin palkata.
Ja meillä rumilla naisilla.
Tosin työpaikan kyllä saa jos on riittävästi älyä ja terveyttä, mulla ei ole kumpaakaan.
Niin, eihän sinulla ole enää kuin ehkä 50 vuotta elämää jäljellä🙄
Näin see on. Virheeni oli että olin liian mukava kaikille naisille ja jäin ilman naista. Tässä 13-45 vuoden aikana olen nähnyt että ne pahikset ja vittumaisimmat miehet kelpaa naisille helposti mutta ei tälläinen kiltti mies.
Vierailija kirjoitti:
53 vuotiaana muistelen itseäni 40 ikäisenä nuorena jolla on vielä elämä edessä. Ja vieläkään en ole ikäloppu. Mukavaa kun talous on kunnossa ja vielä terveyttäkin riittää.
Olispa talous kunnossa ja terveys. Kaukana siitä, etenkin talous.
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa vaan.miltä 60 vuotiaana elämä maistuu?
Hyvältä maistuu nuoren rakastajattaren kanssa
Minäkään en odota enää mitään elämältä. Ei tässä töitäkään enää saa joten ei voi mitään elämää suunnitella vaikka olen vasta 48 v.
Voi luoja, mitä naukumaijoja.