IL on oikeassa, helatorstai on täysin turha pyhäpäivä ja pitäisi poistaa
Katkaisee typerästi viikon, mielummin vapaapäivä kiinni johonkin viikonloppuun.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fc8a1f49-156f-4d11-a908-1ad708cb1f39
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan mielestä kaikki lomat pitäisi poistaa, kesälomakin. Hallitus on samoilla linjoilla ja kunhan yleissitovuus saadaan poistettua ja jokainne neuvottelee itse lomansa, niin voitte varautua väheneviin lomapäiviin tai siihen että työnantaja annostelee lomia työtilanteen mukaan.
Ainakin toistaiseksi työ/lomapäivien määrä on työehtosopimuksessa sovittu, ja niissä on tärkeimmät kirkkopyhät mukana. Helatoristai muutettiin välillä lauantaiksi, jolloin sen nimeksi yritettin kömpelöä helalauantaita, mutta viralliseksi nimeksi tuli Kristuksen taivaaseenastumisen päivä. Muistatte varmaan? Jostain syystä se annettiin uudeelleen vapaapäiväksi.
Mä en ymmärrä tämmöistä yrittäjien haukkumista. Kaikki työnantajat joille olen tehnyt duunia ovat pitäneet hyvää huolta omasta työvoimasta. Ollaan oltu kuin perhe
Keskusteluissa ei tarpeeksi tehdä eroa pk-yritysten ja monikansallisten riistoyritysten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vietetäänkö Pohjanmaalla helatorstaina helapääpuukkojuhlia?
Ei, ihan rauhallista on ollut.
Ei pidä poistaa. Haluan vapaapäiväni.
Vierailija kirjoitti:
Vietetäänkö Pohjanmaalla helatorstaina helapääpuukkojuhlia?
Totta kai täällä vietetään! Vielä ei ole tullut kuin muutama uhri. Vielä on päivää jäljellä, saa nähdä mikä on loppusaldo puolilta öin.
Poista persees tai kullis. Eikös se yksi hörhö halunnut, että kulli poistettiin ilman lääketieteellistä osaamista.
Ja onhan sulla se yks mukajokulääkis. Kirjoittaa.
Joku erikoiskammiokirjanpitäjänepsy. Näyttääkin mieheltä (marylstriip 2m pitkä), vaikka nimi on naisen. Virassa, vaan ei potilaita lainkaan ole koskaan juurikaan ole hoitanut. 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helatorstaita ei todellakaan pidä poistaa.
Suurin osa suomalaisista kuuluu kirkkoon.
Tuota kirjoittajaa häiritsi oma tyhmyys ja syyttää siitä helatorstaita. Ei ollut huomannut katsoa aikatauluja oikein.
Jokainen kirkkoon luuluva voi ottaa tämän torstain vapaaksi, muut pitäköön vapaansa sillloin kuin haluaa. Miksi te uskovaiset olette niin itsekkäitä?
Ette te kirkkoon kuulumattomat tietenkään mitään kirkollista vapaapäivää vietä, se poistetaan teiltä kokonaan! Kirkkoon kuuluvat viettävät sitten sen näin helatorstaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan paljon kirkkoon kuulumisesta.
Kirkon eksytyksen ja luopumuksen takia, moni tosi uskova on eronnut kirkosta. Kirkko on täynnä tapauskovaisia, jolla ei ole pelastava usko lainkaan.
Eli, tuo kirkkoon kuuluminen ei kerro enää yhtään mitään ihmisen uskosta. Päinvastoin taitaa olla niin että nyky Suomen evl luopiokirkkoon jää sateenkaariporukka ja tapauslovaiset. Konservatiivit, jotka uskovat Raamatun Sanaan, savustetaan ulos kirkosta.
Se, että konservatiivi uskoo Jumalan Sanaan on yhtä todennäköistä kuin että vuohi muutuu lampaaksi.
Joko provoilet, tai sitten olet täysin tietämätön.
Konservatiivikristitty uskoo Raamatun Sanaan, että se on todellinen ilmoitus Jumalalta. Että mitä siellä lukee on myöskin totta. Mitään ei saa muuttaa, poistaa, eikä lisätä.
Yksi tärkeimmistä kristillisistä juhlapyhistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan paljon kirkkoon kuulumisesta.
Kirkon eksytyksen ja luopumuksen takia, moni tosi uskova on eronnut kirkosta. Kirkko on täynnä tapauskovaisia, jolla ei ole pelastava usko lainkaan.
Eli, tuo kirkkoon kuuluminen ei kerro enää yhtään mitään ihmisen uskosta. Päinvastoin taitaa olla niin että nyky Suomen evl luopiokirkkoon jää sateenkaariporukka ja tapauslovaiset. Konservatiivit, jotka uskovat Raamatun Sanaan, savustetaan ulos kirkosta.
Se, että konservatiivi uskoo Jumalan Sanaan on yhtä todennäköistä kuin että vuohi muutuu lampaaksi.
Joko provoilet, tai sitten olet täysin tietämätön.
Konservatiivikristitty uskoo Raamatun Sanaan, että se on todellinen ilmoitus Jumalalta. Että mitä siellä lukee on myösk
Jos konservatiivi uskoisi Raamatun Sanaan, ei hän olisi enää konservatiivi. Konservatiivi ei voi kutsua itseään edes kristityksi, koska ei usko evankeliumia.
Helatorstai ei ole turha pyhäpäivä.
Ateistit tulee pakottaa töihin kaikkina juhlapyhinä ilman lisäkorvauksia. Onneksi aloite etenee suotuisasti eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ateistit tulee pakottaa töihin kaikkina juhlapyhinä ilman lisäkorvauksia. Onneksi aloite etenee suotuisasti eduskuntaan.
Eikö teille luulevaisille riitä, että ateistit joutuvat ikuisesti käristymään helvetissä? Pitää vielä toivoa heille kiusaa ja hankaluutta maallisessa vaelluksessa? Kuinka onkaan kristillistä. Niinkö jeesus opetti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helatorstaita ei todellakaan pidä poistaa.
Suurin osa suomalaisista kuuluu kirkkoon.
Tuota kirjoittajaa häiritsi oma tyhmyys ja syyttää siitä helatorstaita. Ei ollut huomannut katsoa aikatauluja oikein.
Jokainen kirkkoon luuluva voi ottaa tämän torstain vapaaksi, muut pitäköön vapaansa sillloin kuin haluaa. Miksi te uskovaiset olette niin itsekkäitä?
Ette te kirkkoon kuulumattomat tietenkään mitään kirkollista vapaapäivää vietä, se poistetaan teiltä kokonaan! Kirkkoon kuuluvat viettävät sitten sen näin helatorstaina.
Ei se meille olekaan kirkollinen vapaapäivä. Pelkkä vapaapäivä vain. Luulevaiset saavat viettää kontusillaan rukoillen koko päivän halutessaan.
Jeesus ei varmaan halunnut teidän olevan kateellisia uskonnottomille heidän tavastaan viettää vapaapäiväänsä vaikka leijaa lennättäen.
Vierailija kirjoitti:
Vapaapäivä ei koskaan ole turha ja kivasti viikko katkeaa kun välissä on vapaata. Toinen asia on, että nämä ylimääräiset vapaapäivät voisivat olla palkattomia, turhaa kustannusta työnantajalle.
Toiveesi toteutuu!
T. AS
Tuo ateisti rienaaja toimittaja palaa vielä helvetin tulessa kun hän siirtyy ajasta ikuisuuteen! Jumala ei salli nimeään pilkattavan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan mielestä kaikki lomat pitäisi poistaa, kesälomakin. Hallitus on samoilla linjoilla ja kunhan yleissitovuus saadaan poistettua ja jokainne neuvottelee itse lomansa, niin voitte varautua väheneviin lomapäiviin tai siihen että työnantaja annostelee lomia työtilanteen mukaan.
Ainakin toistaiseksi työ/lomapäivien määrä on työehtosopimuksessa sovittu, ja niissä on tärkeimmät kirkkopyhät mukana. Helatoristai muutettiin välillä lauantaiksi, jolloin sen nimeksi yritettin kömpelöä helalauantaita, mutta viralliseksi nimeksi tuli Kristuksen taivaaseenastumisen päivä. Muistatte varmaan? Jostain syystä se annettiin uudeelleen vapaapäiväksi.
Mä en ymmärrä tämmöistä yrittäjien haukkumista. Kaikki työnantajat joille olen tehnyt duunia ovat pitäneet hyvää huolta omasta työvoimasta. Ollaan oltu kuin perhe
Onnea sulle. Mulla on työnantaja omalla päätöksellä esim päättänyt, että toiminnan loppuessa kertyneitä lomapäiviä ei tarvitse maksaa.
Jo historiaa olevassa valtiossa nimeltä DDR, joka oli virallisesti ateistinen, vietettiin kaikkia näitä kirkollisia juhlapyhiä, oli joulu, loppiainen, pääsiäinen, helatorstai ja helluntai kalenterissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kivan pitkän viikonlopun, kun pitää perjantain saldovapaana.
Minulla on tänään työpäivä mutta mielummin minä teen 4 päiväisen viikon täydellä palkalla kuin 5 päiväisen, joten ihan sama mille päivälle se vapaa osuu.
Mä en ymmärrä tämmöistä yrittäjien haukkumista. Kaikki työnantajat joille olen tehnyt duunia ovat pitäneet hyvää huolta omasta työvoimasta. Ollaan oltu kuin perhe. Kaikki ollaan joustettu ja on ollut todella kiva tehdä töitä. Monesti tulee mietittyä kuinka hankalat ihmiset näitä viestejä oikein kirjoittaa.