Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha äitini vastustaa kaikkea teknologiaa ja omatoimisuutta

Vierailija
09.05.2024 |

Hän on siis 78 vuotias, mutta olisi ihan hyvin päässyt aikanaan tietotekniikankin kyytiin, jos ei olisi kieltäytynyt jääräpäisesti. Hän oli alle 50 vuotias kun oli jo win-95. Tuohon aikaan hän kävi yrittäjäkurssin ja sielä olisi ollut perusopetusta atk.sta. Hän oli kieltäytynyt avaamasta edes konetta. Oli kuulemma sanonut, että hänen ei enää tarvitse osata, eikä aijo koskaan opetella. Jokainen tietää kuinka hankalaa nykyään on hoitaa mitään, jos ei ole edes älypuhelinta. No hänellä sitä ei tietenkään ole, koska sehän on "tietotekninen" laite. Turha varmaan sanoa, että hänellä on lankapuhelin. Viimeksi viikko sitten hän soitti pankkikonttoriinsa ja haukkui kun konttori oli lyhentänyt aukioloaikoja ja hänen olisi pitänyt saada nostaa rahaa. Ei ole opetellut edes rahan nostoautomaatin käyttöä. Kuulemma aivan liian vaikeaa ja se voi kuulemma viedä hänen rahansa. Onko kenelläkään vanhempaa elossa, joka vastustaa näin sitkeästi oppimista ja kehityksen kulkua? Siis minua hävettää!

Kommentit (449)

Vierailija
441/449 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei ole ikinä opetellut mitään teknistä kun isä aikoinaan teki kaiken. Ja kun isä kuoli niin nyt me lapset tehdään kaikki. Veljeni vie laskut maksatukseen. Äidillä ottaa ylpeyden päälle kun ei osaa mitään. Sitten yrittää muka näyttää meille lapsille ja mokaa kaiken. Laittaa esim.laskuun viitenumerot väärin jne. Teettää siis vain lisää työtä. Äiti ei huolehdi edes terveydestään vaan lapset tilaa aikoja lääkäriin. Viimeisimmässä tutkimuksessa ei ollut mitään viitteitä muistisairaudesta.

Äitisi kuuluu naisiin,  jotka ovat nauttineet avuttoman naisen roolista.  Mies on ollut prinssi,  joka pelastaa prinsessansa.  Nyt sitten nolottaa,  kun prinssiä ei enää olekaan ja joutuu turvautumaan lapsiinsa. Mun äiti on samanlainen.  On hoitanut kodin ja lapset,  mutta kaikki aivoja vaativa on isän hommaa. 

Sama täällä ja kun isää, avopuolisoa ei enää ole samat tehtävät lankesivat minulle hänen tyttärelleen. Äitini mielestä asiassa ei ole mitään ongelmaa. Ei taida edes nolottaa. Ikään kuin ne asiat eivät lainkaan kuuluisikaan hänelle. 

Vierailija
442/449 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen selkäranka on suuret ikäluokat. Kaikkihan näkevät millainen meno on nyt Suomessa. Suuret ikäluokat eivät olleet sossun luukulla, vaan olivat töissä. 

Kun suuret ikäluokat jäivät eläkkeelle heidän tilalleen ei otettu ketään. Lisäksi työpaikkoja vähennettiin. Nykypäivänä yksi ihminen tekee 2-5 ihmisen työt. 

Taisi se automaatio korvata ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/449 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten kun olin n. 45v, olin kävelemässä kauppakeskukseen parkkipaikalta niin joku mulle tuntematon vanhempi setämies alkoi siinä jutulle ja noitumaan tätä Suomen käteisen rahan hyljeksintää, kertoi miten Saksassa käteisen rahan käyttö on ihan arkipäivää ja runsaampaa kuin täällä, ja Saksa on talousmahti Euroopassa, Suomi ei, jne.

Ihan kuin minulla olisi mitään vaikutusvaltaa asiaan :D

Mutta saithan ihan ilmaista sivistystä ja nyt jaat edelleen meille tätä tietoa.

Vierailija
444/449 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän aloittajan äiti mahtaa tästä tuumata?

Vierailija
445/449 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei ole ikinä opetellut mitään teknistä kun isä aikoinaan teki kaiken. Ja kun isä kuoli niin nyt me lapset tehdään kaikki. Veljeni vie laskut maksatukseen. Äidillä ottaa ylpeyden päälle kun ei osaa mitään. Sitten yrittää muka näyttää meille lapsille ja mokaa kaiken. Laittaa esim.laskuun viitenumerot väärin jne. Teettää siis vain lisää työtä. Äiti ei huolehdi edes terveydestään vaan lapset tilaa aikoja lääkäriin. Viimeisimmässä tutkimuksessa ei ollut mitään viitteitä muistisairaudesta.

Mikset opeta äitisi ihan kädestä pitäen.

Vierailija
446/449 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta valitettavasti heijastuu juuri tuo mistä boomereita syytät. Etkö huomaa sitä? Taidat syyttää siitäkin muita. 

Vierailija
447/449 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi kuuluu naisiin,  jotka ovat nauttineet avuttoman naisen roolista.  Mies on ollut prinssi,  joka pelastaa prinsessansa.  Nyt sitten nolottaa,  kun prinssiä ei enää olekaan ja joutuu turvautumaan lapsiinsa. Mun äiti on samanlainen.  On hoitanut kodin ja lapset,  mutta kaikki aivoja vaati

On teillä typerät äidit. Täytyy vain toivoa, että omena olisi pudonnut kauaksi puusta, eikä tyttäret ole yhtä typeriä. Onneksi itsellä oli fiksu ja viisas äiti. Osasi maksaa itse laskunsa ym. Pärjäsi oikein hyvin koko elämänsä. 

Vierailija
448/449 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sulla on typerä äiti, ei pidä luulla , että kaikki naiset/äidit on typeriä. Ei edes kaikki vanhat naiset/äidit.

Vierailija
449/449 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on hyvä päivä jatkaa vaikka keskustelua 70-luvulla syntyneiden äideistä,  noista boomereista.   Keskustelua voi jatkaa täälläkin jo ilmestynyt kirjoittaja joka 10 vuotta jaksoi äidistään  yhä uudestaan kirjoittaa  ( negaa ja vihaa) pitkässä keskustelussa.