Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin määräaikaisen työsuhteen, nyt kaduttaa koko homma. Miten pääsen eroon työpaikasta?

Vierailija
09.05.2024 |

Otsikossa tuli kysymys. Sopimus tehty vuodeksi. Luulin että aloitan unelmien työpaikassa ja saan hyvää työkokemusta kartutettua. 

Saan niin p*ask** kohtelua tiimin jäseniltä että en ole ennen tämmöistä kokenut työuralla. Kahdessa kuukaudessa minusta on tullut epävarma, puhumaton ja arka. Haluan pois tuolta, mahdollisimman pian mutta työsopimus on vuodeksi. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole koeaikaa ollenkaan?

Vierailija
2/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut irtisanoutumisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä on koeaika. Pidempi jopa kuin tuo 2kk mitä olet ollut. Ja ellei enää ole niin 10kk menee nopeasti. Pääset sieltä pois. Mulla on kaamea paikka josta en kehtaa sosiaalisen paineen takia irtisanoutua. Kun on vakityö näinä aikoina. 

Vierailija
4/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinnittelin ikävässä duunissa muutaman kuukauden. Vuosi on aika pitkä aika... Itse en olisi halunnut olla enää yhtään pitempään entisessä työpaikassa. Etsi uusi duuni tai vaihda tiimiä.

Vierailija
5/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole koeaika? Silloin lähdet pois koeajan puitteissa.

Hanki toinen työ

Tai sitten vain kestätä. Vuosi on lyhyt aika.

Vierailija
6/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saat sovittua että määräaikaisuus lyhennetään. Mikään pakko ei ole jatkaa.

Tuollainen työ ja työyhteisö syö mielenterveyden. Ei pidä jatkaa.

Vierailija
7/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koeaikaa, olen siirtynyt firman sisällä toiseen työpaikkaan.

Ap

Vierailija
8/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla ap soppari? Tein itsekin saman virheen. Ei koeaikaakaan sopimuksessa. Luulen, että siksikin ovat kaameita, mulla lähinnä esimies, kun siitä ei pääse pois. Vuoden määräaikaista ei oikeasti ikinä kannata tehdä ilman koeaikaa. Vuosi on kuitenkin pitkä aika, jos työpaikka aivan kamala.

Vierailija
9/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ikävä työkaveri. Mutta olen hänen kanssa tekemisissä vain sen pakollisen minimin.

Vierailija
10/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Melkoinen puuhastelupaja. Kyllä uusissa työsuhteissa on aina koeajat, jos kyseessä on vähänkäån uskottava firma. Koeajan pituus on tyypillisesti 4-6kk. 

Vierailija
11/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yleensä on koeaika. Pidempi jopa kuin tuo 2kk mitä olet ollut. Ja ellei enää ole niin 10kk menee nopeasti. Pääset sieltä pois. Mulla on kaamea paikka josta en kehtaa sosiaalisen paineen takia irtisanoutua. Kun on vakityö näinä aikoina. 

Kiitos myötätunnosta. Koetan ajatella että 10 kk on lyhyt aika, mutta välillä istun työpaikan vessassa itkemässä, kotiin ajaessa itken ja ahdistaa mennä työpaikalle.

Tsemppiä sulle. Miten sä jaksat kaameaa työpaikkaa?

Ap

Vierailija
12/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi joku muu työ ja sillä pääset siitä pois. Voi olla lyhytaikainen työkin. Vaikka 3 kk. Tai sitten vaan irtisanot, karenssi tulee mutta tarvitseeko sitä selitellä.

Vierailija
13/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Melkoinen puuhastelupaja. Kyllä uusissa työsuhteissa on aina koeajat, jos kyseessä on vähänkäån uskottava firma. Koeajan pituus on tyypillisesti 4-6kk. 

Samassa firmassa toiseen työhön siirtyvällä ei yleensä voi olla koeaikaa.

Vierailija
14/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta. Koetan ajatella että 10 kk on lyhyt aika, mutta välillä istun työpaikan vessassa itkemässä, kotiin ajaessa itken ja ahdistaa mennä työpaikalle.

Tsemppiä sulle. Miten sä jaksat kaameaa työpaikkaa?

Ap

Hae hyvä ihminen saikkua, jos tilanne on noin paha. Tai sano pomolle suoraan, ette kestä enää. Ei työpaikka ole vankila. 

Vierailija
15/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että työkaverit osoittautuvat täysiksi v###u päiksi uudessa työssä on kyllä nykyään aika tyypillistä,,joskus kyllä käy hyvä tuuri ja työkaverit on ihan mukavia,eli hoitavat omat työnsä eivätkä puhu paskaa sinusta takanapäin ja kuittaile/ilkeile sinulle.

Vierailija
16/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi joku muu työ ja sillä pääset siitä pois. Voi olla lyhytaikainen työkin. Vaikka 3 kk. Tai sitten vaan irtisanot, karenssi tulee mutta tarvitseeko sitä selitellä.

Miten irtisanotaan määräaikainen sopimus?

Vierailija
17/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sitten muistat vaatia koeajan työsoppariin. Mulla vielä puolet jäljellä koeajasta ja punnitsen myöskin, että jatkaako vai ei tässä firmassa. Toisaalta ikävä ilmapiiri hoitui kaiketi nyt toistaiseksi, kun otin asian esille.

Vierailija
18/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten irtisanotaan määräaikainen sopimus?

Jos ei muuta keksi niin jättää menemättä töihin. Kyllä ne aika pian potkut antaa sen jälkeen. 

Vierailija
19/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samassa firmassa toiseen työhön siirtyvällä ei yleensä voi olla koeaikaa.

Tuon väitteen luulin pitävän totta mutta ei se taida niin olla. Jos on uudenlainen työtehtävä niin kyllä siihen saa koeajan uudestaan laittaa. Itse en laittanut ja työntekijän asenne muuttui samantien kun sai  sopimuksen käsiinsä. Sitten stressiä että miten tästä tilanteesta pääsisi pois kun yrityksen ilmapiiri meni karmeaksi, ja pitkään siinä meni kunnes hän itse päätti irtisanoutua. Olisi vain pitänyt olla se koeaika niin ei  välttämättä ois mennyt sellaiseksi.

Vierailija
20/25 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän takia vaaditte AINA määräaikaiseen työsopimukseen irtisanomislausekkeen, jonka perusteella voitte irtisanoa työsuhteen normaalisti.