Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä tuntuu suurimmaksi osaksi niin naurettavalta ja teennäiseltä

Vierailija
09.05.2024 |

En jaksa enää. Suurin osa tehtävästä ''työstä'' on täysin turhanpäiväistä joka ei johda yhtään mihinkään. Ihan hirveät määrät energiaa ja aikaa tuhlataan johonkin näennäiseen puuhasteluun. Miten ihmiset jaksaa teeskennellä, että tässä on jotain järkeä? 

Kommentit (35)

1/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun töissä ainakin on järkeä 😃 

Vierailija
2/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Sitten olet onnekkaassa asemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän moni jaksakaan. Työpahoinvointi on lisääntynyt räjähdysmäisesti, samoin lääkkeiden käyttö.

Vierailija
4/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus nuorempana puhelinmyyjänä. Porukalla päivittäin mietittiin miten saada mummoilta fyrkat veks. Nyt jälkeenpäin hävettää mutta silloin oli pakko saada massii. Ei paljon eroa tämän päivän valepoliisien kusetuksista. Sanonta "kaikki työ on arvokasta" on kyllä totaalista pskaa. Lapsiani en ole noihin rotan hommiin päästänyt. Mieluummin itse lyönyt palkkaa handuun.

Vierailija
5/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa tuntua siltä että omassa työssä ei ole järkeä, on paras vaihtaa sellaiselle alalle missä on järkeä.

Vierailija
6/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn haku se vasta teennäistä on. Pitää väittää firmaan X, että haluaa juuri sinne töihin. Todellisuudessa yhtä hyvin ellei paremminkin kelpaisivat myös firmat Y ja Z.

Vierailija
7/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn haku se vasta teennäistä on. Pitää väittää firmaan X, että haluaa juuri sinne töihin. Todellisuudessa yhtä hyvin ellei paremminkin kelpaisivat myös firmat Y ja Z.

Niin ja suurimpaa osaa kiinnostaa se palkka eikä firman arvot, mitä haastattelussa pitää esittää. Joo kyllä, välillä turhauttaa suuresti tämä teennäisyysmaailma.

Vierailija
8/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Erittäin käytännönläheistä ja tarpeellista työtä teen.

Vierailija
9/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä?

Vierailija
10/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa tuntua siltä että omassa työssä ei ole järkeä, on paras vaihtaa sellaiselle alalle missä on järkeä.

Ei kaikilla ole mahdollisuutta niin vaan vaihtaa. Jos se huonompikin paikka kohtuu hyvää palkkaa maksaa niin sen on riitettävä.

Vierailija
11/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän moni jaksakaan. Työpahoinvointi on lisääntynyt räjähdysmäisesti, samoin lääkkeiden käyttö.

Monella huono olo johtuu ihmissuhteista, työ voi itsessään olla ihan jees. 

Toiset myös osaa suodattaa paremmin ajan hengen piirteitä. Koko ympäröivä kielteisyyspommitus mitä täälläkin viljellään ankarasti saa kaiken näyttämään mielettömältä.

Ja se on sen tarkoituskin. Työn haukkuminen tuntuu olevan top5 aiheita jostain kumman syystä.

Vierailija
12/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se onkin, hyvin teennäistä pitkälle. Oma työni ei sinänsä turhaa ole teollisuudessa kun valmistamme tarpeellista raaka-ainetta. Mutta sitte  se kaikki muu mitä joudumme siellä tekemään tai esittämään tekevämme niin hohhoijaa. Joku jossain norsunluutornissaan kehitellyt "hienoja" firmaa "kehittäviä" juttuja, jotka ei vaikuta käytännön tekemiseen tai tuotantotonneihin yhtään. Sitten paikan työnjohto jakaa tehtävät alaspäin alaisilleen ja vahtii erilaisin tilastoin että miten mikäkin sujuu 🤣 meille työntekijöille nämä kaikki näyttäytyy turhana koska moni asia täytyy tehdä vain sen takia jotta saadaan se tilasto oikeannäköisesti.

Nykyisessä työporukassa näillä ei paljoa ressailla. Klikkaillaan valmiiksi vain. Edellisessä työporukassa oli kollega nainen, joka aina vahti että varmasti säntillisesti teemme kaikki.

Vierailija
13/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty. Itseäni kiinnostaa eniten ala, jossa on huono työllistyminen. 

Vierailija
14/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työukkohommissa on se hyvä puoli että näkee työnsä tulokset heti. 

Ennen korjasin rekkoja. Ei ollut mitään teennäistä puuhastelua, vaan pidimme omalta osaltamme Suomen logistiikan pyörät pyörimässä, niin kulkee posti ajallaan ja kauppias riittää tavaraa. Nykyään olen puolustusteollisuuden palveluksessa ja se mitä teen lujittaa ihan konkreettisesti Suomen puolustusta. Toki kaikessa on varjopuolensakin, mutta ainakaan työn merkityksettömyyden tunne ei ole vaivannut. 

Vierailija
15/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole mahdollisuutta niin vaan vaihtaa. Jos se huonompikin paikka kohtuu hyvää palkkaa maksaa niin sen on riitettävä.

Jos ei ole mahdollisuutta vaihtaa ja kituu vain palkan takia huonossa työpaikassa, ei voi kun syyttää itseään.

Vierailija
16/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työtä ensihoitoon. Kun pelastaa esimerkiksi pienen lapsen hengen, ei tunnu naurettavalta. 

17/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä?

Talvet lastenhoitaja, kesät laitekuljettaja 😎 

Vierailija
18/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni sairaanhoitajana ei tunnu teennäiseltä tai naurettavalta.

Vierailija
19/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa muuta. Toimistolla joka päivä vähintään 5 tuntia puhelinpalavereissa roikkumista iltapäivälehtiä lukien, pitkät ruoka- ja kahvitauot. Oikeaa työntekoa alle tunti, jos sitäkään. Toisaalta, olen tyytyväinen siitä että minulle maksetaan tästä. Asuntolaina, edessä siintävä palkkapäivä ja tavoite taloudellisesta vapautumisesta saavat minut toistaiseksi jaksamaan tätä pelle-showta.

Ajattelen että isossa mittakaavassa tällaisen orjuuttavat systeemin pääasiallinen tehtävä on pitää ihmiset henkisesti sidottuna mahdollisimman suuri osa ajasta, ettei heillä olisi ylimääräistä energiaa kapinoida systeemiä vastaan tai ylikansoittaa maapalloa.

Vierailija
20/35 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työni sairaanhoitajana ei tunnu teennäiseltä tai naurettavalta.

Mutta onko sekään hyvä että että luhistuu työkuorman alle ja korvaukseksi saa vain pari tonnia kuussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä