Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

.:*torstaita toukoille*:.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs jäänytkään tänään sänkyyn kun toiset lähti, eilenkin vetelin sikeitä melkein yhteentoista. Yöllä oli jotenkin hankaluuksia mahan sijoittelun kanssa ja nyt on yökköväsymys, päiväunet lienee paikallaan.

Huomenna neuvola niin saa päivittää tännekin mitat ja muut. Ei tunnu, että hb ois noussut, koska vieläkin on niin vetämätön olo, mutta sekin selvinnee neuvolassa.

Vauva on liikkunut vinhasti; potkaisi isäänsä selkään kun pönötin maha miehen selkää vasten :) Piiperokin eilen huuteli kukkuuta vauvalle, vaikkei oikeen vielä tajua tätä asiaa.

Mitenhän tamperelaisten tapaaminen sujui? Varmaan kuulemme uutisia.

Hirveesti ois täälläkin intoo myllätä kotia, mutta kuntoa ei ole ja mies ei onneksi lähde joka ideaan mukaan.

Tämmöstä ajatuksen poukkoilua aamulla kun rv 22+6

Vierailija
2/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset Tampereen Toukojen tapaamisesta :)

Ja kiitos myös kaikille osallistujille, mulla oli ainakin hauskaa :) :)

Turistavaa riitti ja tutkittiin sitten porukalla meikäläisen masuasukin ultrakuvia ja siellä luki, että pippeli. No, sehän sai äänen volyymin nousemaan ja naapuripöytä varmaan luuli, että olin kuvaillut mieheni vehkeitä ja niitä nyt sitten esittelin ystävilleni!!! Voitte kuvitella mitä katseita saimme :)

Oli puhetta uudesta tapaamisestakin, katsotaan nyt missä ja milloin sitten saadaan aikaiseksi tavata uudestaan.

Painosta ollut puhetta; mulle sitä on kertynyt nyt se 5 kg, tosin punnitus ollut 3 viikkoa sitten joten varmasti on lisää tullut.

( . ) mä olin viimeyön todella kipeä, sopivaa asentoa ei löytynyt :( Supisti ja kipeä painontunne alavatsalla oli hirveä, kyljen kääntäminen sattui. Soiton sitten neuvolaan ja täti varasi heti lääkärille aikaa, tosin pääsen vasta ens keskiviikkona... Totesi vain, että nyt pitää ottaa rauhallisesti ja olla rehkimättä liikoja, tosi helppoa ton pojan nassikan kanssa!! Sanoppa 1 veelle, ettei äiti voi ottaa syliin, kantaa, kun ei jaksa/saa nostaa :(

No, sellainen valitusvirsi...

OP, Käpy 25+2 ja " iivari" 1v4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, kun aion linnoittautua sohvalle ja nostaa kinttuni ylös. Sitä särkee, kun ei eilen oikein ehtinyt pitää sitä koholla, ja kävelläkin piti välillä, kun ei ollut ketään ' juoksutettavaa' kotona. :)

Täällä on ollut mitoista puhetta. Mulla on neuvola ens viikon keskiviikkona, joten sitten kerron miten asiat on edenneet. Liikkeet on ainakin voimistuneet, välillä tulee melkoisia tällejä kylkeen.

Väsymys vaivaa, mutta se on omaa syytä, kun ei mene ajoissa nukkumaan. Lääkitys vaikuttaa parin viikon päästä ja väsyttää entisestään. Ja labrassa saa hypätä kerran kk:ssa tutkimassa arvoja, jotka taas keikkuu alarajalla... Höh!

Mutta pirteää päivää kaikille tasapuolisesti! Tulen myöhemmin vielä lukemaan kuulumisia...

Äippä rv 24+4

Vierailija
4/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpukka: Ei meilläkään ole enää ultria.. =/ Mutta täällä Oulussa on yksityinen neuvola, Meri-Oulun äitiysneuvola. Siellä maksaa (ainakin viimeks) vain 30¿ ultra, niin ajattelin et jos sinne varais vielä ajan..

Onnipapuselta supparit ja muut pois!! Ota nyt sit vaan rennosti!

Painosta.. Mullekin tullu se viitisen kiloa, tosin viimeks ei ollu noussu yhtään.. =)

Me ollaan myyty asunto! =) Ensi viikolla tehään kauppakirjat.. Ihan hurjaa, muutto siis lähenee vääjäämättä..

Mites muuten, tuntuuko teillä muilla potkut lähinnä vaan alavatsalla? Siis kun mulla tuntuu vaan ihan tuolla alhaalla, vissiin pari kertaa vaan ylempänä..

Minä olen menossa tänään sinne Kelaan noita lappuja viemään.. Sain ne jo melkeen kaks viikkoa sitten, mutten oo saanu aikaseks viiä.. Se varmaan tekee, kun ei oteta pakkausta.. Ekalta ne laput piti heti viiä ihan sillä, et saa pian sen pakkauksen, et pääsee hiplaan niitä..=)

Samalla aijon käydä itselle äitiyspaidan, ja vauvalle jotain. En ole vielä mitään vaatetta hälle ostanukkaan.. =) Pojalle lupasin uuden Titi-nalle dvd.n. Pitää törsätä kun " tilikin" tuli..=)

miitu78 rv 25+4

Vierailija
5/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäi väliin, oltiin aamusta iltaan serkun luona. (+pojat 1v1kk ja 2v7kk)

Mukavaa oli ja vilskettä riitti. ;) Kekesin lukemaan illalla pinon, muttei energiat riittäny vastaamiseen! :D

Neuvolasta juuri tulin ja ruokaa tartteis vääntää. Kohta tulee ukot ulkoota!

No mutta asiaan... Painoa on tullut nyt tasan 3kg lähtöpainoon. Verenpaineet oli 114/64, sydänäänet 140-145, hemoglobiini 144 (ei suositellut rautaa lisäksi, en siis ole syönyt ollenkaan. Pojankaan aikana en ottanut lisärautaa.) Sf- mitta oli 18, eli vähän keskikäyrän alapuolella. Kelaan sain paperit, tänään meinaan viedä jo. Pääsee pian ostamaan vaatetta ja kantoliinan. <3 Mites.. onkon ketään joka on meinannu hommata Ruskovillan silkkimyssyn vauvalleen? Onko passeli juuri toukovauvalle? Ite olen tässä mietiskellyt...

Nyt wokin kimppuun. ;) Ihania päivänjatkoja kaikille!!

t:tiitiäinen, poika 2v 1kk ja Oiva rv 22+2

Vierailija
6/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POTTAILUSTA: Meillä tyttö oppi kuivaksi (kokonaan!) 1v 10kk iässä. On isompi rakko kuin äidillä, koska ikinä ei ole käynyt pissalla yöllä¿ Huomasin herkkyyskauden siitä, kun vaippa alkoi olla pitkiä aikoja kuiva, jonka jälkeen tuli kokonaan märäksi. Sitten oltiin viikko, pari pylly paljaana kotona ja potta keskellä olohuonetta;) Matot vain pois, kärsivällisyyttä äidille ja tytölle muumikeksi palkinnoksi joka lirusta potassa!

Poika nyt 1v 11kk, eikä tunnu olevan valmis asiaan. Potalla istutan silloin tällöin, mutta ei sinne mitään ole koskaan tullut. Vaippaan lorottelee koko ajan. Tavoite on, että ennen toukokuuta jos olisi päiväkuiva. Meillä oli aika pitkään kaksi vaippapöksyä, enkä aivan hirveästi kaipaile niitä aikoja¿

TOUKOVAUVAA odotetaan meilläkin! Edelliset olleet talvivauvoja. Tuntuu, että suurin osa vaatteistakin väärälle vuodenajalle (paljon pientä villavaatetta ym, ja kesävaatetta puolivuotiaalle!). Mitenhän sitä osaa hoitaakaan silloin... On se kesä erilaista, paljon ollaan menossa ja mieskin enemmän kotona jne.

VAATTEISTA vielä enemmänkin: yöpukuna meillä alussa menneet samat vaatteet kuin päivälläkin, koska vauva nukahtelee kuitenkin vähän väliä. Myöhemmin sitten ohuempia kokopyjamia. Kesällä nukkuneet vaippasiltaan tai aivan ohut body päällä, mutta meidän vauvat olleet tosiaan silloin jo hieman isompia... Ehkä jokin mahdollisimman mukava body-sukkahousu/puolipotkari-yhdistelmä voisi toimia kesävauvalla?

Meillä on muutamia 50-senttisiä vaatteita, ja ne on lähinnä edellisille vauvoille lahjaksi saatuja, joita ei kerennyt käyttää! Heti sairaalasta tullessa olisi ollut ihan kiva, jos olisi ollut jotkin JUST sopivat. Niitä pieniä tulikin sitten lahjaksi, mutta liian myöhään:( Onneksi nyt tulevat käyttöön!! Meillä koot menneet SUUNNILLEEN näin: (huom. merkkikohtaiset erot suuria!!)

50cm 2vk päästä pieniä

56cm hieman kestivät pidempään (riippuen merkistä ja vauvan mallista)

60/62cm 3kk iässä pieneksi

68/70 6kk iässä pieneksi

Vierailija
7/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taasen kirjoittelen, kun on ollut tuo veto hieman poissa ja tuntuu että päästä ei tule mitään järkeviä ajatuksia niin on tullut taukoa tähän palstailuun.

Ensin vähän omaa napaa. Väsymys vaivaa edelleen, vaikka olenkin syönyt tupla-annoksia rautaa niin hb ei vaan nouse. Tänään neuvolassa oli laskenut taas 106:een, vaikka tuossa välillä käväisi jo 109:ssä. Terkkari totesikin että miulla on varmaan vaan taipumus tuohon anemiaan raskauden aikana. Masun koosta taisi myöskin olla puhetta. Täällä on kyllä oikein jättimasu. Sf-mitta oli nyt 24 ja painoa on tullut ruhtinaallisesti jo 11 kiloa kesästä. Virallisesti vaan 8 kiloa, mutta jo ekassa neuvolassa oli kolme kiloa ylimääräistä. Jotenkin on tosi tukala olo, varsinkin kun aikasemmissa raskauksissa on ollut melko pieni masu. Se vielä ärsyttää kun kuulee kyselyjä että no jokos kohta synnytät ja sitten pitää kertoa että en vielä kolmeen kuukauteen. Yleensä kommentti siihen on että siustahan tulee valtava... No aijaa, en olekaan itse huomannut. No onneksi sentään muillakin toukokuisilla taisi olla melko isoja vatsoja, että en sentään ole ainoa.

Muuten neuvolassa oli kaikki ihan ok. Ei ollut paineita ja sydän siellä jyskytteli. Sitä on aina niin kiva kuunnella... :)

Joo, mutta ehkä tämä olokin tästä korjautuu, kunhan pääsee flunssasta eroon ja pääsee vähän ulos liikkumaan. Ajattelin tänään käydä ostamassa itselleni sukset ja lähteä hiihtelemään. Saisi vaikka vähän raitista ilmaa, kun muuten tulee ihan liikaa istuttua sisällä. Harmi vaan että illaksi pitää mennä töihin, muuten olisin jo tänään lähtenyt testailemaan suksia.

No tästä tekstistähän tuli hieman minä keskeinen, mutta kun on harva pää niin ei muista kaikkea mitä piti kommentoida.

Voikaa kaikki oikein hyvin.

AngelEyes ja jättimasu tasan 25

Vierailija
8/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVAN VAATTEIDEN MÄÄRÄSTÄ: Saahan noita tietenkin olla,siis yleensä vaatetta kun meillä ainakin piti vaihtaa kaksosten pikkuvauva aikana 3-4 kertaa vaatetta ku pulauttelivat niin kovasti, eli jos ei jaksa/halua pestä koko ajan vaan pyykkiä,niin kannattaahan sitä vaatetta nyt olla useampi pari. Pieniäkin vaatteita meillä on,mut tosiaan noi 50-56 cm ei montaa viikkoa mene, 60cm vähän kauemmin. Mut onhan se vaan niin ihanaa katella niitä tosi pieniä vaatteita:)

Yöpukuna käytin aluks ihan vaan bodya ja jotain,sitten olikin jo niin kuuma ettei vauvat paljon tarvinneet muuta kuin vaipat(lapset siis syntyneet toukokuussa)ja niin mentiin melkein koko kesä. sitten myöhemmin käytin äippäpakkauksen kokopukuja,kun ei niitä oikein muuten tarvinnu. Ne olivatkn hyviä kun lapset rupes liikkumaan ja peitto putos päältä niin ainakin yöppäri suojas hyvin, ja näitä käytettiin 1,5 v asti.

POTKUT: Mäkin tunnen hyvin paljon potkuja alavatsalla,pääasiassa siellä ja vasemmalla kyljellä. Nyt on muutamana päivänä selvästi liikkeet nousseet ja potkut sisäelimiin ja virtsarakkoon vähentyneet,ihanaa:)

Olitiin tytön kanssa silmälääkärillä ja lähetteen sai silmäklinikalle. Karsastaa siis toisella silmällään ja muutenkin tuntuu olevan huono näkö..Toivottavasti ei laseja kuitenkaan saa.. Nyt tyttö on kotona ja poika hoidossa,kun en viittiny tyttöä viedä vaan syömään ja nukkumaan hoitoon. Tekee ihan hyvää molemmille riitapukareille olla hetken erossa toisistaan,sitä pitäs vaan tehdä useimmin, tyttö on selvästi ihan orpona kun veikka ei ole kyljessä kyhnyttämässä.:)

Omassa olossa ei valittamista, ei supistele ja olo on mainio. On tainu rauta lääkkeet tehota pikku hiljaa. Kuhan vaan innostus tosta siivoomisesta kun kämppä alkaa näyttää enemmän jätelavalta kuin kodilta.

martina 25+3 ja tyttö ja poika 2v8kk

Vierailija
9/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi: Kiitos valtavasti kaikille eilisessä Tamperelaisten tapaamisessa olleille!

Oli oikein mukava ilta, kolme tuntia vilahti ohi ihan huomaamatta. Taisimme tosiaan hiukan aiheuttaa pahennusta pippeli-kiljahduksillamme mutta se meille sallittakoon! Koetin kertoa kyseisestä tilanteesta miehelle mutta se taisi olla vähän sellainen tilannekomiikkajuttu, joka ei kuullosta ollenkaan niin hassulta, jos ei itse ole paikalla.

Toivottavasti saamme vielä toisen tapaamisen aikaiseksi ennen kuin riveissämme alkaa tapahtua!

Toivottavasti Onnipapusen olo helpottaa pian! Muista ottaa rauhallisesti!

Miitu78:lle onnea asuntokaupoista ja tsemppiä muuttoon! Meillä on juuri sama rumba muuttoineen ja remontteineen päättymässä ja toivon, ettei ihan heti (ainakaan kymmeneen vuoteen!!!) tarvitse tehdä samaa.

Joku kyseli hymyssä suin uuden kotimme toukotupareista: ilman muuta kaikki tervetuloa, kun kulmilla pyöritte! Kyllä minä pullakahveet keitän:)

Törmäsin yllättäen vielä eilisen tapaamisen jälkeen siihen ystävääni, joka hiljan menetti vauvansa. Alkukankeuden jälkeen saimme juteltua tapahtuneesta ja uskon, että molemmille jäi hyvä mieli. Ihanaa, että hän haluaa vielä olla tekemisissä. Pelkäsin, että hän ei pystyisi kohtaamaan minua, koska raskauteni muistuttaa häntä menetyksestään.

Oma napa voi hyvin. Tänään pääsen jumpalle, ihanaa, edellisestä kerrasta onkin jo viikko. Vaikea uskoa, että ylihuomenna tulee 25 viikkoa täyteen ja tammikuu on jo lopuillaan!

Nyt pitää ryhtyä hommiin tai menee istuskeluksi. Palataan iltasella!

Vierailija
10/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas oikein kiva tapaaminen eilen.:) Aika meni niin nopeesti, ettei tosikaan.:) Seuraavalla kerralla täytyy mennä johonkin toiseen paikkaan. Aiheutettiin tosiaan varmaan pahennusta niillä pippelikommenteilla ja se, että oltiin 3 h siellä niin luulen, et se oli liikaa niille tarjoilijoille, ilmeistä päätelen!:D

Mut täytyy kyllä sanoa, että seura, pizza ja varsinkin se suklaakakku ;) olivat ihan sikahyviä.:)

Vauvan vaatteista vielä. pitää varmaan vielä hankkia noita 56cm vaatteita lisää. Mulla tosiaan muutamia noita 50cm ja sitten 60-62 on enemmänkin. Tai niitäkin varmaan tarvii vielä vähän ostella.:) 50 taitaa mennä niin nopeasti pieneksi, ettei niitä kannata paljon hankkia?:) kauhea pelko, että sitten kun vauva tulee niin mitä jos se sotkee niin nopeeta vaatteet, että mulla ei kaapista löydy puhtaita vaatteita sen päälle.:) tai sitten, että vaatteet loppuu kesken. hullua joo tiedän.:)

JanskuL: kiva homma, että näit kaveria ja tapaaminen meni hyvin. Se on varmasti rankka paikka ollut kaverillesi (vauvan menettäminen), mutta hieno homma, että pystyy juttelemaan normaalisti sun kanssa ym. kertoo paljon ihmisestä.:) Toivottavasti heillä tärppäisi pian ja raskaus menisi hyvin. Pääsisivät hekin nauttimaan tästä isomahaisuudesta ja sokerinhimosta.;)

Mutta nyt pitää lähteä vielä pidemmälle lenkille koiruleitten kanssa. aamusta sain vain pienen lenkin aikaseksi, kun aattelin, että päivällä pidempi.. Nyt aurinkokin pilkistää mukavasti tuolta pilvien raosta, joten meen nauttimaan ilmasta.:)

T: Daim ja pömppis

Vierailija
11/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet: vaatteita meillä on jonkun verran valmiina. Oon ostanut käytettynä ja alennuksista. Ihan vain muutamia 50cm vaatteita on valmiina. Eniten meillä on 62-68cm vaatteita. Mut ajattelin ostaa lisää ihan bodeja ja puolipotkareita. Kunhan sukupuoli selviää... kaupoissa on niin ihania vaatteita tytöille ja pojille =)

(.) ei kuulu kummia, massussa ppotkitaan ja maha kasvaa. Neuvolassakin oli kaikki hyvin.

ki-ra 23+2

Vierailija
12/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan mitään kirjotellu.Pinoja olen lukenut.Tuntuu ettei sen kummempaa ole vielä kerrottavaa,rakenneultraa odottelen,joka on maanantaina.

Mulla on sokerit koholla..Vitsi että harmittaa!Ei meinaa ruokavaliokaan kovin auttaa,sain lähetteen diabeteshoitajalle. Painoa on tullut reilu 1,5kg kaiken kaikkiaan, mutta olin jo " hyvässä" kunnossa ennen raskautta,joten paljoa ei saisi tullakaan.Muuten kaikki ok. Hemoglobiini oli jopa 138, vaikka viimeksi oli laskenut jo 120.Mitään vitamiineja en ole syönyt.Ehkä ruokavalion tarkkailulla on osansa.

Vauvan vaatteita on esikoiselta kaikki tallessa.Yksi päivä kaikkein pienempiä laittelinkin jo kaapin pohjalle,ja ne riittänee alkuun oli tyttö tai poika.Minullakin esikoinen talvivauva,jotenkin oudolta tuntuu ettei tarvikaan kamalaa villavaaterumbaa tälle toiselle :) Äitiyspakkausta en taida ottaa tälle.Ostan itkuhälyttimen pakkausrahalla ja loput säästöön,jos jotain muuta sitten vielä tarvitsee.

Maya rv 21+2 ja tyttö 4v.

Vierailija
13/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jotain alkaa kirjoittamaan, muttei sitten tullutkaan mitään mieleen...

Lämmintä omenapiirakkaa vaniljajäätelön kanssa täällä mussuttelen!!

Mäkin haluan tuollaiseen 30e maksavaan ultraan!!! =) Tietääkö kukaan onka satakunnassa mitään paikkaa missä noin halvalla ultrattais? Täytyykin varmaan laittaa ihan oma aloitus tänne palstalle.. Täällä toukokuisissa kun taitaa olla niin vähän satakuntalaisia...

Niiiiin kovasti haluisin taas nähdä pienen mykkyrän! (Ja tietty se sukupuolikin edelleen kiinnostaa)

Kiva kuulla että tamperelaisten tapaaminen onnistui!!! Vertailittekos mahoja? Onko suurinpirtein samankokoiset mahat kaikilla? =)

Nyt santsaamaan piirakkaa...

-Alpukka rv25+5 &" Pinsku" 1v4kk

Vierailija
14/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan nyt saisin tämän viestin tänne kirjoitettua, ettei tää vaan hävitä sitä... TAAS!

On tässä useamman kirjoituksen yhteydessä aina unohtunut ne asiat mihin piti kommentoida... ja teksti sen kun lyhenee!

Kiva että tamperelaisten tapaaminen oli mennyt hyvin ja olitte " viihdyttäneet" koko ravintolaa... :D! Mietiskelin (tyhmä kun olen) että miten olette toisenne tunnistaneen, mutta sitten tajusin että meillä kaikilla on joku yhdistävä tunnusmerkki... Mahastahan sen tunnistaa... :)!

Elikkäs, neuvolassa käytiin tänään, ihme että sain mieheni mukaan JO toisen kerran! Onko kellään muulla miehiä mukana neuvolassa? Vai olenko vain outo kun raahaan ukkoani jokapaikkaan mukaan, jopa neuvolaan... Mutta taitaa se vaan tykätä kuulla niitä pienen sydämen ääniä, samanlailla kun minäkin tykkään! On se aina vaan niin hassun ihana tunne kun ne äänet kuulee. Hymyilyttää vieläkin kun muistan mieheni ilmeen kun käytiin ensimäisessä ultrassa (np-ultra), hassu ihmetyksen hymy ja silmät aivan auki kun tuijotti kuvaruutua missä heilui pieni vauvamme! Noh, kyllä tuli itsellänikin silloin kyyneleet silmiin... :D!

Niin, sielä neuvolassa käytiin ja painoa oli tullut edelliseltä kerralta (eli kuukausi sitten mitatusta) 2,3 kg!!! Ja yhteensä painoa on tullut 5,5kg! Neuvolan täti hymyilikin ja sanoi että on tainnut tehdä karkkia mieli. Joo, pikkasen.... :D! Verenpaine oli 112/68, eli ihan hyvä ja hemoglobiini oli (luojan kiitos) noussut, se on 112. Meinasi viimekerralla laittaa jo rautaa syömään kun oli silloin niin huono hemppari. Kohdunpohjan korkeus on aika pieni, vain 19 cm, eli alakäyrän tuntumassa mennään, mutta kasvaa kokoajan.

Liikkeistä ja potkuista oli puhetta... Meidän napero potkii välillä jo ihan hirmu kovasti ylös asti että ihan säikähtää! Ja vaihtaa asentoa välillä niin että tuntuu tosi ilkeältä!

Nyt pitää kyllä ruveta laittamaan tuota ukkoa töihin, muuten se myöhästyy... Toivottavasti tämä lähtee tällä kertaa!

Hyviä vointeja kaikille

T: Mirmuska ja Vilperi 23+4

Vierailija
15/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ole mitenkään aktiivinen ja halukas tulemaan mukaan. ei sitä suoraan sanoen kiinnósta. Kaksostenkin aikaan oli ultria harvase viikko ja mies ei osallistunut varmaan kuin yhteensä kahteen tai kolmeen,neuvolassa ei kertaakaan. Tosin neuvolaan en häntä halunnutkaan kun ei siellä sillee ole mitään. Tässä raskaudessa oli molemmissa ultrissa pienen patistelun jälkeen,muttei se selvästikkään nauti siitä.

Kaksosten odottelun aikaan aattelin ettei tästä tuu mitään ku ukko ei oo mitenkään kiinnostunut koko raskaudesta ja lapsista. aattelin että kaikki kaatuu mun niskaan. Mutta kuin kävikään,lapset kun ulos tulivat oli mies myyty ja on ihan yhtä tasavertainen lasten kasvattaja kuin minäkin. Hoitaa pyytämättä ja kiukuttelematta,ja olen aina saanut mennä ja tulla niinkuin haluan:)

Sanoikin tässä raskaudessa että ei ymmärrä tästä raskaudesta mitään, koska eihän hän mitään tunne jne. Että enemmän hän on sitten mukana kun laps syntyy koko raskaudenkin edestä :tiedänhän minä sen,mutta olis vaan niin kiva että olis edes hitusen kiinnostuneempi,kun nyt tietää mikä kultakimpale sieltä on kuitenkin tulossa:)

Mutta mielummin otan miehen joka osallistuu vauvaan sitten 110% ja ei niin raskauden aikana kuin sitten sellaisen joka ei niin hoida lasta.

Tulihan vuodatus, anteeks:)

martina 25+3

Vierailija
16/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMILIA kiitokset kun vastasit kyselyyni synnytystapa-arviosta.

ONNIPAPUNEN supparit hus pois, vielä ainakin reiluksi kolmeksi kuukaudeksi!

ANGELEYES tosi ikävä kuunnella tollaisia kommentteja vatsan koosta. Mistä johtuukaan, että raskaanaolevan naisen vatsan koko (ja monet muut raskauteen liittyvät asiat) ovat yht' äkkiä vapaata riistaa ja kenen tahansa kommentoitavissa? Ja sitten yleensä vielä muka vitsinä, mutta kuitenkin jotenkin pahansuopaan tai alentuvaan sävyyn. Harvemmin kuulee kommentteja, että onpas sulla kaunis vauvavatsa tai muuta, vaikka ainakin omasta mielestäni raskaanaolevien naisten vatsat ovat hurjan kauniita ja söpöjä (olen siis muutenkin tätä mieltä, en vain nyt hormonihuuruissani, heh heh). Ehkä ne on sitten vaan ne törpöt äänessä.

MIITU78 onnea asuntokauppoihin ja uuteen asuntoon muuttamiseen.

VAATTEIDEN KOOSTA: Meillä ensimmäiselle ostettiin muutamia 50-senttisiä vaatteita ja ihania pieniä hattuja. Seuraava olikin sitten syntyessään 53-senttinen, hatut eivät edes menneet päähän ja vaatteet sopivat ehkä noin viikon kaksi. Nyt meillä onkin enemmän noita 60-senttisiä vaatteita, tuskin tästä nyt tulee sen pienempi kuin edellisistä ja poika kun on kumminkin. Meillä lapset on olleet suht isoja syntyessään, mutta sitten kuitenkin kasvaneet hitaanlaisesti, eli meillä esim. 68-senttisiä vaatteita on käytetty tosi pitkään noin 4 kk:sta lähemmäs 9 kk:tta. Sitten 74-senttisiä taas monta kuukautta ja nyt kun on melkein 2v 4 kk on vieläkin jotain 80-senttisiä sekä 86-senttisiä vaatteita käytössä. Paljon vaatteita saa kuitenkin olla, pahimpina päivinä voi mennä vaikka viisi vaatekertaa pesuun (riippuu tietysti vanhemmista, itse en siedä vähänkään likaisia vaatteita). Toivottavasti tulee lämmin kesä, niin sitten pärjätään vähemmillä vaatteilla.

Kiva, että tapaaminen eilen oli mennyt mukavasti!

(.) Tänään oli sokerirasitus kello 07.30. Eilen illalla unohdin totaalisesti, etten saa enää syödä 19.30 jälkeen. Lapset söivät iltapalaa kello kahdeksan ja mies kysyi, että laittaako ruoat pois vai syönkö samalla, silloin vasta muistin, etten voikaan enää syödä mitään ja viimeiseksi ateriaksi jäi siis päivällinen kello 16.30! Myöhään illalla alkoi vähän heikottaa (saattoi olla psyykkistäkin) helpotti kuitenkin kun join lasin vettä. Aamulla huiputin sen verran, että join vielä toisen lasin vettä. Koe meni yllättävän hyvin, sokeriliemi oli todella kylmää (muuten ei varmaan olis mennyt alas) ja join sen nopeasti enkä jäänyt sen enempää maistelemaan. Olin varautunut kirjalla ja eväillä, jotka söin sitten heti kokeen jälkeen. Ei kyllä tullut edes huono olo, väsytti vaan hiukan. Edellisillä kerroilla on kyllä ollut vaikeampaa. Toivottavasti tulokset ovat ok, saan ne varmaan tietää sitten vasta ensi neuvolassa 08.02.

Kolmeplusyks ja 26+1

Vierailija
17/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mussutan jälkkäriks suklaata OIKEASTI pitkästä aikaa. :)

Valkkasin " vähiten-pahoja" pikkupussista, jossa on kaikki yököt suklaat konvehdeista kerätty. Nyt menee tähän makean nälkään nämäkin.. :D Ei kylläkään kaikki. Poika viihtyy hetken lastenohjelmia katsoen.

Taas on tylsä iltavuoroviikko miehellä. Tänään vielä entistäkin kurjempaa.. tekee tuplavuoron (kai?) ja tulee vasta aamulla. :( Saa sitten nukkua taas töihinlähtöönsä saakka eli 13.30. Ja perjantaina nähdäänkin sitten 23 aikoihin.

Kävästiin tossa pojan kanssa kelassa hoitamassa kaikki raha-asiat ym ja kaupassa. On tuo kaupassa käynti yhtä kuntoilua! Huh. Ihan poikki olen aina sen reissun jälkeen. Autoa kun ei ole. :)

Ihania löytöjä tein!! <3 Löysin vauvakirjan 3,5¿ (pojalla on 3 kirjasta.. yhtä täytti isi..parhaansa mukaan ja kahta minä.. :D) ja pojan tahdosta (onneks) mentiin leluosastolle. ;) Sielä olikin sitten puoleen hintaan ihana jumppamatto vauvalle. Sellanen ihanan värikäs leijonamatto jossa on 3 lelua kaarissa. Oih! Poikakin tykästyi siihen. Hintaakin tuli vaan 15¿!

Miehen osallistumisesta oli puhetta.. Esikoisen aikana oli (melkein) joka kerta mukana neuvolassa ja ihan joka ikinen kerta ultrassa. :) Halusi kuulla sydänäänet ja muutenkin oli mukavaa jakaa kaikki.

Nyt olen itse toivonut neuvolatädiltä aikoja niin, että mies voi olla pojan kanssa ja pääsen yksin neuvolaan. Kahdella ekalla kerralla olivat mukana ja se riitti! :D Oli semmonen show! Poika on aika vilkas ja tutkii mielellään joka paikan.... Mielellään mies tulisi kyllä mukaan, mutta näin on parempi. ;) Ja noilla ukoilla nyt on aina yhdessä niin kivaa, että mikäs siinä.

Hirmusesti tykkää puhella masulle, paijailee ja tunnustelee potkuja.

Ihanan kuulonen oli tuo teidän tapaamisenne ollut! :D Voi kun olisi voinut olla kärpäsenä katossa. Möhömahat koolla. ;)

Nyt höpö, höpö... pikku-kakkosta kattomaan..

t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv 22+2

Vierailija
18/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana kuulla sydänäänet taas!! Mulla oli siis toinen (vasta!) neuvolakäynti tänään.

- Painoa oli tullut 8kg :D Rävähdin nauruun vaa´alla, ja sanoin, että en ole sellaisia lukuja nähnytkään. Edellisissä raskauksissa painoin viimeisilläni kilon vähemmän. Mutta ei todellakaan haittaa, mulla on alipainoa (tämän raskauden alussa BMI 17). Mukavampi imetellä, kun ei tarvitse olla koko ajan toinen käsi jääkaapilla...

- hB vain 109, mikä selittänee lääkkeitten lisäksi väsymystä... Ja olen jo syönyt rautaa. Ei kun lisää.

- kohdunpohjan korkeutta ei vielä mitattu

Mukava olo jäi, tosi ihana sijainen. Se onkin kyllä tullut tutuksi, koska olen soitellut sille tässä erinnäisiä kertoja... Sanoi kuitenkin lähteissä, että saan minä herkemmästikin soittaa, jos vain huolta tulee jostakin asiasta:):):) Ai niin, ja kehui mahaani tosi sieväksi:):) Kyllä ne osaa!

OnnellinenMamma rv 23+0 tai 24+0 ynnä kauhukakarat (tänään tuntuu siltä!)

Vierailija
19/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päivään en mitään erityistä.. Huomenna ois taas perjantai, ihanaa :) Eilen oli eka kertaa masu kipeä, ei oo ennen ollu. Kävin kaupassa ja oli tosi inhottava/kipeä olo masussa. Helpotti heti ku pääsin kotiin. Mikä lie oli..

Kävin Pohjolassa kysymässä siitä vauvavakuutuksesta, siellä se ois 295 ¿/v. Mistä te muut ootte sen ottanu/aiotte ottaa ja paljonko maksaa? Tapiolassa näytti netin mukaan olevan kalliimpi.

Lauantaiaamuna pitäs lähtä ajeleen Ouluun. Sunnuntaina on kaverin vauvan ristiäiset ja musta tulee kummi. Ei jaksas yhtään istua taas autossa 8 tuntia. Ja maanantaina takas.

Mukavaa kun on talvi tullu! :) Toivottavasti sitä nyt kestäis vähän aikaa.. Koittakaapa nauttia pakkasesta! :)

Unelm@

Vierailija
20/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkulainen ilmoittautuu. Olo ollut jotenkin masentunut koko päivän. Välil tuntuu, että seinät kaatuu päälle. Kaikki kaverit on töissä tai asustaa muualla, joten olen täällä sit rakennellut pesää ja hengaillut koiran kanssa. Pesin erän vauvan vaatteita ja ne pitäs vielä silittää. Tyhjensin omasta kaapistani pari pussillista vaatetta kierrätykseen ja järjestelin jäljelle jääneet vaatteet sievempiin pinkkoihin.

Tamperelaisilla oli ollut kiva ilta! Kait te söitte pizzaa meidän muidenkin puolesta!? :)

Vakuutuksesta. Me otettiin Nordeasta, kun miehellä on siellä kaikki vakuutukset ja saatiin alennusta. Maksettavaa tulee hieman yli 200¿. Mun täytyy sinne vielä toimittaa sokerirasitustulokset.

Nyt katos nimimerkki päästä kuka oli jo ollut testeissä (sori:)), mut oli kiva lukee, ettei se sit ollutkaan ollu ihan hirveetä. Mäkin toivon, että se litku ois oikeen kylmää. Mua pelottaa vaan se, että alan voida huonosti. Mulle tulee niin helposti oksennus jos en syö tasasin väliajoin.

Pikkasen vielä supistaa, muttei läheskään niin paljoa kuin pari päivää sitten. Aion lähteä viikonloppuna Ikeaan. Olo oikeesti aika mökkihöperö:)

Sitten oli juttua miehistä neuvolaseurana. Mä jouduin oleen aika paljon sairaalassa alkuraskaudesta ja mies oli tosi hyvin tukena. Työnsä puolesta ei pääse neuvolakäynneille, mutta en mä sitä toisaalta sinne kaipaakkaan. On ollut mukana ultrissa. Viimeisempään vein sen äidin mukaan, kun halusin ottaa sen hieman mukaan tähän odotukseen. Se on niin pidättyväinen ihminen, että aattelin ultran olevan meitä enemmän yhdistävä kokemus. Tuleva mummu oli kyllä innoissaan. Ja mun oma äiti mustasukkainen, se kun asuu toisella paikkakunnalla.

Onko teillä muilla muuten aina ollut joku opiskelija seuraamassa neuvolassa? Tyksissähän niihin törmää jatkuvasti, kun on opetussairaala. Näköjään mun neuvolassa on kans aina joku harjoittelees. Ei se mua kyllä haittaa. Naurattaa vaan välillä, kun samanikäiset teitittelee tai ei onnistu ekalla kerralla esim. mittaan kohdun korkeutta tvs.

Ihmeellistä. Tää kirjoittelu selvästi piristi mun mieltäni:) Terapeuttista!

Almis 23+5