Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia erikoisia elämänvalintoja olette tehneet?

Vierailija
09.05.2024 |

Mä olen tehnyt elämänvalinnan olla koko ajan kotona. Kaupassa ja apteekissa käyn. Vain hätätapauksissa käyn muualla. Mulla on samanlaisen elämänvalinnan tehnyt tuttu. Hän ei esimerkiksi mennyt veljensä häihin vaan soitti onnittelut. Iäkkäitä vanhempiaan käy auttelemassa joskus jos on pakko, heihinkin on yhteydessä puhelimella n. kerran viikossa. Jos joku ihmettelee miksi on vain kotona, hän vastaa että se on hänen elämänvalintansa. Ollaan molemmat nelikymppisiä sinkkuja. Ollaan onnellisia kodeissamme. Vaatii rohkeutta tehdä tällainen elämänvalinta, kun koko yhteiskunta pitää tällaista epänormaalina, mt-ongelman oireena tms.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sulla on jatkuva hätätila joka pahenee vanhetessa. Vähintään mökkihöperyys tuosta seuraa.

Vierailija
2/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sulla on jatkuva hätätila joka pahenee vanhetessa. Vähintään mökkihöperyys tuosta seuraa.

Korona-aikanakin ihmettelin teitä joille kotona oleminen oli yhtä kuin "hätätilassa oleminen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis syrjäytynyt? Et käy töissä?

Vierailija
4/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun edes tarvitse käydä kodin ulkopuolella kun en ole työelämässä. Lapsi on jo teini ja hoitaa omat kuvionsa, asuu puolet ajasta toisella vanhemmallaan. Matkustaminen ei kiinnosta eikä mikään kahvilassa istuminen tai ravintoloissa pyöriminen.

ap

Vierailija
5/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo näyttää olevan aika normaalia minusta, todella moni on vain kotona eikä käy missään.

Vierailija
6/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikanakin ihmettelin teitä joille kotona oleminen oli yhtä kuin "hätätilassa oleminen".

Normaalisti ihmisillä on sosiaalinen elämä, harrastuksia ja kaikenlaista kivaa kodin ulkopuolella. Surullista, jos itse olet jäänyt tästä paitsi.

Vierailija
7/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän kuten itse haluan enkä puutu toisten valintoihin tai asioihin ja elän omaa elämääni. Se tuntuu olevan hieman erikoisempaa nykyisin.

Vierailija
8/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo näyttää olevan aika normaalia minusta, todella moni on vain kotona eikä käy missään.

Itsemurhatilastot tukevat tätä havaintoa.

Vierailija
9/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt valinnan kääntyä vasemmalle, kun on pitänyt kääntyä oikealle. Ja kun on pitänyt mennä eteenpäin, olen astunut taaksepäin.

Olen siis mokannut aina.

Siitä syystä olen köyhä, lihava ja kouluttamaton. En kuunnellut nuorena viisaampia vaan tein oman pääni mukaan. 

Nyt on tämä elämä haaskattu.

Vierailija
10/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on varmaan puolimiljoonaa ihmistä, jotka eivät juuri käy kotinsa ulkopuolella. Vanhuksia, sairaita, ihmiskammoisia introverttejä ja muuten vain vinksahtaneita.

Vierailija
11/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin pois työelämästä. Tosin olisin tarvinnut silloin lääkettä ja lääkärin apua. 

Lopetin lukion ensimmäiseen vuoteen. Ei tuntunut omalta. 

Hankin lapsen miettimättä oikeastaan asian järkevyyttä. 

Jotenkin kaikki on aina järjestynyt kuitenkin. 

Vierailija
12/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan juurikin niitä ihmisiä, joka tuijottaa omia kenkiään tai murahtelee jotain epämääräistä kun ventovieras kysyy jotain tai edes tervehtii? 

Vierailija
13/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhatilastot tukevat tätä havaintoa.

En ala kaivelemaan, moni kuule viihtyy omissa oloissaan vallan mainiosti olematta mitenkään masentunut tai itsetuhoinen. Siksi en allekirjoita väittämääsi. 

Vierailija
14/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: miten hoidat kuntoasi? Onko sinulla kotona esim. kuntopyörä? 

Vierailija
15/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on varmaan puolimiljoonaa ihmistä, jotka eivät juuri käy kotinsa ulkopuolella. Vanhuksia, sairaita, ihmiskammoisia introverttejä ja muuten vain vinksahtaneita.

Ei se heistä vinkahtaneita tee että ovat vanhuksia tai sairaita. 

Vierailija
16/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun edes tarvitse käydä kodin ulkopuolella kun en ole työelämässä. Lapsi on jo teini ja hoitaa omat kuvionsa, asuu puolet ajasta toisella vanhemmallaan. Matkustaminen ei kiinnosta eikä mikään kahvilassa istuminen tai ravintoloissa pyöriminen.

ap

Sulla on sitten rahoitus jotain muuta kuin yhteiskunnan kautta, ilmeisesti. Jos ei, niin kerrotko vinkin millä onnistuu jäädä kotiin ilman tuloja? Karenssit seuraavat normaalia ihmistä tuollaisilla valinnoilla.

Vierailija
17/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan harrastanut seksiä.

Vierailija
18/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt valinnan kääntyä vasemmalle, kun on pitänyt kääntyä oikealle. Ja kun on pitänyt mennä eteenpäin, olen astunut taaksepäin.

Olen siis mokannut aina.

Siitä syystä olen köyhä, lihava ja kouluttamaton. En kuunnellut nuorena viisaampia vaan tein oman pääni mukaan. 

Nyt on tämä elämä haaskattu.

Esim. Samuel L Jackson oli 46- vuotias toipuva addikti kun löi läpi Pulp Fictionissa. Ei kaikilla elämä kulje samoja latuja.

Vierailija
19/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin freelanceriuden työsuhteisen työn sijaan, jotta aikaa jää lapsille. Sitä pidettiin erikoisena ratkaisuna. Nykyisin ns. itsensätyöllistäminen on paljon yleisempää. 

Vierailija
20/31 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haaveilen maalle muutosta ja juuri tuollaisesta yksin kotona olemisesta. Ehkä koiran laittaisin. En kuitenkaan uskalla, koska työ ja lapsi kaupungissa. Kertokaa lisää, tykkään ja inspiroidun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä