Millaisia erikoisia elämänvalintoja olette tehneet?
Mä olen tehnyt elämänvalinnan olla koko ajan kotona. Kaupassa ja apteekissa käyn. Vain hätätapauksissa käyn muualla. Mulla on samanlaisen elämänvalinnan tehnyt tuttu. Hän ei esimerkiksi mennyt veljensä häihin vaan soitti onnittelut. Iäkkäitä vanhempiaan käy auttelemassa joskus jos on pakko, heihinkin on yhteydessä puhelimella n. kerran viikossa. Jos joku ihmettelee miksi on vain kotona, hän vastaa että se on hänen elämänvalintansa. Ollaan molemmat nelikymppisiä sinkkuja. Ollaan onnellisia kodeissamme. Vaatii rohkeutta tehdä tällainen elämänvalinta, kun koko yhteiskunta pitää tällaista epänormaalina, mt-ongelman oireena tms.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on varmaan puolimiljoonaa ihmistä, jotka eivät juuri käy kotinsa ulkopuolella. Vanhuksia, sairaita, ihmiskammoisia introverttejä ja muuten vain vinksahtaneita.
Ei se heistä vinkahtaneita tee että ovat vanhuksia tai sairaita.
Enhän minä niin kirjoittanutkaan. Huomioi ja-sana lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sulla on jatkuva hätätila joka pahenee vanhetessa. Vähintään mökkihöperyys tuosta seuraa.
Höpö höpö! Äitis oli hätätilassa, kun sinua teki🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo näyttää olevan aika normaalia minusta, todella moni on vain kotona eikä käy missään.
Itsemurhatilastot tukevat tätä havaintoa.
En ala kaivelemaan, moni kuule viihtyy omissa oloissaan vallan mainiosti olematta mitenkään masentunut tai itsetuhoinen. Siksi en allekirjoita väittämääsi.
Samaa mieltä.
Tulin toiselle puolelle Suomea työhaastatteluun, kirjoitin samalla reissulla alle sekä työ- että vuokrasopimuksen enkä ole katunut. Nykyään on oma asunto.
Ei kotona olemisessa mitään ihmeellistä ole. Me asumme maalla ja olen aina viihtynyt täällä kotona tai sitten vastaavasti mökillä. Näen tietysti joskus jotain kavereita kodin ulkopuolellakin ja käyn töissä, mutta ei tulisi mieleenkään matkustella, lähteä kauppakeskuksiin tai kahviloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo näyttää olevan aika normaalia minusta, todella moni on vain kotona eikä käy missään.
Itsemurhatilastot tukevat tätä havaintoa.
Murhatilastot myös. Kukaan ei tapa sinua etkä sinä ketään.
Että en aloittanut säästämään ja sijoittamaan jo lapsena. Ei ole pesämunaa mutta toisaalta ei ole konkkaan mennyttä firmaakaaan eikä velkoja.
Tein valinnan pysyä kaukana miehistä. Olen pari kertaa rakastunutkin, mutta en luovuttanut. Tuskin oli oikea päätös vanhuutta ajatellen, mutta kun kaipaan vain rauhaa, niin ehkä yksinäisyys oli hyvä valinta.
Otin tavoitteeksi opiskella kaikki tieteelliset yliopistotutkinnot, joissa on eri tutkintonimike.