Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateisti, miksi vietät Kristuksen taivaaseenastumisen päivää?

Vierailija
09.05.2024 |

Se on tänään ja mitä todennäköisimmin olet vapaalla.  Miksi? Ethän salli edes sitä että koulussa lapsesi laulaa jonkun laulun jossa on yksi sana Luojan?

Kommentit (329)

Vierailija
181/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä ole päättänyt että nämä päivät ovat töistä vapaita. Ei sinne töihin väkisinkään voi mennä sillä verukkeella että on ateisti. 

Vierailija
182/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalattomien pitää päästä palkallisena vapaapäivänä shoppailemaan.

Aika moni liike tuntuu olevan auki kauppakeskuksissa. 

Sairaalat ja vanhustenhoitajat myös töissä, vaikka jumala kaikkia muita kuulemma työnteosta vapauttaakin :DDD

Ei vapauta, vaan käskee pyhittämään lepopäivän ja tulemaan hänen luoksensa, että saisimme levon. Toteutus siis jää ihmiselle.

Ja Raamatun mukaan hyvää on lupa aina tehdä, siis pyhänäkin. Ja sitähän mm. auttamistyö on.

Ja hevon paskaa. 

Just tuollaisten pölvästien takia ja vittuillakseen ihmisille kirkko aikoinaan sääti omat pyhänsä muiden ihmisten juhlien päälle, rakensipa vielä kirkkonsakin muiden pyhille paikoille. Siellä ne on kirkkojen alla.

Vai vielä hyvyyttä, valtaa sillä on anastettu 

Tomppeli täällä sitten möyhyää uskontoansa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalat ja vanhustenhoitajat myös töissä, vaikka jumala kaikkia muita kuulemma työnteosta vapauttaakin :DDD

Jumala on halunnut ja säätänyt lepopäivän, joka koski jopa eläimiä. Ihmiset itse tuosta lepopäivästä ovat halunneet ja hankkiutuneet eroon.

Hyvää on kuitenkin aina lupa tehdä.

Vierailija
184/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkipakolla ihmisille yritetty syöttää jotain lähi-idän paimentolaisten paskaa. Varastettu ihmisten omat pyhät paikat ja tuhottu omat uskonnot ja perinteet. Onneksi ei kaikki vielä ole kokonaan kuollut 

Vierailija
185/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin. Ihan lakisääteinen juttu. 

Vierailija
186/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on halunnut ja säätänyt lepopäivän, joka koski jopa eläimiä. Ihmiset itse tuosta lepopäivästä ovat halunneet ja hankkiutuneet eroon.

Hyvää on kuitenkin aina lupa tehdä.

Se sun jumalasi ei ole yhden yhtä vapaapäivää kellekään antanut, ei niistä pyhistä korvauksia maksanut, sen sijaan se sun paska uskontosi on aina siis aina verottanut ihmisiltä rahat pois. 

Varastanut ihmisten pyhät paikat, tuhonnut ja tappanut viattomia ihmisiä. Niin se sun uskontosi tekee vieläkin. 

Vierailija
187/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietäkään. Vietän vapaapäivää, käyn koiran kanssa pitkällä lenkillä ja otan vähän viiniä. Illalla grillataan. 

Vierailija
188/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkajuhlaa on vietetty Suomessa jo 11001200-luvulta alkaen, ja sitä on pidetty kylvökauden alun juhlana. Helatorstain aaton viettoon kuuluu pakanaperinteessä helavalkeiden eli kokkojen sytyttäminen.

Vierailija
189/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää on kristityn kateus lähimmäistä kohtaan. Taitaa se teidän kirjakin kertoa aiheesta jotain.

Miksi kristityt viettää muuten Jeesuksen taivaaseen astumisen päivää Thor-jumalan päivänä?

Ja miksi kutsutte tätä pyhää juhlaanne Thor-jumalan nimellä?

Kai se ajankohta on sen takia kun aikoinaan haluttiin pitää totutut juhlapäivät, vaikka sisältö muuttuikin kulttuurin muutoksen myötä. 

Kai ymmärrät, että "muutos" ei ollut vapaaehtoinen, vaan väkivallalla pakotettu?

Vierailija
190/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin!

Uskovainen tekee, mitä jumalansa ja kirkko sallivat, ateisti tekee mitä haluaa.

Vierailija
191/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaapa!

Typeriin kysymyksiin ja avauksiin ei kannata vastata!

Niinku ei uskalla vastaa, kun tietää kysyjän olevan oikeassa. 

Vierailija
192/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon töissä tuplapalkalla. 

Vierailija
193/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että helatorstaita tarvitsee jotenkin erikseen viettää? Kyllä sinäkin, ap, pidät varmaan vapaata esimerkiksi uuden vuoden päivänä tai vaikka vappupäivänä.

Vierailija
194/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiihkohihhuli, miksi vietit vappua?

Koska se on pyhän Valburgin muistopäivä. Kommarien ja solisalirattien punajuhlaa en vietä.

Vierailija
195/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on se päivä jolloin tehtiin taikoja että tulisi hyvä sato, mutta tämänkin päivän kirkko omi itselleen, pitäisikö tehdä kunnon pakana taikoja? 

Teen aina juhannusyönä :p Tykkään muutenkin tietyistä perinteisistä tavoista, jotka mummoni opetti <3 Teen joskun hassua juttuja ihan juuri siksi, että mummoni elää niiden kautta edelleen :)

Vierailija
196/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä vaan vietän vapaapäivää. Olisihan se loistavaa jos voisi valita itse vapaapäivän sijainnin eikä tarvitsisi hihhulien pillien mukaan tanssia.

Vierailija
197/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiihkohihhuli, miksi vietit vappua?

Koska se on pyhän Valburgin muistopäivä. Kommarien ja solisalirattien punajuhlaa en vietä.

Ai, olet siis katolinen? Tunnustat siis myös Paavin Jeesuksen maanpäällisenä käskynhaltijana?

Vierailija
198/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö tämä päivä liity raamatun satuhahmoihin millään tavalla. Helatorstai oli alun perin satokauden avausjuhla, johon hihhulit päälleliimasivat jeesusjuhlansa keskiajalla. Sama kohtalo monella muullakin perinteisellä vuodenkiertoon liittyneellä juhlalla, kuten esim. talvipäivänseisauksen juhla Yule, jonka päälle runnottiin keinotekoisesti jonku hipin synttärit. Edes sana "Joulu" ei liity raamattuun millään tavalla.

Vaikka oma aivopesty elämänne pyörisi raamatun satujen ympärillä, niin koko maailma ei pyöri. On olemassa myös reaalitodellisuus, johon liittyy mm. lääketiede, joka on miljardi kertaa parempi tapa parantaa sairauksia kuin rukous. Rukoilkaa te ja unohtakaa lääkäri, jos kerran jumalanne on niin kaikkivoipa kuin väitätte. Me muut nautimme tieteen saavutuksista, ja elämästä ilman primitiivistä jumalanpelkoa.

Vierailija
199/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuuluu kirkkoon, mutta on silti tänään töissä. Joskus ei voi valita, vaan työpaikka päättää oletko töissä vai et. Itse olen vanhempainvapaalla, joten en mitenkään erityisesti VIETÄ helatorstaita. 

Vierailija
200/329 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietäkkään. Tänään vaan sattuu olemaan vapaapäivä mulla ja olisi muutenkin vaikka  ei olisi helatorstai. Mielelläni töissä olisin mutta minä en tee työvuorolistoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän