Ateisti, miksi vietät Kristuksen taivaaseenastumisen päivää?
Se on tänään ja mitä todennäköisimmin olet vapaalla. Miksi? Ethän salli edes sitä että koulussa lapsesi laulaa jonkun laulun jossa on yksi sana Luojan?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea päättää kummat on tyhmempää kansakunnan pohjasakkaa, uskovaiset vai persut. Niinno, varmaankin se on sitten uskovainen persu.
Perehdyhän sinäkin hihhulivajakki kotimaasi historiaan, niin huomaat ettei juuri millään vuodenkierron juhlalla ollut alun perin mitään tekemistä raamatun satujen kanssa.
Naurattaa että 2000 vanhat jutut eivät riitä vaan teidän ateistien pitää hakea perusteluja vielä kauempaa ulinoillenne😆
Jaa ettäkö historialliset faktat on ulinaa? Noh, tuon logiikan se vissiin vaatii, jos haluaa väkisin pitää kinni primitiivisestä taikauskostaan. Silmät kiinni vaan ja pää pensaaseen hihhuli, sillä se jeesussatu säilyy sydämessäsi. Faktoista viis! halleluja!
Lain mukaan ihmisiä ei voi kohdella eriarvoisesti uskonnollisen vakaumuksen mukaan. Minulle sopii hyvin, että vapaat varsinkin tällaisilta täysin turhilta "pyhä"päiviltä kuin helatorstai poistetaan, mutta tasa-arvon periaatteen mukaisesti ne on sitten poistettava kaikilta.
Mitä tulee uskonnollisten laulujen laulamiseen koulussa, kannattaa tutustua sellaiseen käsitteeseen kuin negatiivinen uskonnonvapaus.
Noh, näin ateisti-veronmaksajana katson olevani oikeutettu käyttämään valtiontuetun kirkon "ansiottomia etuja" mieleni mukaan ja saa se pappi siunata minutkin kun maksan siitä, vaikka onhan sillä hyvän maksullisella hyvän kurtisaanin hinnat mutta vanhat jutut.
työmaa ei ole auki niin siksi olen vapaalla. asia ei ole minun, vaan minua paljon korkeammalla olevien tahojen päätettävisssä
En vietä. Elän vain normaalia elämää.
En vietä. Vapaalla olen siksi, että työssäni ei ole viikonloppu- tai pyhätöitä. Olen mökillä ihan normaalisti.
2000 vuotta sitten kukaan ei ollu Jeesuksesta kuullutkaan, vaikka luulisi ettei silloin olisi mistään muusta puhuttukaan. Ei ainuttakaan aikalaisten kirjoitusta, ei minkäänlaista silminnäkijän mainintaa missään. Jeesussatu koottiin yksiin kansiin vasta satoja vuosia myöhemmin.
Et ole kuullut mm. Muratorin kaanon, Eusebius, Justinus martyr, Polykarbos, Kleemens, Ingnatius Pabias jne.
0613 herätys, 0720 työpaikalla. siitä 1430 pois, koska voin huomenna tehdä vaikkapa 0730-1930 päivän jos haluan. Muutama kollegakin oli paikalla ja jokainen sai varmasti enemmän aikaiseksi kuin normaalina "pöhinäpäivänä".
Näin jokseenkin mennyt jokainen tämä turha arkivapaa niin kauan kuin olen ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoon kuulumattomilla tulisi kristillisten pyhäpäivien olla työpäiviä. Me muut maksaame kirkollisverolla oikeuden vapaaseen.
Totta, jeesus neuvotteli teille vapaapäivän ja kirkko maksaa teille siitä arkipyhäkorvauksen. Niinhän se oli?
Oikeasti te maksatte kirkollisveroillanne pappien eli mielikuvitusolennonpalvontapäälliköiden ja muun henkilökunnan palkan sekä lähetystyön kustannukset. Lähetystyöhön kuuluu olennaisesti hivuttautuminen kouluihin ja päiväkoteihin tyrkyttämään satuihin perustuvaa luulevaissanomaanne pienille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Kiihkohihhuli, miksi vietit vappua?
Koska kiihkohihhulille eivät myös maalliset juhlat vapusta itsenäisyyspäivään ole mikään ongelma.
Miksi se ei ole Helaperjantai? Sitä ei kukaan tiedä astuiko Jeesus juuri torstaina taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoon kuulumattomilla tulisi kristillisten pyhäpäivien olla työpäiviä. Me muut maksaame kirkollisverolla oikeuden vapaaseen.
Nyt et ihan ole tilanteen tasalla. Suomessa on valtion kirkko, eli vaikka ei maksaisikaan kirkollisveroa niin silti osallistuu kirkon talouden ylläpitoon. Valtion verovaroin mm. koulutetaan papit ja ja muut kirkolliset virkamiehet. Lisäksi kirkko/ kirkot saava lukuisia avustuksia ja määrärahoja.
Valtio ja kirkko pitäisi erottaa toisistaan ja rahahanat sulkea.
Vierailija kirjoitti:
Ai, sinä haluat uskovaisille erioikeuksia? Kovin kristillistä sinulta.
Ei kirkollisveroilla teidän arkipyhäkorvauksianne makseta. Lukisit muutakin kuin uskovaisten pamfletteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihkohihhuli, miksi vietit vappua?
Koska kiihkohihhulille eivät myös maalliset juhlat vapusta itsenäisyyspäivään ole mikään ongelma.
Miksi maallisten juhlien pitäisi olla hihhulille ongelma? Ei uskonnollisuus sulje pois elämän muita aspekteja.
Orpon hallitus keksii varmaan kohta ateisti- ja uskonnonvapausveron.
Olen kristitty ja mielestäni myös ei-uskovien tulisi viettää kaikkia kristillisiä juhlapäiviä. Jumalan armo on kaikkia ihmisiä varten. Ehkä meidän täytyy vain korostaa näiden lomien merkitystä mediassa ja kouluttaa ihmisiä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kristitty ja mielestäni myös ei-uskovien tulisi viettää kaikkia kristillisiä juhlapäiviä. Jumalan armo on kaikkia ihmisiä varten. Ehkä meidän täytyy vain korostaa näiden lomien merkitystä mediassa ja kouluttaa ihmisiä siitä.
Miten sinä kristittynä vietit helatorstaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä kristittynä vietit helatorstaita?
Olin perheeni kanssa ja olin myös jumalanpalveluksessa.
Esim. joulu on pohjoisella puoliskolla alunperin valon juhla kun päivä alkaa pitenemään elikkä sillä ei ole mielikuvitus uskontojen kanssa mitään tekemistä.
Lukekaapa näitä hihhuleiden vastauksia historiallisiin faktoihin. Olen pitänyt heitä lähinnä aivopestyinä, mutta ovat selkeästi myös vajaaälyisiä. Loogista sinänsä, aivopestiinhän minutkin lapsena, mutta eheydyin järkeni avulla aikuisiällä ateistiksi. Älykkäät eheytyy irti uskonnosta, ja idiootit jää selaamaan raamattuaan ja mumisemaan rukouksiaan. Niinhän se menee. Ihan vajaaälyisiä nämä hihhuleiden horinat täällä.