"On vaikeaa olla tyytyväinen mihinkään, kun Tinderissä vaihtoehtoja voi selata loputtomasti kuin seinämaalin sävyjä."
"Silloin ei ikinä malta pysähtyä ja tyytyä yhteen valintaan, vaan ruohon odotetaan aina olevan vihreämpää."
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000010340824.html
Siinpä se oli hyvin sanottu.
Kommentit (205)
En ole. Työskentelen IT-alalla konsulttina, ja olen liian lyhyt harrastamaan kiipeilyä.
Aktiiviset treffit kuulostavat mielestäni kivoilta, vaikka minulle kävisi kyllä ihan mikä tahansa tekeminen. Jos kerran saa tilaisuuden, niin kai sitä jotain pitää ehdottaa, jota ei pidetä umpitylsänä? En tiedä, kun saan niin harvoin tilaisuuksia pyytää ketään mihinkään.
Ok, kiitos vastauksesta. Ikävä sanoa tätä, mutta poikkeuksellisen lyhyillä/ lyhytkasvuisilla miehillä voi olla haasteellista löytää kumppania. Et varmaankaan ole kovin pitkä, sillä tiedän 160-senttisiä naisia ja jopa lapsia, jotka harrastavat kiipeilyä.
Jokainen mies tinderissä tuntuu käyttäytyvän kuin miljonääri jenkkiräppäri jolla on miljoona taskurahaa ja joka päivä eri nainen. Mistä tämä johtuu? Suurin osa miehistä on aika tavallisia eikä liian valikoiva kannata olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se helposti karkkikaupaksi muuttuu. Miespuolinen työkaveri sekoilee siellä urakalla. Hän kai sitten on niitä miehiä, jotka saa helposti deittejä. Sinänsä mies on ihan hyvännäköinen, mutta hakee puheissaan vakavaa suhdetta ja haluaisi jo perheenkin. On tunnustanut tämän, että lapsetkaan ei ole ihan out ajatuksissa. Ikää 31. Mutta kun se on ihan sekaisin ja jalat irti maasta tuon sovelluksen kanssa. Tapaa jonkun jackpotin sieltä ja näyttää vielä kuvia, kuinka nätti ja oli mukava jne. Ja synkkasi. Tapaavat uudestaan viikon päästä. No, ei malta odottaa, kun jo viikon sisällä hakee toisen sieltä ja lopulta alkaa arpoa, kumpi näistä olisi sittenkin parempi. Arpoessa toinen naisista katoaa, kun kokee, ettei mies ole tosissaan, joten jo kolmas viikon sisällä, joka on entistä parempi jne. Siis hän ei pysty rauhottumaan ja tutustumaan kehenkään, koska on koukussa siihen tinderiin, jatkuvaan deittailuun jne. Seksiä irtoaa ja makaa kaikkien kanssa rin
Eli tuo ei siis oikeasti kiinnostu yhdestäkään, vaikka ehkä innostui naisten ulkonäöstä. Ei kai silloin pysähdy kenenkään kohdalla, jos ei kukaan kolahda kunnolla. Tunnen hyvännäköisiä ja naisten keskuudessa suosittuja miehiä, joilla oli(si) vientiä ja joilla myös on ollut paljon lyhyitä juttuja naisten kanssa - rakastuttuaan nämäkin silti halusivat vain sen yhden tietyn naisen, ja oikean tyypin löydettyään ei heitäkään kiinnostanut enää selailla ja seikkailla.
No ei tuo runsaudenpula kyllä ole miehille ainakaan mikään ongelma. Keskivertomiehelle Tinder on sama kuin etsisi kosteutta autiomaasta.
"Valitatte täällä toistuvasti, kun hyviä miehiä ei löydy. No ei varmaan löydy, kun karsitte hyvät miehet pois väärän emojin valitsemisen perusteella."
Miehetkin aika usein valittavat, jos deittiprofiilissa on emojeita. Eli ehkäpä se vain ei kovin monen asian kohdalla ole hyvä tapa ilmaista asioita etenkään, jos sama asia tulisi jo ilmi tekstissä. Joitain poikkeuksia on, kuten musta sydän ja kahleet, sateenkaarilippu, tms. Mutta eihän tuossa, mihin vastasit, ollut suinkaan ongelmallisin asia tuo yksi emoji, vaan siinä oli lueteltu monia muitakin asioita. En ole itse se, jolle vastasit, mutta treffiehdotus maastopyöräillen tai kiipeillen karsisi ainakin minut pois - minulla ei ole maastopyörää enkä ole ikinä seinäkiipeillyt. En myöskään halua ekoilla treffeillä mitään aktiivista tekemistä enkä halua tulla treffeille liikuntavaatteissa, vaan omantyylisissä, normaaleissa vaatteissani. Haluan treffeillä keskustella ja tutustua, en harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni kokemukset tinder naisista rajoittuvat lähinnä vain noin joka toinen viikonloppu tapahtuviin treffeihin, sillä olen sekä nirso, että vaihtelunhaluinen. Tärkeintä on sopia tinder treffit sekä perjantaille, että lauantaille niin voi pelata varman päälle saamisen suhteen. Parhaassa tapauksessa saa molempina päivinä , mutta hyvin harvoin on käynyt niin, että en saisi ollenkaan. Kannattaa pitää mielessä myös vanha sanonta.. se ei pane joka valkkaa.
Pelkkää panemista, eikä yhtäkään oikeaa ihmissuhdetta. Karmea elämäntapa.
Parempi sekin kuin ei ollenkaan panemista eikä yhtäkään oikeaa ihmissuhdetta. Sellainen elämä on nykyään hyvin yleistä suomalaisilla miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni kokemukset tinder naisista rajoittuvat lähinnä vain noin joka toinen viikonloppu tapahtuviin treffeihin, sillä olen sekä nirso, että vaihtelunhaluinen. Tärkeintä on sopia tinder treffit sekä perjantaille, että lauantaille niin voi pelata varman päälle saamisen suhteen. Parhaassa tapauksessa saa molempina päivinä , mutta hyvin harvoin on käynyt niin, että en saisi ollenkaan. Kannattaa pitää mielessä myös vanha sanonta.. se ei pane joka valkkaa.
Pelkkää panemista, eikä yhtäkään oikeaa ihmissuhdetta. Karmea elämäntapa.
Parempi sekin kuin ei ollenkaan panemista eikä yhtäkään oikeaa ihmissuhdetta. Sellainen elämä on nykyään hyvin yleistä suomalaisilla miehillä.
Ei se kyllä ole yleistä. Näillä nettipalstoilla saa väärän kuvan normaalista elämästä kun pääosin käyttäjät on kaikkea muuta kuin normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on hyvin vähän vaatimuksia naisten suhteen ,ehkä tärkeimpiä ovat vain pituus joka ei saa missään nimessä olla alle 165 cm ja paino joka ei saa ylittää 70 kg ja tärkeintä kaikesta, ehdottomasti ei yksinhuoltaja. Tavallaan tinder on helppo kataloogi, mutta hävyttömän usein naiset " unohtavat" kätevästi mainita olevansa vain yh reppanoita, vaan koittavat identifioitua joksikin paremmaksi mitä oikeasti ovat.
Nuo halveksimasi yh:t kasvattavat uusia veronmaksajia sillä välin kun sinä kyttäät vieraiden naisten pituutta ja painoa. Teet heille palveluksen, kun jätät heidät väliin. Samoin kaikki alle 165-senttiset sekä yli 70-kiloiset huokaisevat helpotuksesta :)
Tosi kaunis ilmaisu ihmisestä tuo "veronmaksaja". Ihmettelen, että sitä täällä Suomessa heitellään niin ylpeästi, ikään kuin ihminen ei mitään muuta ole.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo runsaudenpula kyllä ole miehille ainakaan mikään ongelma. Keskivertomiehelle Tinder on sama kuin etsisi kosteutta autiomaasta.
Tutkimusten mukaan 50% miehistä ei saa Tinderissä juuri ollenkaan tykkäyksiä, ja että 10% miesprofiileista vastaanottaa yli 50% kaikista naisten antamista tykkäyksistä.
Eli pienellä osalla miehistä on todellakin runsaudenpulaa, he hukkuvat tykkäyksiin. Mutta n. puolet miehistä on sellaisia, joita kirjaimellisesti kukaan nainen ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies tinderissä tuntuu käyttäytyvän kuin miljonääri jenkkiräppäri jolla on miljoona taskurahaa ja joka päivä eri nainen. Mistä tämä johtuu? Suurin osa miehistä on aika tavallisia eikä liian valikoiva kannata olla.
Tutkimusten mukaan puolet Tinderin mieskäyttäjistä ei saa ollenkaan tykkäyksiä naisilta. Jos olet mies joka ei saa ollenkaan tykkäyksiä, sillä ei ole mitään merkitystä oletko itse valikoiva vai et. Nolla on silti nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan puolet Tinderin mieskäyttäjistä ei saa ollenkaan tykkäyksiä naisilta. Jos olet mies joka ei saa ollenkaan tykkäyksiä, sillä ei ole mitään merkitystä oletko itse valikoiva vai et. Nolla on silti nolla.
Mikäli näin on, niin suoraan sanottuna en ihmettele sitä. Se vähä, mitä olen Tinderin miestarjontaa nähnyt, ei todellakaan herättänyt mielenkiintoa. Siellä on useita satoja toistensa kaltaisia miesten kuvia - ihan kuin jokin klooniarmeija, ja suurimmalla osalla joko ei ole profiilitekstiä ollenkaan, tai sitten siinä kerrotaan joko jotain todella pintapuolista tai epäolennaista, tyyliin maininta työssäkäynnistä, pituus, maininta kuntosaliharrastuksesta. Ja sitten joillain on kuvissa oluttölkki, paidaton kuva, jotain mieshuumorikuvia. Ei näiden perusteella herää kiinnostus kehenkään. Ja sitten on jotain ulkomaalaisia. Tai kuvattomia. Jotkut "eivät tiedä, mitä etsivät" tai etsivät yhden illan juttuja.
Me naiset emme voi mitään sille, jos miehet ovat niin epäkiinnostavia. Ainoa porukka, joka voi tehdä asialle jotain, ovat miehet itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli näin on, niin suoraan sanottuna en ihmettele sitä. Se vähä, mitä olen Tinderin miestarjontaa nähnyt, ei todellakaan herättänyt mielenkiintoa. Siellä on useita satoja toistensa kaltaisia miesten kuvia - ihan kuin jokin klooniarmeija, ja suurimmalla osalla joko ei ole profiilitekstiä ollenkaan, tai sitten siinä kerrotaan joko jotain todella pintapuo
Niin, olet varmaankin oikeassa siinä että monen miehen tinder profiili ei vaan yksinkertaisesti ole riittävän houkutteleva naisten silmiin.
Mutta joka tapauksessa: 50% Tinderin miesprofiileista ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä. Näiden miesten tapauksessa on aivan järjetöntä sanoa että he ovat liian "valikoivia". Miten voit olla valikoiva, jos et saa yhtään tykkäystä. Miten voit valikoida, jos sinulla on 0 vaihtoehtoa josta valita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli näin on, niin suoraan sanottuna en ihmettele sitä. Se vähä, mitä olen Tinderin miestarjontaa nähnyt, ei todellakaan herättänyt mielenkiintoa. Siellä on useita satoja toistensa kaltaisia miesten kuvia - ihan kuin jokin klooniarmeija, ja suurimmalla osalla joko ei ole profiilitekstiä ollenkaan, tai
Tällaiset miehet usein tekevät sen virheen, että alkavat swaipata oikealle joka ikisen naisprofiilin. Silloin Tinderin algoritmi (kuulemma) saattaa tulkita käyttäjän botiksi, ja alkaa vähentää sitä, kuinka paljon näyttää tätä muille käyttäjille. Voi olla, ettei näytä enää ollenkaan. Ja naisethan eivät voi tykätä profiilista, jota eivät näe. Eli Tinderissä oikeastaan olisi kannattavaa pysähtyä rauhassa katsomaan niitä profiileja ja tykätä vain oikeasti kiinnostavista, jokseenkin kiinnostavista ja ehkä vielä sellaisista "en tiedä, oko kiinnostava". Ainakin puolet olisi syytä swaipata vasemmalle.
Miehethän voisivat kokeilla eri taktiikoita aina välillä pitäen Tinderistä taukoa. Ekalla kerralla kokeilisivat swaipata oikealle vain kiinnostavat. Jos ei tuota tulosta, seuraavalla kierroksella ottaa mukaan myös sellaiset "en tiedä onko kiinnosta" -tapaukset. Ja lisäksi sitä omaa profiilia kannattaa muokata, miettiä tarkkaan millaiset kuvat, kuunnella naisten antamia vinkkejä (ei kaljatölkkejä, sokerinpalahammashassuttelua, ei paidattomia kuvia, ei autoja, ei kuolleita kaloja, ei pelkkiä aurinkolasikuvia), ja laatia myös sellaisen profiilitekstin, josta käy ilmi, millainen ihminen mies on. Lienette jo huomanneet, että muiden miesten antama vinkki "pelkkä pituuden mainitseminen riittää, koska naisia kiinnostaa vain se" ei pitänyt paikkaansa - nämä miehet itse kertovat Tinderissä enemmän itsestään ja löytävät seuraa, olivat sitten minkä pituisia tahansa, kun taas heitä kuunnelleet miehet kertovat vain pituuden ja jäävät ihmettelemään, miksi ei edes 190-senttinen mies kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan 50% miehistä ei saa Tinderissä juuri ollenkaan tykkäyksiä, ja että 10% miesprofiileista vastaanottaa yli 50% kaikista naisten antamista tykkäyksistä.
Eli pienellä osalla miehistä on todellakin runsaudenpulaa, he hukkuvat tykkäyksiin. Mutta n. puolet miehistä on sellaisia, joita kirjaimellisesti kukaan nainen ei halua.
Naiseksi rekisteröityneitä käyttäjiä Tinderissä on noin 20% ja näistä noin puolet aidosti kumppania etsiviä heteronaisia. Loput ovat sovelluksen omia täkyprofiileja, maksullisia, katkeromiesten tai teinipoikien urkkimisprofiileja, lesboja, varattuja naisia etsimässä kolmatta pyörää jne.
Näistä kymmenestä prosentista osa luonnollisestikin on ylipainoisia ja monella voi olla lapsia.
Ja tietenkään nämä kymmenen prosenttia eivät edes näe Tinderissä läheskään kaikkien miesten profiileja. Ja jos näkevät, miehet loukkaantuvat, kun lihava ja/tai yksinhuoltaja kehtasi solvata heitä tykkäyksen muodossa.
Vastaus numerolle 175:
Naisia Tinderin käyttäjistä on n. 25%. Bottien määrä Tinderissä nykypäivänä on täysin marginaalinen.
Miehiä on palvelussa merkittävästi enemmän kuin naisia, se on kyllä totta. Mutta vääristelet aika räikeästi noita lukuja
Vierailija kirjoitti:
Vastaus numerolle 175:
Naisia Tinderin käyttäjistä on n. 25%. Bottien määrä Tinderissä nykypäivänä on täysin marginaalinen.
Miehiä on palvelussa merkittävästi enemmän kuin naisia, se on kyllä totta. Mutta vääristelet aika räikeästi noita lukuja
Jos joku tai jokin vääristelee, se on Tinder itse. Tinder on ollut Yhdysvalloissa oikeudessakin valeprofiilien käyttämisen takia. Muutaman vuoden takainen luku Briteistä on, että siellä olisi naiskäyttäjiä 9 %, kun tiedon on tuottanut Tinderin ulkopuolinen taho 💡
Epäilen ennemmin, että tuo 20% naiskäyttäjiä on yläkanttiin heitetty.
Jos googlaat ylilauta tinder profiili, saat valtavan määrän keskusteluja, joissa mies tekee naisprofiilin Tinderiin. Näistä ei toki ole statistiikkaa, mutta yleisiä ne silti ovat. Ihan yhtä lailla on fakta, että Tinderissä on vain naisia etsiviä naiskäyttäjiä sekä asiakkaita metsästäviä seksityöntekijöitä.
Minun on vaikea ymmärtää, mitä voitettavaa ns. keskivertomiehellä on Tinderissä. Se, että miesprofiili tulisi edes näytetyksi kaikille potentiaalisille naiskäyttäjille, on näiden lukujen valossa melko turha toivo.
Olisipa kiva, jos olisi yhtäkään vaihtoehtoa.
Mutta saavathan ihmiset valittua sen seinämaalinsa sävynkin ihan ongelmitta. Olipa kerrassaan omituinen vertaus. Itsekin olen ihan tyytyväinen seiniini.
Vierailija kirjoitti:
Mutta saavathan ihmiset valittua sen seinämaalinsa sävynkin ihan ongelmitta. Olipa kerrassaan omituinen vertaus. Itsekin olen ihan tyytyväinen seiniini.
Ihmettelen myös tätä vertausta ja yleensä väitettä, että jos "tarjontaa" on paljon, on vaikea valita mitään. Esim. itse haen tietynlaista ihmistä, ja ihan yhtä helppo minun on erottaa ja löytää sellaiset isosta kuin pienestä joukossa - sillä erotuksella toki, että huonolla tuurilla pienessä otannassa ei ole yhtään toivotunlaista, ja isosta joukosta löytääkseen pitää vaan jaksaa selata eteenpäin, mihin voi mennä aikaa. Minulla on jotain tuttuja, jotka ovat jääneet lapsuuden pieneen kotikaupunkiin (alle 10000 asukasta) asumaan, ja kyllä heidän on aika vaikea löytää kumppania sieltä pienistä piireistä - niinpä he laajentavatkin hakualuetta jopa parinsadan kilometrin päähän saadakseen lisää valikoimaa, kun taas Helsingissä asuvat usein etsivät vain omasta kotikaupungista.
Se valinnanvapaus on pelkkää harhaa muille kuin niille kaikin puolin parhaille ehdokkaille. Tavikselle siellä on hyvin vähän todellisia vaihtoehtoja.