Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten demareiden kannatus voi nousta, vaikka lakkolait hyväksyttiin?

Vierailija
09.05.2024 |

https://yle.fi/a/74-20085866

Vaikuttaisi siltä, että hallituksen toimet ovat vielä toistaiseksi riittämättömät.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut tekee sen ihan itse.

Vierailija
42/44 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ajattelee hyvinvointia vain omalta kannalta. Mitä enemmän saa yhteiskunnalta, sen parempi. Lyhytnäköisesti tämän oletetaan olevan hyvä myös muille.

Moni ajattelee juurikin koko yhteiskuntaa nyt. Nykyinen hallitus on pysäyttänyt koko Suomen talouden niin että taloustilanne heikkenee hirvittävää vauhtia lisää ja työttömyys kasvaa kohisten.

Ei se että esiintyy jonain talouspuolueena tee kokkareista ja persuista talousasiantuntijoita. He vain itse sanovat olevansa sellaisia. Käytössä olisi myös tutkittua asiantuntijatietoa valtiontaloudesta, mutta ketään asiantuntijoita hallitus ei kuuntele. Tulos on sitten lama.

No edellisellä hallituskaudella juuri ennen kotonaa elettiin huippusuhdannetta suomen mittapuulla. Ei tehty kovin merkittäviä sopeutustoimia. Oikeastaan niitä ei tehty ollenkaan vaan lisättiin menoja kun rahaa on. Nyt on pakko hillitä menoja suhdanteista riippumatta. Kaikki puolueet ovat olleet mahdollistamassa tähän kurjuuteen joutumisen.

Jos verrataan niin muu eurooppa selvisi ajat sitten sekä 2009 alkaneesta rahoituskriisistä että koronasta mutta suomessa vasurit koittaa väittää että suomi on täysin kuralla noiden vuoksi (eikä viime hallituksen holtittoman taloudenhoidon esim.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut tekee sen ihan itse.

Sergei hiljaa, varo avonaisia ikkunoita. 

Vierailija
44/44 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit saivat mitä tilasivat, eli poliittisten lakkojen kielto. Hyvä niin. Politiikka hoidetaan vaaleilla, ei lakoilla. Lakkoilla saa edelleen, mutta ei poliittisesti. Eli duunari voi lakkoilla, ellei palkka, työajat yms miellytä. Eli hallituksen poliittinen lakkokielto rauhoittaa näitä innokkaimpia ahtaajia satamissa. Hyvä uudistus. Saadaan työrauha ainakin vähäksi aikaa. Aina kun lakkoillaan poliittisesti, sahataan sitä oksaa, jolla istutaan itse. Duunari ei vain tajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän