Tori.fi annetaan palsta
Selasin torin annetaan palstaa, mutta osuvampi nimi olisi vaihdetaan palsta. Tavaraa vastaan pyydetään kahvipaketteja, suklaalevyjä, tokmannin 2 kilon karkkilootia ja ties mitä spessua, jota pitäis lähteä kaupasta hakemaan tavaraa vastaan. Nuo elintarvikkeet ei edes ole edullisia, että parempi se saajalle (ostajalle) olis kun laittais sen euron tai kaks sit hintaa, joka usean tavaran todellinen arvokin olis.
Kommentit (7)
Minä toimin noin. Ihan koska huomasin aikaa sitten, että jos vain annan, minulle tehdään paritkymmenet oharit. Jos ilmoitan, että vaihdan, tavara myös haetaan.
Pyydän yleensä suklaalevyä tai -patukkaa.
En tiedä miksi ihmiset toimivat noin, mutta tämä on se syy.
Ei niitä kukaan parilla eurolla lähde hakemaan pois, ihminen kun jotenkin kuvittelee että saa halvalla kun saa vaihdettua sen johonkin hyödykkeeseen.
Muutama vuosi sitten olin (pienempään asuntoon) muuton yhteydessä oikeasti antamassa tavaraa pois.
(En edes tiennyt että Torissa on tällainen tapa, että pyydetään vaihdossa jotain.)
Iloisesti toki yllätyin, jos/kun sain pyytämättä suklaalevyn. 😊
Annoin sohvan pois torin kautta ja hakija oli laittanut suklaalevyn postiluukusta. Kiva yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Minä toimin noin. Ihan koska huomasin aikaa sitten, että jos vain annan, minulle tehdään paritkymmenet oharit. Jos ilmoitan, että vaihdan, tavara myös haetaan.
Pyydän yleensä suklaalevyä tai -patukkaa.
En tiedä miksi ihmiset toimivat noin, mutta tämä on se syy.
Tämä. Ilmeisesti tässä on juuri se kynnys, että ihminen todella haluaa sen tavaran ja on valmis näkemään vähän vaivaa. Sen sijaan että vain ilmoittaa hakevansa, mutta ei sitten viitsikään. Minä yritin antaa barbikelloa kolme vuotta, yli 10 kertaa oharit. Ilmoitin vaihtavani sen suklaapatukkaan ja se haettiin kahden päivän päästä.
Niinpä. Tuo lienee jatkunut jo vuosia, että annetaan-palsta ei monissa pyynnöissä täytä alkuperäistä ideaa.