Lapsia ei saisi kuormittaa rahahuolilla, mutta mitä jos ei kertakaikkiaan ole rahaa mihinkään ylimääräiseen?
Kommentit (37)
Ei se vanhemmuus ole mikään kilpailu. Jos isäviikoilla on kalliimpaa tekemistä ja tarjottavia, niin sitten on, mutta hyvä se on opettaa lapsille (syyllistämättä ja toista vanhempaa lyttäämättä), että kaikilla ei ole yhtä paljoa sitä rahaa käytössä, mutta välittäminen ja yhdessäolo ei ole rahasta kiinni.
Anna lapset huostaan, ajattele heidän parastaan
Miksi et vain kerro heille, että sosiaalitoimisto ei suostunut antamaan enempää rahaa..lapset oppivat samalla sosiaalisen asemansa yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että kokoomuspersut varasti teidän karkkirahat hanhenmaksapalleroihin.
Jos näin pääsi käymään niin et aiemminkaan tienannut niitä karkkirahoja itse, vaan se maksoi joku setä Westendistä.
Vierailija kirjoitti:
Teinit kyseessä ja ovat tottuneet isäviikoilla korkeaan elintasoon, ulkomaanmatkoihin jne. Kaupasta ostavat mitä haluavat. Minun pitää ostaa vaan tarpeeseen ja aina edullisinta.ap
Kyllä sen voi sanoa että sinulla ei ole varaa samaan elintasoon kuin heidän isällään.
Teini-ikäiselle voi mielestäni kertoa asian oikean laidan. Jos ei ole varaa, niin ei ole. Ei se asia hyssyttelemällä miksikään muutu. Nuorelle voi ihan hyvin kertoa, että paljonko kuukaudessa rahaa tulee ja paljonko sitä menee.
Jos äiti on synnyttänyt sätkä huulessaan, niin tuskinpa ne lapsetkaan oppivat kultalusikkaa suuhunsa vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Teinit kyseessä ja ovat tottuneet isäviikoilla korkeaan elintasoon, ulkomaanmatkoihin jne. Kaupasta ostavat mitä haluavat. Minun pitää ostaa vaan tarpeeseen ja aina edullisinta.ap
Mulla oli juuri tällainen lapsuus. Eihän itsellä ollut mitään hätää isän ansiosta mutta murehdin aina äidin pärjäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
En voi koska menettäisin lapsilisät ja elatusmaksut. Miten minä sitten pärjäisin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain kerro heille, että sosiaalitoimisto ei suostunut antamaan enempää rahaa..lapset oppivat samalla sosiaalisen asemansa yhteiskunnassa.
Ongelmahan on se, että rahat on sosiaalitoimistolta. Kannusta lapsia työllistymään hyvin ja rohkaise heitä jopa matkustamaan töiden perässä.
Koita istuttaa lapsiin vähemmän materialistiset arvot.
Käyn kirppiksellä, koska pitää pysyä tiukassa budjetissa. Muille olen sanonut kannattavani vihreitä arvoja ja suosivani kiertotaloutta, vaikka perimmäinen syy on rahan puute.
Ei kukaan tajua rahan puutteen olevan ongelma, ellet tuo sitä esille ongelmana. En väitä etteikö se olisi todellinen ongelma vaan miltä se näyttäytyy ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että kokoomuspersut varasti teidän karkkirahat hanhenmaksapalleroihin.
Kukaan ei ottanut ap:n rahoja, ap vaan ei tienannut tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
Ei se vanhemmuus ole mikään kilpailu. Jos isäviikoilla on kalliimpaa tekemistä ja tarjottavia, niin sitten on, mutta hyvä se on opettaa lapsille (syyllistämättä ja toista vanhempaa lyttäämättä), että kaikilla ei ole yhtä paljoa sitä rahaa käytössä, mutta välittäminen ja yhdessäolo ei ole rahasta kiinni.
Mitä tarkoittaa isäviikko? En ole koskaan kuullut tuollaista termiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen voi sanoa että sinulla ei ole varaa samaan elintasoon kuin heidän isällään.
Olisi hänellä varaa jos menisi TÖIHIN! Töihin siitä! Hush hush!
Miksi jätit hyvätuloisen miehesi, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi koska menettäisin lapsilisät ja elatusmaksut. Miten minä sitten pärjäisin?
Ap
Oletko harkinnut töihin menoa?
Parempi sanoa, ei ne lapset kuormitu siitä. Sitten on helpompi hyväksyä jos jotain ei saa.