Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuuko teillä naapurissa lääkäri?

Vierailija
08.05.2024 |

Joka tarjoaa apua ihan epävirallisesti jos vaikka lapsenne kipeänä? Katselin yhtä vlogia ja ihmettelin vähän. Toki naapureita autetaan mutta tuollaisesta en ole kuullut. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristit voivat myös olla hyödyllisiä. 

Vierailija
22/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapureina on asunut käräjätuomari, matematiikan professori (eläkkeellä), eversti ja psykiatri.

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa, en tunne kaikkia vielä. Itse olen lääkäri ja varon visusti kertomasta sitä kenellekään. Jos ei tule reseptien mankumisia niin sitten saan niskoilleni syyt kaikista terveydenhuollon epäkohdista. Aikaisemmassa asuinpaikassa etenkin humaltuneilta sain kuunnella tämmöistä.

Vierailija
24/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapureina on asunut käräjätuomari, matematiikan professori (eläkkeellä), eversti ja psykiatri.

Minä en ole koskaan perehtynyt naapurieni ammatteihin. Yhden nykyisen tiedän: juristi. Hän on itse kertonut ammattinsa.

Vierailija
25/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asu vaan ihan kotona ja onhan tuolta neuvoa tullut ihan ilmaiseksi ja oma-aloitteisesti kun on muksut ollut kipeenä.

Vierailija
26/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asu vaan ihan kotona ja onhan tuolta neuvoa tullut ihan ilmaiseksi ja oma-aloitteisesti kun on muksut ollut kipeenä.

No kas. 

27/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaistakohan apua ap tarkoittaa? Nykyisin on aika vaikeaa määrätä edes reseptiä, jos ei ole kyseisen lääkärin potilaana hänen työpaikallaan. Ennenvanhaan oli paperiset reseptit ja kun lääkäri sellaisen kirjoitti, niin hyvin kelpasi apteekkiin. Nykyisin reseptit menee potilastietojärjestelmien kautta eikä sinne tietojärjestelmään voi tehdä reseptiä potilaasta, joka ei ole siellä hoidettavana. 

Mulla asuu seinän takana ortopedi ja hyviä neuvoja sain häneltä ennenkuin menin tekonivelleikkauksiin. Hän siis itse tekee em leikkauksia. Mä taas aikoinaan sairaanhoitajana tässä taloyhtiössä tein naapureille joitakin sairaanhoitajan koulutukseen kuuluvia  toimenpiteitä. Poistin lapsilta molluskoita, poistin joiltain ompeleita ja hakasia yms pientä. 

Vierailija
28/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairaanhoitaja ja naapurit on siitä tietoisia. Uteliaita vanhuksia. Minua on pyydetty milloin mitäkin ihottumaa, haavaa tai oiretta arvioimaan. Jopa pyydetty rokottamaan! En oikein ymmärrä, miten voi kuvitella, että minä alan kotioloissa rokotttamaan omalla vapaa-ajallani.Sitten suututaan, kun ohjaan olemaan omaan terkkariin yhteydessä. 

Vierailija
29/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni mutta yksi sukulainen on lastenlääkäri ja vanha äitini kertoo tälle lääkärille kaikki kremppansa, on tehnyt tätä jo lähes 30 vuotta vaikka olen kieltänyt. Lääkäri parka, onneksi hän on erittäin sympaattinen ja ymmärtävä mutta itse ajattelen että pitää lääkärinkin saada vapaa-ajallaan olla vapaalla.

Vierailija
30/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti asuu naapurissa, aina soi kello

hyvä että osaa soittaa kelloa, mun alkoholistinaapuri hakkaa ovea

Vierailija
31/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu mutta en todellakaan oleta että hän vapaa-aikanaan olisi käytettävissä työasioissa. Koska kuitenkin tunnetaan, voisin kyllä kuvitella että tulisi katsomaan voiko auttaa jotenkin jos on kotona ja näkisi että pihaamme tulisi syystä tai toisesta ambulanssi.

Miksi jonkun random-lääkärin pitäisi tulla paikalle, jos ambulanssi on jo tullut? Ambulanssilääkäri ottaa johtovastuun ja tämä kakkoslääkäri voi poistua.

Vierailija
32/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappi

Vierailija
33/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuu mutta en todellakaan oleta että hän vapaa-aikanaan olisi käytettävissä työasioissa. Koska kuitenkin tunnetaan, voisin kyllä kuvitella että tulisi katsomaan voiko auttaa jotenkin jos on kotona ja näkisi että pihaamme tulisi syystä tai toisesta ambulanssi.

Miksi jonkun random-lääkärin pitäisi tulla paikalle, jos ambulanssi on jo tullut? Ambulanssilääkäri ottaa johtovastuun ja tämä kakkoslääkäri voi poistua.

Ei täällä maalla mitään lääkäriambulansseja ole. Yleensä sh/eh-lähihoitaja -työpari.

Vierailija
34/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu. Jonkun kerran hän on itse tarjonnut että tulee arvioimaan kun lapsemme oli kipeänä. Arvostin. Mutta en usein häntä halua vaivata. 

Vierailija
35/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovia asuu samassa rapussa. 

Vierailija
36/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa lääkäri, mutta ei kyllä apua tarjoa ja itsekkin kyllä varmistan etten hänelle "joudu". En halua naapurilleni vaivojani tai muuta henkilökohtaista kertoa.

Vierailija
37/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu. Ei tervehdi. 

Vierailija
38/43 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ja miehensä ovat lääkäreitä. Jos joskus jotakin kysyn, sanoo, että mene lääkärille. Vähän kyllä tsoukkina, mutta ihan on järkeä sanomisessa. 

Vierailija
39/43 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissani asuu naapuri. Pitääkö olla huolissaan?

Vierailija
40/43 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu, työterveyslääkäri jolta en kyllä koskaan pyytäisi apua, sen verran laho päästään etten tiedä missä on koulutuksensa hankkinut.