Kai se on köyhänä duunarinakin pakko alkaa säästää matkusteluun ensi talvea varten
En normaalisti matkusta koska laitan mielummin pienet säästöni rahastoihin jne. jotta on edes vähän puskuria eläkepäiville, ja ainakin uskottelen itselleni että osittain siksi etten halua ilmaston takia tuhlata lentokerosiinia omalta osaltani.
Mutta ei psyyke kyllä kestä toista perättäistä tällaista jaksoa, ensin 7-8kk pimeää ja kylmää jonka jälkeen jotain 8-12 asteen kesää muutama kuukausi kunnes alkaa jo päivät taas lyhentymään ja kylmää pukkaamaan.
Pakko päästä välillä edes viikoksi pariksi pakoon johonkin 20-25 asteeseen. Ei edes rentoutumis- tai kulttuurimielessä vaan siksi että pää pysyy kasassa loput ajasta.
Kommentit (22)
Et ole köyhä duunari jos sinulla on varaa säästää.
Oikeasti köyhällä ei ole edes 20€ laittaa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Et ole köyhä duunari jos sinulla on varaa säästää.
Itse tienaan 1120€ kuussa ja pystyn helpostikin laittamaan 50€ sivuun joka kuussa koska en polta enkä juo. Moni työkaveri sekä polttaa että juo.
Ainoa paheeni on välillä kokata jotain tosi rasvaista ja epäterveellistä ruokaa esim pizzaa kotona.
Odota nyt ensin kesä, niin pääset valittamaan että on liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mikä sitten on 'oikeasti köyhä'. Saan vain omaishoitajan tukea ja minulle jää asumisen ja ruuan jälkeen käteen kuussa 130 euroa. Olen säästänyt jo vuosikausia 30-80 euroa kuussa rahastoon.
Ota myös d-vitamiinia purkista.
Kyllä matkustelu auttaa, ei pelkästään se matka, vaan sennodottaminen ja muistot.
Vierailija kirjoitti:
Terminen kevät on jo nyt noin 12 astetta kylmempi kuin normaalisti, tosin kyseessä on kerran 50 vuoteen tapahtuva tilastollinen anomalia (toistaiseksi, kuka tietää toistuvatko nämä vielä äärimmäisempänä ilmastonmuutoksen myötä).
Nyt ollaan vielä toukokuun alkupuolella. Ei tähän aikaan normaalistikaan "kuulu" olla mitään parinkymmenen asteen lämpöjä. Joskus on, joskus ei. Ensimmäinen vappu, jolloin olin juomassa kaljaa kavereiden kanssa oli vuonna 1997, ja silloin oli nollakeli ja satoi räntää ihan eteläisimmässä Suomessa. Nyt ollaan vapusta menty vasta reilu viikko, ei tämä nyt vielä mitään katastrofaalisen ihmeellistä ole.
Enemmän olen huolissani siitä, ettei sateita ole juuri tullut. Satokautta ajatellen niille alkaisi olla tilausta.
Pakko on päästä tästä pjaskasta maasta välillä muualle ja kohta kun eläkepäivät koittavat se on sitten soronoi Suomi. Mä lähden
Ihan turha toivo viileästä kesästä. Niitä tulee yhä harvemmin ja harvemmin. Olen aivan varma, että tulevana suvena taas kärsitään henkihieveriin asti.
Minäpä olenkin köyhempi kuin te muut
Vierailija kirjoitti:
AP ei sanonut missä asuu. Jos pohjoisemmassa, voi hyvinkin olla että kesä on ohi jo alle parin kuukauden päästä jonka jälkeen alkaa taas kylmenemään.
Asun Ivalossa ja täällä on ollut vuosia ettei keskilämpö ole yhtenäkään päivänä ollut yli 14c ja valtaosan ajasta on joko täysin pilvistä ja harmaata tai sitten ihan sysimustaa ja sataa.
Ei ihme että porukalla kuluu viinaa ja mielialalääkkeitä :X
Vierailija kirjoitti:
Asun Ivalossa ja täällä on ollut vuosia ettei keskilämpö ole yhtenäkään päivänä ollut yli 14c ja valtaosan ajasta on joko täysin pilvistä ja harmaata tai sitten ihan sysimustaa ja sataa.
Ei ihme että porukalla kuluu viinaa ja mielialalääkkeitä :X
Olisi edes kaunista arkkitehtuuria kompensoimaan sitä hirviöilmastoa kuten Iso-Britanniassa. Vaan ei. Grynderien halpoja betonibokseja
Itsellä on yksi parin viikon reissu varattuna syysloman ajalle ja toinen hiihtolomalla.
Ei tätä kylmyyttä jaksa -ansaitsen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on yksi parin viikon reissu varattuna syysloman ajalle ja toinen hiihtolomalla.
Mihin? Itsellä ei ole varaa kuin Kanariansaariin.
Itse olin helmikuussa onneksi Meksikossa pari viikkoa.Ei olisi muuten kestänyt tätä talvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mikä sitten on 'oikeasti köyhä'. Saan vain omaishoitajan tukea ja minulle jää asumisen ja ruuan jälkeen käteen kuussa 130 euroa. Olen säästänyt jo vuosikausia 30-80 euroa kuussa rahastoon.
Oikeasti köyhä elää kädestä suuhun ja joutuu ottamaan lainaa että saa ruokaa tai käymään joka viikko ruokajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin? Itsellä ei ole varaa kuin Kanariansaariin.
Kyprokselle ja Gran Canarialle nuo reissut.
Tällä kertaa ei tuon ihmeellisempiä kohteita mutta uskonpa viihtyväni, jälleen kerran.
jos tulee lisää takatalvia ja kesällä vain joku 2-3 lämmintä päivää, veikkaan että aika moni ajattelee samoin ja ottaa lähtöjä etelän maihin syksymmällä ja talven kynnyksellä.
mielenterveys alkaa murentua niillä joilla ei ole varaa matkustaa ja niitä on suomessa satoja tuhansia ellei miljoonia.