Tarvitseeko tt-tuen tiliotteeseen laittaa koko tili-ote kun viimeisellä sivulla näkyy alku ja loppu-saldo
Tarvitseeko jokaista markettiostosta lähettää kelalle?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee.
Tuohan on puhdasta nöyryytystä? Mitä ne tiliotteen tiedoilla tekee?
Katsovat vain ettei ole tilille tullut mitään ylimääräisiä tuloja jotka vaikuttavat tuen määrään.
Ei niitä menot kiinnosta vaan tilille panot.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä menot kiinnosta vaan tilille panot.
Naisia ei koskaan kiinnosta menot. Pelkät panot kiinnostaa. Mies huolehtii sitten menoista.
Tää on ihan provo. Tiliotteelta näkevät vain mitä olet saanut ja mikä on loppusaldo. Tuskin kenenkään ostoslistaa kyttäävät eikä ne edes näe oletko mitäkin ruokaa ostanut.
Vai että alushousujen väri, et taida olla ihan penaalin terävin kynä😂
Ainoa mitä Kela paheksuu tuossa on tilin saldo kuun viimeisenä pankkipäivänä, jos siellä on jäljellä jotain, se vähennetään seuraavan kuun tuista. Siispä vaikka tilitapahtuma Alko -500,00e on OK, saat täyden tuen ensi kuussakin kunhan olet vaikka juonut kaikki tukirahat ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vai että alushousujen väri, et taida olla ihan penaalin terävin kynä😂
Onneksi sentään terävämpi kuin sinä, joka et edes ymmärrä, että kaikkea ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti.
Minun eläketuloni ovat n. 1450,-/kk, mutta tulen just ja just sillä toimeen ilman tt-tukea. Viime syksynä sairauskuluni olivat poikkeuksellisen suuret n. 600,--. Hain tuolloin tukea. Liitin hakemukseen kaikki tarvittavat kuitit ja tiliotteet. Kelasta tuli kielteinen päätös, syynä oli tililäni oleva loppusumma 1900,-. Kela katsoi, että pystyn maksamaan sairauskuluni itse. Sen jälkeen olen katsonut, että tililläni ei ole kuun lopussa kuin muutama euro, jotta vastaisuudessa yllättävien kulujen tullessa voisin saada tukea niihin. Pidän tililtä nostamani muutaman satasen kotona "patjan alla".
Jep. Ei se ihan tuulesta temmattu juttu ole, että Kelalle pitää raportoida alushousujen värikin....