Miksi Itä-Suomessa ei ole juuri työpaikkoja, mutta Länsi-Suomessa on?
Todella vähän haetaan itä-suomeen työntekijöitä, mutta länsirannikolla töitä on tarjolla runsaasti. Johtuuko se meriväylästä muuhun Eurooppaan, vai onko yrittäminen vain yleisempää lännessä ja se luo työtä?
Kommentit (65)
Kauppa on alkanut merenrantakaupungeissa, joten myös vauraus on kertynyt sinne jo satoja vuosia. Tästä ne erot alunperin ovat alkaneet, koska raha tulee rahan luo. Nykypoliitikot ovat sitten tappaneet itä-suomesta kaikki onnistumisen edellytykset ja alue tulee kuolemaan totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lännessä on rakennettu niin kehnosti noita valtateitä, ettei täältä pääse pois. Itä-Suomen kansanedustajat sen sijaan ovat lobanneet sinne sen verran mahtavat kulkuväylät, että yritykset ja työntekijät ovat valuneet sieltä pois.
Mitäs tänne nyt on tullut.. no joo, Pönttövuoren tunneli, mutta se oli venäjänvallan aikaan. Silloin pääs savolaiset karkaamaan Jyväskylän suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa ei ole mitään muutakaan. Ei yrityksiä eikä ihmisiä. Kaikki haluaa sieltä pois. Muuttoliike idästä mihin tahansa ilmansuuntaan on jatkunut jo vuosikymmeniä. Ja syystä. Hirvee läpi.
En minä halua täältä mihinkään... muutin juurikin sieltä etelän slummeista takaisin kun alkoi lapsia ilmaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ItäSuomessa lähinnä demariduunareita ja länsi-Suomessa yrittäjiä. Idässä odotetaan että muut hoitaa työpaikan, lännessä se etsitään/luodaan itse
Paljon yritteliäämpään ja luovempaan väkeen olen törmännyt idässä. Siellä on sellaisia jänniä huonekalu-lanka-ruohonleikkurikauppoja tai koristeliike-kampaamoita. Että kun siihen yhteen yritykseen ei riittäisi asiakkaita tarpeeksi niin yhdistetään pari muutakin bisnestä. Mutta luonnollisesti ne on pieniä yhden hengen yrityksiä, joten ei niistä avoimia työpaikkoja löydy.
Ehkä niin, mutta kuitenkin läntisen Suomen kunnissa on enemmän yrityksiä suhteessa asukasmäärään.
Eivät ole olleet hyvää työvoimaa palkattuina työntekijöinä, on ollut pakko perustaa oma yritys.
Itä-Suomessa ei ole mitään muutakaan. Ei yrityksiä eikä ihmisiä. Kaikki haluaa sieltä pois. Muuttoliike idästä mihin tahansa ilmansuuntaan on jatkunut jo vuosikymmeniä. Ja syystä. Hirvee läpi.