Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteiden tunnustaminen (varatut)

Vierailija
07.05.2024 |

Tarvitsen objektiivista näkökulmaa, kun yksin asian pyörittely ei johda mihinkään. Miksi varattu tunnusti tunteensa, mutta teki myös selväksi, että ei aio pettää puolisoaan?

Aina kun mahdollista, hän kuitenkin hakeutuu luokseni ja ei voi olla koskematta. Sitten taas perääntyy. Välttely ei onnistu saman työpaikan vuoksi.

Hän tietää, että tunteet ovat molemminpuolisia. Itse en meinaa päästä omasta ihastuksestani yli, nyt kun tiedän mitä hän ajattelee ja että haluaa minua. Haluan päästä ihastuksesta yli ja samaan aikaan en kuitenkaan halua päästää irti. Olen itsekin pitkässä parisuhteessa. Olen ihan pyörällä päästäni.

Mitä teen? Miksi hän toimii noin, mikä voi olla motiivi? (Työpaikan vaihto ei ole realistinen vaihtoehtoehto). 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastunut varattuun-hullu taas linjoilla.

Moni ihastuu varattuun, tuskin on yksi ja sama ihminen kaikkien aloitusten takana. Ehkä teidän ilkkujien kannattaisi tutkiskella itseänne ja selvittää, miksi tämä aihe on teille noin vaikea kohdata?

Ap:lle tsemppiä. En osaa auttaa asiassa, kun itsekin vähän samassa tilanteessa. Mutta varattujen kesken ihastuminen on raastavaa kummallekin osapuolelle. Luultavasti se toinen halusi keventää sydäntään ja selvittää ajatuksiaan puhumalla sinulle, siinä samalla vain tuli siirtäneeksi omaa taakkaansa sinulle.

Kiitos <3 Ap

Vierailija
22/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

💊💊💊💊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä AP on vuosia jauhanu tätä samaa täällä.. 

Tasan on ensimmäinen julkaisuni ikinä tästä aiheesta. Vinkki: voit ohittaa tämän ketjun, jos aihe ei kiinnosta tai kosketa. Ap

Vierailija
24/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokemuksesta kerron, että tuo, että tuodaan esille, että tunteita on "muttei koskaan haluaisi vaarantaa olemassa olevaa suhdettaan", kertoo siitä, että hieman kuitenkin pohtii voisiko, saattaisiko, kannattaisiko. Itselleen on vaikeaa tuossa vaiheessa edes myöntää asiaa. Miksi ajatukseni askartelevat aiheessa - voisinko pettää, voisinko jättää. Tekisinkö sen tämän ihmisen vuoksi, joka on vallannut ajatukseni. Tuo kertoo jo jonkinlaisesta punnitsemisesta.

Kun yhteyttä kahden ihmisen välillä ei esim työn vuoksi voi katkaista, on aivan todellinen vaara, että ajatukset muuttuvat pikkuhiljaa, kuin huomaamatta teoiksi. Joka päivä näet sen ihanan. Ongelmat omassa suhteessa korostuvat, samalla uuden ja vielä kuitenkin tuntemattoman hyvät puolet korostuvat. Molemmat ihastuksissaan näyttävät toiselle parhaimmat ominaisuutensa. Kotona eletään arkea.

Minun näkemykseni mukaan tilanteesta syntyy suhde, jos olemassa olevissa "vanhoissa" suhteissa on liikaa "vikaa". Suhteen syntymiseen ei ole ihastuksen voimakkuudella niinkään merkitystä, vaan olemassa olevien suhteiden vahvuudella, joka voi perustua joko tunteisiin, kiintymykseen tai realiteetteihin. Suhde syntyy tai ainakin se olemassa oleva suhde on vaarassa, joka jo valmiiksi horjuu.

Itse etsin kaikenlaisia syitä ja perusteluja ajautua toisen miehen kanssa suhteeseen kaikkialta ihan taikauskosta johonkin musiikkikappaleiden sanoituksiin. Sydän ottaa mitä sydän haluaa. Tai ennemminkin hylkää sen mitä ei halua. En usko, että tilanne olisi kehittynyt siihen saakka, ellemme olisi päivittäin tekemisissä. Mutta vanha liittoni olisi päätynyt joka tapauksessa eroon, se olisi tapahtunut vain kuukausia, ellei vuosia myöhemmin.

Eli summaan: suhde tulee syntymään, ettekä te sitä pysty estämään, mikäli nykyiset suhteenne ovat riittävän heikoissa kantimissa.

Vierailija
25/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä, tyyppi käyttää sinua fantasiointiin ja itsetuntonsa kohotukseen. Mikä motiivi, voi hyvää päivää. Olet viihdettä hänelle. Kasva aikuiseksi. Hän on sanonut, että ei halua enempää. Usko, mitä sanotaan. Eihän tuossa ole mitään ihmettelemistä tai pohtimista.

Seuraavan kerran kun tulee koskettelemaan, käsket lopettaa ja tarkoitat sitä, etkä enää puhu muuta kuin välttämättömät työasiat. On se kumma jos ei siihen lopu. 

Minulle tässä on pohtimista. En ymmärrä motiivia hänen käytöksen taustalla, ihastuneena aivot eivät toimi loogisesti ja ihastuksesta ylipääsemiseen tarvitsen järjen ääntä. Ja järjen ääntä kun en nyt itse pysty tuottamaan enkä asiasta puhumaan kenellekään, tarvitsen näitä vastauksia. 

Mut voisiko sun järki sen verran toimia, että päästät tosiaan hänestä irti, koska tämä kuullostaa vaan todella turhauttavan ikävältä tunteiden noidankehältä ja olet solmussa. Se mies voisi kanssa arvostaa sitä, että sinäkin olet varattu, eikä säätäisi. Tosiaan voisit sanoa hänelle ystävällisesti, että:

Vähän etäisyyttä kiitos. Tiedät kyllä miksi.

-vierailija 13

Vierailija
26/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmiset aina sanovat kaikenlaista. Talk is cheap. Teot kertoo sitten puhuiko totta vai ei

Vierailija
27/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse osaat silti varmaan parhaiten arvioida minkälainen tämä vastapuoli on. Voisiko mahdollisesti olla luonteeltaan tällainen että käyttäytyy muita kohtaan samanlailla/onko epävakaisuutta yms jotka ajavat tällaiseen toimintaan?

Vierailija
28/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas provo selkeesti. Ei tommoseen sekasotkuun voi vastata mitään järkevää. Kirjoitetaan koko stoori uusiksi ja vastatkaa / neurokaa sitten. Mä huvitan itseäni ja opettelen kirjoittamaan stooreja näiden höpöhöpö-juttujen avulla ja nyt tuli tämmönen kun luin rivien väliistä:

Tarvitsen objektiivista näkökulmaa, kun yksin asian pyörittely ei johda mihinkään. Miksi varattu tunnusti tunteensa, mutta teki myös selväksi, että ei aio pettää puolisoaan? Aina kun mahdollista, hän kuitenkin hakeutuu luokseni ja ei voi olla koskematta. Sitten taas perääntyy. Välttely ei onnistu saman työpaikan vuoksi. Hän tietää, että tunteet ovat molemminpuolisia. Itse en meinaa päästä omasta ihastuksestani yli, nyt kun tiedän mitä hän ajattelee ja että haluaa minua. Haluan päästä ihastuksesta yli ja samaan aikaan en kuitenkaan halua päästää irti. Olen itsekin pitkässä parisuhteessa. Olen ihan pyörällä päästäni. Mitä teen? Miksi hän toimii noin, mikä voi olla motiivi? (Työpaikan vaihto ei ole realistinen vaihtoehtoehto).

*pyörittelee yksin, ei uskalla ottaa härkää sarvista ja selvittää tilannetta, homma jatkunut iät ja ajat

*puoliso on koko avioliittoajan tiennyt toisesta naisesta... mies lähti petturin tielle ja tämä unelmien nainen on se exä jota petettiin... mies petti 'yhä nyksän' avulla... 

*ei tarvitse mitään tunnustaa kun 'yhä nyksä' tietää koko stoorin jossa mies jätti raskaana olevan naisensa ja lähti pettämään tämän yhä nyksän kanssa, joka muinoin ilmestyi riitaan kolmanneksi pyöräksi... ja nappasi miehen aborttikeskusteluongelmasta... paska pitää ihmiset yhdessä...

*'sama työpaikka' = tämä palsta jonne kirjoittavat molemmat - sekä hylätty nainen että tämä mies joka toisinaan esiintyy naisena

*ei voi päästää irti 'ihastuksesta' = se jätetty raskaana ollut joka etsii selvitystä 'kaikkeen' aina vaan ja yhä vaan... hänelle sanottu: mies joka lyö  kerran lyö aina = ainoa tarjottu 'apu'... apua ei ole saatavilla missään tämmöiseen vaan itse täytyy selvitä omin voimin... kirjoittaminen on hyvää terapiaa... yhteydenotot = halu selvittää vanhoja asioita kun homma ei haihdu päästä vaikka mitä tekisi.

*pitkä parisuhde jatkuu mutta juttu petyn kanssa on vielä vuosiakin vanhempi - taas petetty on ottanut yhteyttä ja mies kokee sen stalkkaukseksi ja on nyt ihan pyörällä päästään... taas kerran?

*työpaikan vaihto = työpaikka on vauvapalsta... mitä tilalle? Ei onnistu viemään juttua poliisille? Lähestymiskieltoja ei saa kun ei ole mitään mistä hakea... viestejä kyllä löytyy, mutta niillä tuskin voi saada lähestymiskieltoja?

*motiivi yllä mainittu eli tiesmikälieexä etsii selvitystä yhä vain... eilinen keskustelu palstalla: onko raskaana olevan naisen pettäminen ok nykyaikana. Siitä selvisi että ei vieläkään ole. Moni leimasi miehen luuseriksi jota halveksutaan ja kuinka kauna... iät ja ajat... ja ihmiset puhuu - selän takanakin... ???

KUKA TÄMÄ ON JOKA KIRJOITTAA NÄITÄ TÄNNE PALSTALLE? Tämä rivien välistä lukeminen alkaa olemaan aika hauskaa kun voi kirjoittaa uusia satuja... MITÄS TYKKÄÄTTE TÄSTÄ SADUSTA? Saisko tästä jonkun aikuisviihdepiirretyn jonnekin - Aku Ankkaan tuskin sopii...

JOTAIN NEUVOJA TÄLLE AP:lle?

T. Kirjailijanalku 

P.S. Oli taas niin kiva kirjoittaa... taidanpa laittaa Suomi24 AIOTKO KIRJAILIJAKSI-palstalle...  Kirjailijanalut...

Vierailija
29/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähtisin siitä että AP on psykopaatti/narsisti ja stalkkaa miestä.. uskottelee itselleen että kyllä se vielä mut ottaa kun tarpeeksi tekee väsytystaktiikkaa ;) Mies saattaa olla jonkun muun syyn takia pulassa tässä välissä, AP:lla saattaa olla valttikortteja joilla voi kiristää.. 

Vierailija
30/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää naurattaa mua:

Kommentit, että taas tää, sadas aloitus yms

En mä täällä päivystä, harvoin näen samoja/samanlaisia aloituksia

Vierailija
31/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas provo selkeesti. Ei tommoseen sekasotkuun voi vastata mitään järkevää. Kirjoitetaan koko stoori uusiksi ja vastatkaa / neurokaa sitten. Mä huvitan itseäni ja opettelen kirjoittamaan stooreja näiden höpöhöpö-juttujen avulla ja nyt tuli tämmönen kun luin rivien väliistä:

Tarvitsen objektiivista näkökulmaa, kun yksin asian pyörittely ei johda mihinkään. Miksi varattu tunnusti tunteensa, mutta teki myös selväksi, että ei aio pettää puolisoaan? Aina kun mahdollista, hän kuitenkin hakeutuu luokseni ja ei voi olla koskematta. Sitten taas perääntyy. Välttely ei onnistu saman työpaikan vuoksi. Hän tietää, että tunteet ovat molemminpuolisia. Itse en meinaa päästä omasta ihastuksestani yli, nyt kun tiedän mitä hän ajattelee ja että haluaa minua. Haluan päästä ihastuksesta yli ja samaan aikaan en kuitenkaan halua päästää irti. Olen itsekin pitkässä parisuhteessa. Olen ihan pyörällä päästäni. Mitä te

Mitä hittoa 😂 nyt oli kyllä niin sakeaa sekoilua, ettei ollut päätä eikä häntää koko kommentissa. Lääkkeet!

Vierailija
32/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun täytyisi saada tietää hänen motiiveistaan? Elämässä nyt ylipäätään ihmiset tekevät kaikenlaista, helpommalla pääsee kun ei lähde ylitulkitsemaan. Monet naiset haluavat ymmärtää, hoitaa ja korjata ihan loputtomiin, ei siitä aiheudu kuin pahaa mieltä. Aloittajakin on tätä ihastustaan puinut jo muutaman vuoden useammalla palstalla. 

Vierailija
33/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse osaat silti varmaan parhaiten arvioida minkälainen tämä vastapuoli on. Voisiko mahdollisesti olla luonteeltaan tällainen että käyttäytyy muita kohtaan samanlailla/onko epävakaisuutta yms jotka ajavat tällaiseen toimintaan?

Olisi helppoa, jos olisi pelaajan oloinen/luontoinen, mutta ei ole. Päinvastoin.. :/

Vierailija
34/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun täytyisi saada tietää hänen motiiveistaan? Elämässä nyt ylipäätään ihmiset tekevät kaikenlaista, helpommalla pääsee kun ei lähde ylitulkitsemaan. Monet naiset haluavat ymmärtää, hoitaa ja korjata ihan loputtomiin, ei siitä aiheudu kuin pahaa mieltä. Aloittajakin on tätä ihastustaan puinut jo muutaman vuoden useammalla palstalla. 

Aiemmin vastasin toiselle, että puin siksi, että itse en ihastuneena kykene loogiseen ajatteluun ja jotta saan tunteet hallintaan, tarvitsen (muilta) nyt järjen ääntä. Haluan ymmärtää motiiveja, jotta pääsen omassa ajattelussa eteenpäin. Minä toimin näin, sinä ehkä eri tavalla. Lisäksi, en ole omaa tilannettani puinut täällä tai muualla aiemmin. 

Vierailija
35/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haah ka 

Lopeta muiden tunteilla ratsastaminen

Vierailija
36/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin vastasin toiselle, että puin siksi, että itse en ihastuneena kykene loogiseen ajatteluun ja jotta saan tunteet hallintaan, tarvitsen (muilta) nyt järjen ääntä. Haluan ymmärtää motiiveja, jotta pääsen omassa ajattelussa eteenpäin. Minä toimin näin, sinä ehkä eri tavalla. Lisäksi, en ole omaa tilannettani puinut täällä tai muualla aiemmin. 

Mutta kun et näe metsää puilta. Ei sinun tarvitse ymmärtää hänen motiivejaan, vaikka oletkin nyt jumiutunut siihen ajatukseen, että se sinua auttaisi. Omia motiivejasi sinun kannattaisi tässä tutkailla ja yrittää ymmärtää. 

Vierailija
37/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sinä olet ihan täsmälleen samoilla ajatuksilla ja sanoilla puinut tätä asiaa jo kauan. Taidat itsekin tietää että mies on todella kovan luokan peluri mutta et suostu tätä nyt vain itsellesi myöntämään. Kyllä sinulla varmasti on paljon enemmän tietoa miehestä ja siitä että miten on sinuakin kohdellut. 

Vierailija
38/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo pesää. Hän ei petä= hän ei tee aloitetta jotta hänen omatunto on kevyempi tms.

huom. Toi mitä tekee on jo pettämistä. Että se siitä tekopyhyydestä.

Vai luuletko että hän puolisolleen kotonaan kertoo; "kävin taas töissä tauolla huokailemassa ja hivelemässä sen ihastukseni kanssa . Harmittaa kun en voi pettää sen kanssa sinua."

Vierailija
39/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP sinä olet ihan täsmälleen samoilla ajatuksilla ja sanoilla puinut tätä asiaa jo kauan. Taidat itsekin tietää että mies on todella kovan luokan peluri mutta et suostu tätä nyt vain itsellesi myöntämään. Kyllä sinulla varmasti on paljon enemmän tietoa miehestä ja siitä että miten on sinuakin kohdellut. 

En ole, mutta mielelläni voisin samasta aiheesta lukea keskusteluja. Sinä kun tiedät niitä niin runsain mitoin olevan, niin laittaisitko linkkejä niihin. Kiitos :)

Vierailija
40/70 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin vastaava tilanne. Olen ihastunut varattuun mieheen. Hän pitää minua pienillä teoilla ja sanoilla löysässä hirressä. Eli koskettaa ja saatta ottaa ohimennen pariksi sekunniksi kädestä kiinni. Kuitenkin puheissaan on tehnyt selväksi, että ei ikinä jätä lastensa äitiä (lapset ovat jo kaikki täysi-ikäisiä).  En ymmärrä tällaista käytöstä. Miksi ei vaan ole sitten kunnolla uskollinen, kun ei aijo viedä asiaa pidemmälle. Hän käyttää kylmästi tunteitani hyväksi. Kerran olen jo nypännyt käden irti, kun hän on koskettanut. 

N.50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme