Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi reseptin uusiminen on niin nihkeää julkisella?

Vierailija
07.05.2024 |

Oma kokemus on se, että esim. YTHS (silloin kuin opiskelin) ja terveyskeskukset on täynnä vastavalmistuneita lääkäreitä, jotka ovat epävarmoja reseptien uusinnoista. Aina pitää varata turha aika ja käydä läpi samat asiat. Joskus on jopa konsultoitu vanhempaa lääkäriä. 

Työterveyden kautta reseptien uusinnat on aina mutkattomia. Puhelinsoitto riittää ja kerralla uusitaan jopa puoleksi vuodeksi. Varasin kerran ajan yksityiselle erikoislääkärille, joka teki reseptin iteroinnilla vuodeksi. 

Ei ihme, että terveyskeskukset ja julkinen sairaanhoito ruuhkautuu, kun 20 vuotta syötyä lääkettä varten pitää koko ajan käydä vastaanotolla kertomassa samat asiat. (Kyseessä ei ole edes seurantaa vaativa lääkitys.)

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta on kilpirauhanen poistettu. Kuolen jos en käytä Thyroxin-lääkitystä. Otan yhden ison ja 1-2 pientä tablettia päivittäin.

Viime vuonna minulta meni huhtikuulta lokakuulle saada uusittua se isomman tabletin resepti ja huhtikuulta joulukuun loppuun saada myös ne pienet tabletit.

Kiitos, Helsinki.

Käsittämätöntä. Julkinen terveydenhuolto on oikeasti niin ruuhkautunut, että moni ei edes tajua.

Potilaat voisivat ottaa itsekin vastuuta omasta hoidostaan. Olen itsekin kilpirauhaslääkityksellä ja lääkäri sanoi minulle aikoinaan, että reseptin voi pyytää uusittavaksi ihan hyvin vaikka siinä vaiheessa, kun hakee viimeisen purkin apteekista. Näin on varmasti koko ajan res

Minä odotin uusimista 6-9 kuukautta!

Miten paljon aiemmin se uusiminen pitäisi aloittaa??

Vierailija
82/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta on kilpirauhanen poistettu. Kuolen jos en käytä Thyroxin-lääkitystä. Otan yhden ison ja 1-2 pientä tablettia päivittäin.

Viime vuonna minulta meni huhtikuulta lokakuulle saada uusittua se isomman tabletin resepti ja huhtikuulta joulukuun loppuun saada myös ne pienet tabletit.

Kiitos, Helsinki.

Käsittämätöntä. Julkinen terveydenhuolto on oikeasti niin ruuhkautunut, että moni ei edes tajua.

Potilaat voisivat ottaa itsekin vastuuta omasta hoidostaan. Olen itsekin kilpirauhaslääkityksellä ja lääkäri sanoi minulle aikoinaan, että reseptin voi pyytää uusittavaksi ihan hyvin vaikka siinä vaiheessa, kun hakee viimeisen purkin apteekista. Näin on varmasti koko ajan res

Aina sitä potilasta on hyvä syyllistää. Täällä on moni kertonut kuinka on odottanut kuukausia reseptien uusintaa. Täällä on moni todennut, että kanta/ apteekki uusii kyllä. Joku päivä jos ei uusi, niin voi tulla itsellekin vähän kiire niiden uusinnassa. Siinä sitten soitellaan takaisinsoittopalveluun ja ehdotetaan aikaa parin kuukauden päähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, Helsinki.

Potilaat voisivat ottaa itsekin vastuuta omasta hoidostaan. Olen itsekin kilpirauhaslääkityksellä ja lääkäri sanoi minulle aikoinaan, että reseptin voi pyytää uusittavaksi ihan hyvin vaikka siinä vaiheessa, kun hakee viimeise

uusimispyyntö menemään heti sen jälkeen, kun on käynyt ostamassa vanhan reseptin tyhjäksi.

Vierailija
84/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa kertana lähetin uusimispyynnön kun hain reseptin tyhjäksi. (Yhdestä paketista riittää lääkettä melkein 3:ksi kuukaudeksi). YTHS:llä sanoivat, että soita uudestaan lähempänä. 

Vierailija
85/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissa kertana lähetin uusimispyynnön kun hain reseptin tyhjäksi. (Yhdestä paketista riittää lääkettä melkein 3:ksi kuukaudeksi). YTHS:llä sanoivat, että soita uudestaan lähempänä. 

yths:llä saa aika nopeasti reseptit uusittua