Milloin käytit viimeksi taksia?
Tehdäänpä pieni kyselykierros. Milloin/missä tilanteessa käytit viimeksi taksia Suomessa? Itse käytin n. 4 vuotta sitten sairastuessani keihkokuumeeseen, niin piti taksilla mennä ensiapuun, kun en jaksanut kävellä bussipysäkille.
Kommentit (52)
3 viikkoa sitten. Käytän aina, jos tulee tositilanne tai todellinen tarve.
Pari vuotta sitten taksia, reitti bussia käytin viimeksi vuonna 1995, junaa joskus vuonna 2010.
Lauantaina. Olin katsomassa jalkapallo-ottelua ja ottelu päättyi sen verran myöhään (klo 21), ettei kotikaupunkini julkinen liikenne enää kulje tuohon aikaan.
2021 huhtikuussa
On sen verran kallista lystiä että ei kyllä tule Suomessa käytettyä kuin pakon edessä.
Taitaa olla yli 5 vuotta sitten. Helsingissä on iso kynnys käyttää taksia.
Vierailija kirjoitti:
Vappubileistä tulin taksilla kotiin.
Olipa tylsät bileet, kun muistat kotiin tulonkin.
Taksit on suomessa niin ylihinnoiteltuja, että eipä niitä tule käytetyksi. Täällä ei ole sellaista kulttuuria, että tavallinen keskiluokka ottaisi taksin kun lähtee vaikka illalliselle. Taksia käytetään tyypillisesti vain kun ollaan menossa lentokentälle tai ollaan ympäriämpäri päissään firman pikkujouluissa ja esitetään rahamiestä talousosaston neiti näpsälle.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla yli 5 vuotta sitten. Helsingissä on iso kynnys käyttää taksia.
Miksi? Käytän Uberia Helsingissä lähes joka viikko eikä kertaakaan ole tullut ongelmia.
Silloin kun se oli vielä luotettava tapa liikkua. Ei pelkoa joutumisesta r.yöstetyksi, r.aiskatuksi tai molempia.
4 vuotta sitten, kun olisin muuten myöhästynyt lentokoneesta. Muuten käytän vain julkisia ja fillaria, taksia vain hätätilanteessa. Baaristakin jaksan kävellä 5 km kotiin klo 4, joskaan en nykyisin enää käy baareissa.
Käytän aika paljon. Viimeksi lentokentältä kotiin pari viikkoa sitten. Käytän pelkästään Kovasen takseja ja tilaan ne sovelluksen kautta, joko suoraan tai jos tiedän milloin tarvitsen, niin etukäteen. Esim. lentokentältä tullessani kuski odotti minua tuloaulassa valmiina.
En muista, mutta on siitä aikaa. Viimeisin reissukin tapahtui exän vammaispalveluista myönnetyillä kyydeillä, ei omalla rahalla.
Uutena vuotena puolison kanssa. Ennen tulin baarista kotiin yksinkin taksilla. Nyt en enää uskalla.
2015 tai 2016. Olin myöhään kaverin luona iltaa viettämässä eikä siihen aikaan enää kulkenut linja-autoja.