Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko asunnon ilmastoinnissa olla joku vika, jos keittiön viemärin putkista tulee pahaa lemua?

Vierailija
06.05.2024 |

Koitin laittaa talouspaperiarkin keittiön ilmastoinnin päälle ja ei edes vedä! Putkenavaaja nyt laittanut kahtena peräkkäisenä päivänä viemäriin, lemu ei lähde. Onko tämä nyt sitten huoltomiehen homma vai mitä tehdä? 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdista vesilukko. Katso netistä ohje. Älä käytä myrkkylitkuja. Ei ole huoltomiehen hommia.

Tiskialtaan vesilukon putsaus on huollon hommia. 

Jos maksat siitä, niin sitten.

Vierailija
22/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä huollolta apua.

Niin kysynkin mutta joskus ne voi kestää.

Varsinkin, jos ensin kyselee Vauvalla samaa pari viikkoa. 

Mulla kerran kesti huoltomiehen tulo 2kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmanvaihto aiheuttaisi hajua, se olisi liian kovalla.  Jos ilmanvaihto ei toimi ei se viemärinhajua nosta.  Oletteko tosissanne, ettei vesilukkoa saa itse puhdistaa? Mitä ihmettä?

Viemärinavausaineet on hyviäja tehokkaita, ammattilaisetkin käyttää niitä. 

Vierailija
24/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdista ilmanpoistoaukko. Mulle on kerrottu, että jos se on tukossa, niin korvausilma yrittää viemärin kautta ja siksi tulee viemärin haju. 

No siitä pinnalta olen pyyhkinyt pölyt, mutta ei kai niitä saa alkaa itse kierrittelemään?

Vierailija
25/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdista vesilukko. Katso netistä ohje. Älä käytä myrkkylitkuja. Ei ole huoltomiehen hommia.

Tiskialtaan vesilukon putsaus on huollon hommia. 

Kyllä tympii putkimiehenä teidän ihmisten uusavuttomuus, kun ei edes jotain tiskialtaan viemäröintiä osata puhdistaa itse.

Vierailija
26/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmanvaihto aiheuttaisi hajua, se olisi liian kovalla.  Jos ilmanvaihto ei toimi ei se viemärinhajua nosta.  Oletteko tosissanne, ettei vesilukkoa saa itse puhdistaa? Mitä ihmettä?

Ongelma on se ettei viemäri ole tukossa, se vetää hyvin mutta kamala mädän lemu tulee sieltä.

Vierailija
27/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kommentti tuohon, että saako vesilukon vaihtaa asunto-osakkeessa itse. Aikoinaan sai vaihtaa, mutta homma on nykyisin taloyhtiön vastuulla. Osakas ei saa enää vaihtaa lavuaarin alapuolella olevia putkistoja.

Vierailija
28/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tehdä itse nykyään. Vesivahinkoriski. Pattereitakaan ei saa nykyään tuulettaa itse, samasta syystä. Kerrostalossa siis!

Mikä toimenpide on pattereiden tuuletus?

Vierailija
29/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tulppa altaaseen. Lasket kuumaa vettä altaan täyteen ja fairyä, sekoita että vaahtoutuu. Siten tulppa pois ja lasket vedet viemäriin. Toista molemmissa altaissa, jos niitä on kaksi.

Vierailija
30/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa nykyään taloyhtiöissä kuuluu kiinteistöhuollolle.

Vierailija
31/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sen vesilukon itse putsata, mutta ei saisi, ja jos jotain menee pieleen on sitten ihan itse vastuussa.

Vierailija
32/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita tulppa altaaseen. Lasket kuumaa vettä altaan täyteen ja fairyä, sekoita että vaahtoutuu. Siten tulppa pois ja lasket vedet viemäriin. Toista molemmissa altaissa, jos niitä on kaksi.

Olen kokeillut jo kaikki tökötit läpi

Vierailija
33/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tehdä itse nykyään. Vesivahinkoriski. Pattereitakaan ei saa nykyään tuulettaa itse, samasta syystä. Kerrostalossa siis!

Oletettavasti tarkoittaa ilmaamista

Vierailija
34/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tänne kehtaa huolto miestä tilata kämppä niin hirveässä kunnossa että pelkään häätöä.

Vierailija
35/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tarkoitti vesikiertoisten pattereiden ilmaamista.

Vierailija
36/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se ettei viemäri ole tukossa, se vetää hyvin mutta kamala mädän lemu tulee sieltä.

Kannattaa pyytää huolto tsekkaamaan. Meillä lemu johtui siitä, että viemäriputken tiivisteestä oli vähitellen valunut vettä kaapin pohjan alle. Ei siis näkynyt mitään, mutta rupesi haisemaan. Jos vihjaat vesivahingon mahdollisuuteen, huolto tulee samana päivänä... (ainakin jos on tehtäviensä tasalla).

Vierailija
37/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten teidän talossa ei ilmeisesti ole tuuletusviemäriä, tai siihen tuuletusviemäriin on liitetty paskaputkia. Siellä on on ollut kokoomuksen moniosaajat asennustöissä.

Vierailija
38/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon ruutta avuksi

Vierailija
39/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolto hoitaa nykylain mukaan. Googlatkaa sakelin ääliöt. 

https://www.kiinteistolehti.fi/jatkossa-taloyhtio-puhdistaa-hajulukkosi

Vierailija
40/71 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa nimenomaan huoltomiehen homma. Kotivakuutus ei korvaa, jos sössii. 

Ei ole.

Kylläkin, googlaa prkleen ääliö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme