Kansaneläkkeen maksun poistaminen ulkomaille on järjetöntä
Miettikää nyt.
Kansaneläkettä saa vain kaikkein pienituloisimmat eläkeläiset. Jos he eivät ilman kansaneläkettä pysty asumaan enää ulkomailla, he tulevat takaisin ja....
a) saavat edelleen kansaneläkettä
b) heille todennäköisesti pitää maksaa asumitukea
c) he tulevat takaisin Suomen kuormittuneen terveydenhoidon piiriin
d) he alkavat saamaan lääkkeistä kela-korvauksia
Eli jos tämä kansaneläkesäästö tehdään, se todnnäköisesti tulee maksamaan aika paljon.
Vai pettääkö logiikkani jossain?
Kommentit (1175)
itse muutin suomesta vuonna 1979 norjaan, en ole katunut. Oleskelen Suomessa muutaman viikon vuodessa omalla kesamokilla, omilla rahoilla maksettu. Suosittelen maastamuuttoa kaikille ja poliitikkojen palkan leikkausta!
Mitä höpötät kansaneläke on eläke siinä kuin työeläke. Sinulla on kaikki sekaisin.
Kyllä maksaa Suomelle enemmän kuin luulevat säästävänsä
On tässä epäselvää. Kansaneläke ei ole sosiaaliturvaa. Vaan täydentävää vanhuudenturvaa. Tämä sotii yhdenvertaisuutta vastaan ja eun vapaata liikkumista vastaan. Miksi työeläkeläiset saavat eläkkeensä mihin maahan tahansa mutta kansaneläkettä saavat ovat kahlittuna kotimaahansa. Ei muuta kuin haastamaan päätökset ryhmäkanteella oikeudessa!!!
Aivan samaa mieltä aloittajan kanssa
Demarit kun pääsevät hallitusvastuuseen niin varmasti korjaavat tämän vääryyden?
Eiköhän suurimmalla osalla ole työeläke jollain enemmän kansaneläkettä, koti Suomessa ja ovat lämpimässä kuukauden pari kolme, ei kuitenkaan puolta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
On tässä epäselvää. Kansaneläke ei ole sosiaaliturvaa. Vaan täydentävää vanhuudenturvaa. Tämä sotii yhdenvertaisuutta vastaan ja eun vapaata liikkumista vastaan. Miksi työeläkeläiset saavat eläkkeensä mihin maahan tahansa mutta kansaneläkettä saavat ovat kahlittuna kotimaahansa. Ei muuta kuin haastamaan päätökset ryhmäkanteella oikeudessa!!!
Työeläke on Ansaittu
Ap on oikeassa. Orpon hallitus on tehnyt monia isoja mokia, jotka ovat alkaneet tai alkavat tänä vuonna realisoitua. Toinen *Hyvän hallitusohjelman* *uudistus* oli työttömyysturvan suojaosan poisto. Tästäkin seuraa enemmän menoja kuin säästöä. Tämä on ymmärryksen taso hallituksessa, aikuisilla ihmisillä, ministereillä. Ei jumaliste.
Joku saa esim 700€ työeläkettä niin elääkö sillä Espanjassa? Vuokrat kohonneet.
Minä olin työssä 50 vuotta. Ei äitiyslomiakaan ollut. Nyt olen 71 vuotias. Töihin menin 15-vuotiaana, josta ei vielä saanut eläkettä. Kokoajan töissä. Nyt saan kansaneläkettä 252e ja työeläkettä . Eläkkeeni on 1357euroa netto.Niin olkaapa nyt kateellisia. Jäin eläkkeelle 65- vuotiaana. Kertokaa, saanko liikaa kansaneläkettä? Tehkää perässä.
Moni èläkeläinen asuu ulkomailla terveydellisistä syistä. Joutuvat sitten palaamaan tänne kylmään sairastelemaan.
Älä valehtele. Kansan eläke on täydentävä eläke niille joilla eläke jää liian pineksi
Ei missään nimessä eläkkeitä ulkomaille! Mutta ulkomaille voi kyllä hyvin mennä mm. sähköverkoista maksamamme rahat ja kaikki muu.