Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivasti pieneni ansiosidoonainen. Tänään tuli päätös

Vierailija
06.05.2024 |

Kiitos hallitus

Kommentit (223)

Vierailija
101/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Hyvä, jos vihdoinkin alkaa säästötoimet puremaan.

Hiljalleen varmaan taas työtkin alkaa kiinnostamaan?

"

teurastajalle olis käyttöä kaltaisellesi vähä-älyiselle jankuttajalle. mutta eihän tuollaisesta entrekönttiä irtoa?

Luuseri huutamassa,ei taida työt kiinnostaa kun ottaa näin koville.eri

Vierailija
102/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 bruttopalkalla ansiosidonnainen on porrastuksen jälkeen 900 ja jonkun ajan päästä 850 euroa. 

Jos palkka pienempi niin vähemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400 bruttopalkalla ansiosidonnainen on porrastuksen jälkeen 900 ja jonkun ajan päästä 850 euroa. 

Jos masentuu on takuueläke 970 netto kuukaudessa. Eo mene veroa. 

Vierailija
104/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläkkeeseen tulee vielä lapsikorotukset. 

Vierailija
105/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne hallituksen ansiosidonnaisleikkaukset tule voimaan vasta kuin syyskuun alussa. Jos putosit anssista peruspäivärahalle, miten se on hallituksen syy?

Lapsikorotus poistui 1.4. alkaen ja 300 e:n suojaosa myös.

Sehän tekee bruttona jotain 380€, käteen jää noin 260€? 

Jos teet sijaisena, osa-aikaisena töitä 3-4 päivää kuukaudessa, niin saat samat. 

Vierailija
106/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö kaikki pätkätyöläiset nyt sitten sellainen vastaisku näille leikkauksille että ei oteta enää vastaan mitään työtä mikä ei ole niin sanotusti vakinainen ja kokoaikainen? Siihenhän se hallitus meitä ruoskii nyt niin olisiko aika totella ja tehdä niinkuin hallitus haluaa? Kansalaistottelevuus olkoon tämän liikkeen nimi. 

Vierailija
107/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä nyt, mietin raaskinko sanoa työpaikoille, joissa olen osa-aikaisena töitä tehnyt, etten viittis millään enää jatkaa. Mutta kun eivät saa työntekijöitä nuoremmista, heitä ei kiinnosta, eivät vastaa puhelimeen, vaikka ovat sijaiseksi ilmoittautuneet. Olen heidän luottohenkilönsä, koska tulen, kun soitetaan. 

Työ on helppoa, ei rasita, hyvä palkka. Mutta kun on 13 vuotiaasta saakka töitä tehnyt, niin voisi jo lopettaa ja vaan tehdä mitä huvittaa. 

Vierailija
108/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ollut jo ainakin kaksi kuukautta työttömänä. Työllistymisesi alkaa jo nyt olemaan huomattavan vaikeaa. Leikkaus on siis aiheellinen.

Vierailija
109/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö kaikki pätkätyöläiset nyt sitten sellainen vastaisku näille leikkauksille että ei oteta enää vastaan mitään työtä mikä ei ole niin sanotusti vakinainen ja kokoaikainen? Siihenhän se hallitus meitä ruoskii nyt niin olisiko aika totella ja tehdä niinkuin hallitus haluaa? Kansalaistottelevuus olkoon tämän liikkeen nimi. 

Taas näitä uhoajia joka ei tosipaikan tullen tee mitään.

Vierailija
110/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä nyt, mietin raaskinko sanoa työpaikoille, joissa olen osa-aikaisena töitä tehnyt, etten viittis millään enää jatkaa. Mutta kun eivät saa työntekijöitä nuoremmista, heitä ei kiinnosta, eivät vastaa puhelimeen, vaikka ovat sijaiseksi ilmoittautuneet. Olen heidän luottohenkilönsä, koska tulen, kun soitetaan. 

Työ on helppoa, ei rasita, hyvä palkka. Mutta kun on 13 vuotiaasta saakka töitä tehnyt, niin voisi jo lopettaa ja vaan tehdä mitä huvittaa. 

Niin, sinä saat eläkkeen joka kuukausi. Palkka on vain lisätuloa. 

Ja tuskin sinulta leikataan lapsikorotuksia sovitellusta päivärahasta.

Vierailija
111/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis ollut jo ainakin kaksi kuukautta työttömänä. Työllistymisesi alkaa jo nyt olemaan huomattavan vaikeaa. Leikkaus on siis aiheellinen.

Olen ns. osalomautettuna, teen osa-aikaista 2 tuntia pvä ma-pe minut lomauttaneelle firmalle.

Vierailija
112/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ns. osalomautettuna, teen osa-aikaista 2 tuntia pvä ma-pe minut lomauttaneelle firmalle.

Ei muuta asiaa mihinkään. Leikkaus on oikeutettu.

Vierailija
113/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa itse ansiosidonnaista vaan peruspäivärahaa, multa leikattiin asumistukea, muttas aan sen tt-tuesta täysimääräisenä takaisin.

Vierailija
114/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä uhoajia joka ei tosipaikan tullen tee mitään.

Jokainen tekee minkä voi. Tässä on tosiaankin kyse nyt siitä että hallitus rankaisee työnantajia välillisesti työntekijöiden kautta. Tapahtukoon hallituksen tahto. 

Vierailija
115/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne hallituksen ansiosidonnaisleikkaukset tule voimaan vasta kuin syyskuun alussa. Jos putosit anssista peruspäivärahalle, miten se on hallituksen syy?

Ansiosidonnaisen porrastus (uusi systeemi) tulee voimaan 2.9.2024. Oletko pudonnut työmarkkinatuelle?  

Vierailija
116/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Kerrotko vielä millä keinoin pääsee takuueläkkeelle masennuksen  vuoksi??

Vierailija
117/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen porrastus (uusi systeemi) tulee voimaan 2.9.2024. Oletko pudonnut työmarkkinatuelle?  

En ole pudonnut. Suojaosa poistui 1.4.

Vierailija
118/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normi, että kausityöntekijöillä lomautukset talvella kestävät 1-4kk. Kun niitä töitä ei vain ole. Olen itse rakennusalalla, 15 vuotta vakituisena ja lähes joka talvi tulee lomautukset. Mieluummin tekisin töitä ympäri vuoden, jos töitä vain olisi. Miten yhtäkkiä talven tullen löytää töitä niille tuhansille lomautetuille? Olen kuitenkin tehnyt jo pitkän työuran, en ymmärrä miksi minua rokotetaan siitä, ettei töitä pysty kaikille tarjoamaan? Toki pointti hallituksella onkin, että saisi ihmiset eroamaan liitoista ja liittojen kassoista, kun ei ole mitään järkeä maksaa kallista maksua, kun siitä ei enää jatkossa hyödy mitenkään. 

Vierailija
119/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin.

Vierailija
120/223 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On normi, että kausityöntekijöillä lomautukset talvella kestävät 1-4kk. Kun niitä töitä ei vain ole. Olen itse rakennusalalla, 15 vuotta vakituisena ja lähes joka talvi tulee lomautukset. Mieluummin tekisin töitä ympäri vuoden, jos töitä vain olisi. Miten yhtäkkiä talven tullen löytää töitä niille tuhansille lomautetuille? Olen kuitenkin tehnyt jo pitkän työuran, en ymmärrä miksi minua rokotetaan siitä, ettei töitä pysty kaikille tarjoamaan? Toki pointti hallituksella onkin, että saisi ihmiset eroamaan liitoista ja liittojen kassoista, kun ei ole mitään järkeä maksaa kallista maksua, kun siitä ei enää jatkossa hyödy mitenkään. 

Jatkat samaa kaavaa vuodesta toiseen etkä vieläkään ymmärrä selvittää olisiko jotain muita vaihtoehtoja? Aivan varmasti on töitä vaikka vain tuon lomautuksen ajaksi. Ei välttämättä samalla alalla mutta paljon on sellaistakin mihin ei vaadita mitään erityistä koulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän