En kertakaikkiaan ymmärrä miksi joku vielä nykyään tupakoi. Miksi ette polta setelikääröjä huviksenne?
Mitä kiksejä siitä savun hengittelystä edes saa? Maksaakin ihan tolkuttomasti ja on todella wt.
Kommentit (113)
Jos hyvä haltiatar tekisi minut immuuniksi tupakoinnin haitoille, polttaisin itsekin. Se nyt vain on minusta miellyttävä rutiini, mukava sosiaalinen tilanne ja näyttääkin seksikkäältä.
Samat sanat. Kun näen tupakoitsijan kyyhöttävän vaikka marketin kulmalla niin ajattelen että onpa aivoton tyyppi.
Tykkään tupakoida. Kuppi kahvia ja tupakka=nautinnollinen hetki. En syö karkkia, en kakkuja ja pullia koskaan. En juo alkoa koskaan. Onneksi asunkin ulkomailla jossa ihmiset eivät ole vielä niin neuroottisia, että toisten tupakoinnistakin pitää jatkuvasti narista ja öyhöttää. Syökää te muut sokeria ja karkkeja minä polttelen hyvää tupakkaa ja nautin.
En ymmärrä tuollaista nikotiiniriippuvuutta tai ainakaan suvussamme ei sellaista ole. Isäni, veljeni ja kaksi siskoani ovat pystyneet lopettamaan tupakoinnin kuin seinään.
Myös siskoni mies lopetti tupakoinnin 40 vuoden jälkeen tuosta vaan. Moni työkaverinikin on lopettanut ilman nikotiinivalmisteita.
Onko toiset jotenkin heikompia?
Ap miksi sun pitäisi ymmärtää kaikenlaisia asioita jotka eivät sinua koske? Ihmettelen suuresti tätä ihmisen halua ymmärtää laajasti kaikki asiat mitä maailmassa tehdään tai jätetään tekemättä. Eikö sulla ole omaa elämää?
Oletko tullut tyhmäksi kun et enää ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän en ymmärrä ihmisiä jotka kaataa liuottimia kurkustaan alas ja saa niistä päänsä sekaisin.
Sitten hakataan vaimot. Puukotetaan ryyppykaverit ja kuollaan kun sisuskalut on mössönä. Tai aivot sitä ennen.
Alkoholin juominen ei ole haitallista sivullisille. Tupakointi, puunpoltto ja polttomoottoriautoilu ovat yksinkertaisesti ITSEKÄSTÄ!
Vai niin..... eli joka Joulu tupakoitsijat, puunpolttajat ja autoilijat ajavat perheensä kirveellä ulos, hakkaavat vaimojaan, tukkivat päivystykset ja työllistävät poliisia ja hukkuvat Juhannuksena nikotiinin, puunpolton ja auton takia ja tuhlaavat rahansa ja päätyvät rappukäytäviin nukkumaan ja ulosottoon.
Mutta alkoholi ei ole haitallista sivullisille. Jep jep...
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista nikotiiniriippuvuutta tai ainakaan suvussamme ei sellaista ole. Isäni, veljeni ja kaksi siskoani ovat pystyneet lopettamaan tupakoinnin kuin seinään.
Myös siskoni mies lopetti tupakoinnin 40 vuoden jälkeen tuosta vaan. Moni työkaverinikin on lopettanut ilman nikotiinivalmisteita.
Onko toiset jotenkin heikompia?
Ehkä ei vaan kiinnosta. Kuollaan kaikki johonkin joka tapauksessa.
On nimenomaan ainut kokeilemani päihde, josta saan mitään kiksejä. Astman takia en kuitenkaan ole koskaan voinut polttaa säännöllisesti, joten säästelen sen kanssa. Kesäyöt ovat pahin heikkouteni, ja jo tänä viikonloppuna kävin tupakkapaikalla vetämässä pari ollessani uneton aamuyön tunteina. Isovanhempani elivät päihdehuuruista elämää, ja jo lapsena suosikkini oli ehdottomasti tupakka. Aikuisilla oli täysi työ hätistellä minua pois parvekkeelta heidän siellä tupakoidessaan.
No sun ei tarvitsekkaan ymmärtää sitä asiaa.
Poltin nuorempana, mutta lopetin kun tulin raskaaksi. En koskaan jäänyt koukkuun, vaan on off -tupakoin vuosia. Miksi? Se oli mukavaa. Ensinnäkin se ryhmäytti sosiaalisissa tilanteissa aikana, jolloin valtaosa tupakoi ainakin juhlimassa. Pääsi mukaan porukkaan. Myös kahdenkeskiset syvälliset keskustelut tapahtuivat tupakkapaikalla.
Myös yksinään polttaminen oli nautinto. Kuin rauhoittava rituaali.
Joskus on ikävä tupakointia, vaikka en ole polttanut yli 10 vuoteen kuin aivan satunnaisesti ja neljään vuoteen en lainkaan. Enkä enää tule polttamaankaan, kun todettiin astma (ei johtune tupakasta vaan ensisijaisesti allergioista).
Nikotiini on ainoa päihde, josta saan miellyttävän olotilan. Ehkä keskushermostoni on erilainen, koska mistään huumausaineesta en ole saanut samanlaista päihtymystilaa. Jatkuvasti poltettuna sitä ei tietenkään tule, mutta päivän eka rööki nousee kivasti päähän. Lisäksi se on todella koukuttava tapa. Ihanaa istua pihalla tupakalla ja katsella maailmanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiini on ainoa päihde, josta saan miellyttävän olotilan. Ehkä keskushermostoni on erilainen, koska mistään huumausaineesta en ole saanut samanlaista päihtymystilaa. Jatkuvasti poltettuna sitä ei tietenkään tule, mutta päivän eka rööki nousee kivasti päähän. Lisäksi se on todella koukuttava tapa. Ihanaa istua pihalla tupakalla ja katsella maailmanmenoa.
Eikö nikotiinipusseista tule samaa vaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi asia millä joku asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Oletko itse täydellinen?
Minä olen tuossa asiassa. En polta, en käytä alkoholia enkä mitään muitakaan huumeita. En syö roskaruokaa ja harrastan liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tupakoida. Kuppi kahvia ja tupakka=nautinnollinen hetki. En syö karkkia, en kakkuja ja pullia koskaan. En juo alkoa koskaan. Onneksi asunkin ulkomailla jossa ihmiset eivät ole vielä niin neuroottisia, että toisten tupakoinnistakin pitää jatkuvasti narista ja öyhöttää. Syökää te muut sokeria ja karkkeja minä polttelen hyvää tupakkaa ja nautin.
Sokerin ja karkin syönti ei pilaa ympärillä olevien hengitysilmaa, tartuta pahaa hajua kaikkialle tai aiheuta syöpää. Niiden valmistus ei myöskään ole syy tuhota sademetsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokerin ja karkin syönti ei pilaa ympärillä olevien hengitysilmaa, tartuta pahaa hajua kaikkialle tai aiheuta syöpää. Niiden valmistus ei myöskään ole syy tuhota sademetsiä.
Mutta tämän Suomen kansantalouden ne tulevat tuhoamaan. Ylipainon ja lihavuuden aiheuttamat sairaudet ovat suurin menoerä sairauskuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi asia millä joku asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Oletko itse täydellinen?
Minä olen tuossa asiassa. En polta, en käytä alkoholia enkä mitään muitakaan huumeita. En syö roskaruokaa ja harrastan liikuntaa.
Suomalaiseen kultuuriin ei ole koskaan kuulunut kehuskella tekemättömyyksillä. Kehuskelet että et syö ja et käytä alkoholia ja et myöskään tee tupakointia.
Sellaista joutavista asioista kehuskelua. Oletko suomalainen laisinkaan?
Myöskään liikunnalla kehuskelu on hyvin vierasta toimintaa.
Kehuskelet sillä että et ole kokeillut elämää ja elämässä olevia hienoja juttuja joita ihmiset on kautta historian tehneet.
Ehkä pelkäät elämää tai olet vain saamaton?
Vierailija kirjoitti:
Enemmän en ymmärrä ihmisiä jotka kaataa liuottimia kurkustaan alas ja saa niistä päänsä sekaisin.
Sitten hakataan vaimot. Puukotetaan ryyppykaverit ja kuollaan kun sisuskalut on mössönä. Tai aivot sitä ennen.
Saan tupakoida koska muut tekevät vielä tyhmempiä asioita?
Tupakointi on suunnilleen typerintä mitä ajatteleva ihminen voi tehdä. Helppo keino kertoa muille kuuluvansa luusereiden porukkaan.
Säännöllinen tupakointi on kyllä ihan käsittämättömän typerää. Se ei tuo mitään iloa, ja lisää vain todella vakavien sairauksien riskiä. Sitten kun on se keuhkosyöpä tai copd diagnoosi, lopetetaan polttaminen. Eihän sillä sitten enää mitään väliä ole. Juhlissa satunnaisen kessuttelun ymmärrän paremmin.