Meidän vauva ei TODELLAKAAN mene perhepäivähoitoon ens syksynä!
Taas nähtiin, mitä perhepäivähoidossa voi sattua, kun on vain yksi aikuinen lapsilauman kanssa. Viittaan siis siihen pikkupoikaan, joka hukkui Lapuanjokeen.
Kommentit (13)
Eikö parempi otsikko olisi:
Mun lapsi ei mee enää ikinä ulos!
tai ei ainakaan niin että se aita olisi siihen tehty... =(
itse olisin kyllä äitinä ollut hyvinkin huolissani tuollaisesta hoitopaikasta!!
Pph_lla saa olla 4,5 lasta, ja p-kodissa on esim 3 aikuista per 12 lasta.
En nyt tarkoita ainoastaan karkaamista, vaan perhepäivähoitaja voi olla vaikka vessassa isommalla hädällä, ja mitä kaikkea lapset ehtiikään siinä ajassa tehdä...
Tai siis kun luulee, ettei muut aikuiset kuule...
nimimerkillä Naapurin pph:ta kauhulla katsellut (" ääliö, kakara, pentu perkele" ) :/
Nyt ei vertailtukaan äitiä/isää ja PPH:ta tai päiväkotia! Vaan pelkästään PPH:aa ja päiväkotia!
ja minä olen sitä mieltä, että sama voi sattua kotonakin..
esimerkkinä nämä kaksi poikaa jotka hukkui siihen heidän viereiseen jokeen. Siksi minusta ei voi yhden tapauksen takia alkaa hysterisoimaan..
Sallitko minun esittää tämän mielipiteeni?
" Hei nro 8!
Nyt ei vertailtukaan äitiä/isää ja PPH:ta tai päiväkotia! Vaan pelkästään PPH:aa ja päiväkotia!"
Ja ei alkuperäisessä tosiaan viestissä vertailtukaan mitään.
Tottakai kotonakin voi sattua, mutta siellä tapahtuvista asioista voi sitten vaan syyttää itseään. Kun ja jos lapsi on " pakko" panna johonkin hoitoon, tietysti vanhempi miettii, mikä olisi turvallisin vaihtoehto (ja toki valintakriteerejä on muitakin!).
Olen viime aikoina pallotellut paljon vaihtoehtoja, pannako lapsi PPH:oon vai päiväkotiin ja kyllä tämä tapaus taas konkretisoi tilannetta minun päässäni. On jotenkin ihan kauheaa ja melkein ahdistavaakin ajatella, että oma lapsi pitäisi antaa vieraan/vieraiden ihmisten hoidettavaksi. Miten pieni pärjää ja miten hyvää hoitoa hän saa...?
Kotona ja päiväkodissakin voi sattua kaikenlaista. Se on totta. Mutta päiväkodissa on aina JOKU lasten kanssa. Ja meidän naapuripäiväkoti, johon lapsemme pääsisi, on hyvin aidattu jne. Ja siellä on kuitenkin muitakin aikuisia katsomassa, ettei kukaan hoitajista " kilahda" . PPH:ta ei valvo kukaan päivän aikana.
T: AP
Koulumatkalla voivat jäädä auton alle. Heitä viedään kirkkoon kävellen, uimahalliin, retkille (bussi voi ajaa kolarin). Kaikkea voi sattua.
Ap: haluan perusteluja? Miksi ei pph, kun esim. Porissa Anton karkasi PÄIVÄKODISTA! ja kai ne päiväkodinkin tädit tarpeillaan käy? HÖLMÖ!!
Joo, pidä sä kersas vaan kotona, kun tunnut itsekin olevan todella keskenkasvuinen. Kuten täällä NIIN MONET MUUTKIN! ELÄMÄÄ KÖYHEMPIEN PALSTA!
toisesta aikuisesta saa vaikka olisi tarve kuten päiväkodissa saa. Päiväkodissa aikuisten välillä toimii kontrolli koska kaikki kuitenkin seuraavat toisiaan mutta pph:ta ei valvo kukaan. Itse tiedän ihan hyviä ja päteviä pph:ta mutta muutaman ihan toivottoman tapauksen jonka huomaan en koskaan lastani antaisi. Myös päiväkodeissa on hyviä ja huonoja mutta niissä kuitenkin enemmän valvontaa. Lisäksi mielipiteeseeni vaikuttaa oma lapsuuteni kun äitini oli pph ja vaikka toki oli ihan hyvä työssään oli minusta näin aikuisena ja äitinä meno välillä villiä koska ei yksi ihminen ehtinyt koko ajan katsoa perään.
Hyvää tarkennusta, allekirjoitan kommenttisi! Uskon samoin kuin sinä, että PPH:issa on eroa, niinkuin " tarhantädeissäkin" , mutta tarhassa on parempi valvonta.
Tämä siis minun mielipiteeni ja kunnioitan muiden mielipiteitä myös! Vaikea päätös itse kullekin, mihin oman lapsen laittaa hoitoon, mutta luulenpa, että olen omani jo tehnyt.
Lisäkommentit ja ajatukset ovat edelleen tervetulleita!
T: AP
Eihän ikinä ole käynyt niin, että p-kodista on karannut lapsi joka on hukkunut? Mites sa Anton?