Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumiehen outo suhde nuoreen naiseen

Vierailija
05.05.2024 |

Vuosien etsimisen jälkeen koin löytäneeni täydellisen miehen. Fiksun, empaattisen, komean ja urallaan menestyneen. Kerran pitkästä liitosta eronneen, mutta lapsettoman. Kaikki olisi välillämme enemmän kuin hyvin, ellei hän kaveeraisi noin 30 vuotta itseään nuoremman naisen kanssa. Tämä tuttavuus on kestänyt ilmeisesti naisen teinivuosista lähtien. Asia hiertää minua miltei jatkuvasti ja aiheuttaa huonommuuden tunteita. Tiedän miehen tapailleen myös muita naisia, ja tuolloinkin tämä nuorempi nainen on ollut koko ajan kuin haamu taka-alalla. Kun otan asian puheeksi, mies toteaa kyseisen naisen olevan ihminen, jota ilman hän ei voi elää. Onko tällaista suhdetta mitään järkeä jatkaa? 

Kommentit (224)

Vierailija
181/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi lukea koko ketjua, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta tapaukselta. Oletko Ap tavannut tätä naista? Miten hän suhtautuu sinuun? Jokin outo yhteys heidän välillään tuntuisi olevan enkä ymmärrä, miksei sitä voisi kertoa Ap:lle, jos mies ja Ap ovat jo jonkin aikaa (?) tapailleet. Voiko olla jokin traumaattinen tapaus, johon mies ja nuori nainen ovat aikoinaan joutuneet? Tai onko mies toiminut jonkinlaisena tukihenkilönä? Miehen hyvä ystävä kuollut ja tämä on toivonut miehen jäävän tyttärelleen "varaisäksi"? No, ei se arvailemalla selviä!

Vierailija
182/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan viestistä ei selviä, onko hän kysynyt mieheltä, miten ystävyys naisen kanssa on alkanut. Oletko siis kysynyt ja mies kieltäytynyt vastaamasta? Oletko kysynyt suoraan onko mies naisen isä? Kannattaa varmaan kysyä suoraan ja jos ei vastauksia tule, niin sitten vasta tehdä omia johtopäätöksiä. Aloittajan oma käyttäytyminen ei myöskään viesteistä selviä, ei kaikki ihmiset halua painostuksen alla uusille seurustelukumppaneille heti kertoa kaikista mahdollisesti kipeistä menneisyyden tapahtumista. Jos kerran mitään romanttiseen suhteeseen viittaavaa ei ole ja mies on seurustellut eronsa jälkeen muidenkin naisten kanssa niin miksi tämä nuori nainen olisi teidän suhteenne este? Jos kyseessä olisi nuori mies, epäilisitkö silti että miehellä on romanttisia tunteita häntä kohtaan, vai voisitko silloin ajatella että mies on isähahmo isättömälle nuorelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan viestistä ei selviä, onko hän kysynyt mieheltä, miten ystävyys naisen kanssa on alkanut. Oletko siis kysynyt ja mies kieltäytynyt vastaamasta? Oletko kysynyt suoraan onko mies naisen isä? Kannattaa varmaan kysyä suoraan ja jos ei vastauksia tule, niin sitten vasta tehdä omia johtopäätöksiä. Aloittajan oma käyttäytyminen ei myöskään viesteistä selviä, ei kaikki ihmiset halua painostuksen alla uusille seurustelukumppaneille heti kertoa kaikista mahdollisesti kipeistä menneisyyden tapahtumista. Jos kerran mitään romanttiseen suhteeseen viittaavaa ei ole ja mies on seurustellut eronsa jälkeen muidenkin naisten kanssa niin miksi tämä nuori nainen olisi teidän suhteenne este? Jos kyseessä olisi nuori mies, epäilisitkö silti että miehellä on romanttisia tunteita häntä kohtaan, vai voisitko silloin ajatella että mies on isähahmo isättömälle nuorelle?

Sen tiedän, että he ovat tutustuneet naisen ollessa 18-19-vuotias, mutta miten se on tapahtunut, se on täysin hämärän peitossa. Mies sulkeutuu, jos asiassa mennään yhtään syvemmälle. Riidan yhteydessä hän tosiaankin totesi, että kyseinen nainen menee hänen elämässään kaiken muun edelle ja tämä tuntui todella pahalta. Joskus mietin sitäkin, että onko mies hänen kauneutensa lumoissa, koska keräilee taidetta. Että kokeeko naisenkin olevan jotain, mitä ihastella. Miehen isä on myös naisesta tietoinen. Kyseli tästä nimeltä, jne. 

Ap

Vierailija
184/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on narsisti ja tuo nuorempi nainen epävakaa. 

Mulle tuli ihan sama kuvio mieleen. En jäisi tuohon kolmen kimppaan dissattavaksi. Rakasta itseäsi enemmän ja etsi joku mukavampi mies. 

Vierailija
185/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joka paikasta saa kuulla, miten keski-ikäinen nainen ei kelpaa suhteeseen, eikä ylipäätään yhtään mihinkään, kieltämättä tulee ajatelleeksi, että mitä se mies minussa näkee. Eikös ne kaikki miehet ole nuorten naisten perään... 

Ap

Vierailija
186/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on trolli kun et saa nostettua kissaa pöydälle ja kysyttyä. Ihme vässykkä olet. Tai sitten on ilmi selvää että on hänen lapsensa. Daa. 

Vierailija
187/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika haastavalta ja siltä, että taustalla on jotain outoa. Olen itse tuon ikäinen nuori nainen ja minulla on yksi vanhempi "ihailija". Melkein tuntuu siltä, että kertookohan tämä minusta... Tapasimme useampia vuosia sitten sattumalta juhlissa ja oli jotain pientä "kipinöintiä", mutta ikäeron vuoksi siirryin itse eteenpäin. Nykyisin hän viestittelee ihan asiallisesti, jutellaan kuulumiset kun jossain törmätään ja niin edelleen, kannustaa minua elämässä eteenpäin. Tiedän, että hän tuntee yhteyttä minuun ja itsekin oikeastaan tunnen samoin. Vaikka välillä yhteydenpito on harvempaa, tiedän, että olisi koska tahansa valmis auttamaan minua. Minäkin toki häntä. :) Summaisin tilanteen, että olosuhteiden "pakosta" ollaan vain ystäviä ja pysytään vähän loitompana toisistamme. Ikäero estää vakavampien kuvioiden syntymisen, eikä haluta mitään kevyempääkään, ettei satuteta itseämme ja toisiamme. Haluan itse esimerkiksi perheen ja lapsia, ja hänellä ne ajat ovat jo takana. Hän on minulle vain määrittelemättömällä tavalla tärkeä ihminen.

Vierailija
188/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos et voi elää ilman, niin elä hänen kanssa sitten. Minä en kenenkään kakkos-naiseksi alkaisi. Ihan sama, mitä hän selittäisi.

Vierailija
189/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua jotenkin vaivaa tuo suhde nyt, mitä kuvittelet sen tekevän vaikka 5 tai 10 vuoden päästä?

En kyllä ymmärrä miksi tuo mies on jäänyt roikkumaan tuohon nuoreen naiseen? Eikö olisi reilumpaa päästää tyttö menemään, antaa hänen keskittyä suhteeseen jonkun ikäisensä kanssa ja jos se unelmiesi mies oikeasti haluaa suhteen jonkun vanhemman naisen kanssa, miksi hän ei keskity sinuun ja pidä sinua kuin omaa kuningatarta?

Taidat olla hänelle vain laiha lohtu ja kakkospalkinto...

Vierailija
190/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on trolli ja vastasin jo aiemmin mutta tuli mieleen eräs vanha mies, joka ehkä olI minuun vähän ihastunut ollessani parikymppinen ja vähän alle. En sitä tuolloin lainkaan tajunnut eikä hän koskaan yrittänyt mitään, ikäeroa yli 30 vuotta.

Hän oli mentorina harrastukseeni liittyvässä asiassa, mutta kerran sain häneltä todella hienon ja hauskan rakkausrunon, jossa minua puhuteltiin taivaalliseksi ja rakkaaksi, mutta siihen ei koskaan palattu. Runo jätetty bileiden jälkeen yöpöydälleni.

Eivät tuollaiset suhteet etene, mutta miehet ovat käsittämättömän romanttisia ihastuessaan. Ja tomppelihan se on joka tällaisesta epätoivoisesta ihastuksestaan kertoo naisystävälle tai vaimolle.

Vierailija
191/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäpä me täällä sille voimme, jos tällainen jantteri on käsityksesi unelmamiehestä.

Pidä hyvänäsi ja niinhän sinä olet jo päättänyt tehdäkin. 

Mitä annettavaa sinulla on tähän keskusteluun? Ei mitään. Suosittelen siirtymään vaikka jonkun simppelimmän aiheen piiriin. 

Vierailija
192/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vannoo, ettei heidän välillään ole mitään romanttista, kauhistuu jopa epäilyistäni ja suuttuu. Kuitenkaan hän ei voi kuulemma elää ilman tuota naista. Eikö tämä ole täysin ristiriitaista?

Ap

No se on sen kadoksissa ollut sisko tai tytär tietysti.

Vierailija
193/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun ja kyseessä on varmaan miehen vanhemman sivusuhteesta syntynyt sisko. Mies ei halua asettaa vanhempaansa epämukavaan asemaan.

Vierailija
194/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies ei voi kertoa ja vielä suuttuu kysyttäessä, missä ja kuinka ovat tavanneet tytön ollessa juuri ja juuri täysikäinen, kertoo paljon suhteen laadusta. Ei ole mikään tytär, jota ei koskaan saanut juttu kuitenkaan. Mies odottaa tältä suhteelta vielä jotakin. 

Vierailija
195/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näistä avauksista tunnistaa kyseessä olevat ihmiset. Se voi olla ihan pieni juttu kuten kehystetty kuva harvinaisen kauniista naisesta juhlapuvussa ja mies, joka kerää antiikkia. Jokainen meistä on ollut nuori. Joillakuilla nuo kyseiset vuodet ovat soljuneet onnekkaasti eteenpäin, kun taas joku on saattanut murskata piittaamattomuudellaan monien ihmisten elämän. Toisilla tällainen vaihe johtaa vastuunkantoon, katumukseen ja suoraselkäisyyteen. Ellei tapahtumien korjaaminen ole enää mahdollista, voi huolehtia parhaansa mukaan hänestä, joka jäi jäljelle. 

Vierailija
196/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus vähän sutinaa erään saman ikäisen miehen kanssa, hän oli pleijeri, hyvä sängyssä ja sitä rataa. En odottanut "suhteelta" muuta kuin kunnon panoja. Kunnes selvisi että hänellä, 40-50 vuotiaalla miehellä, on joku nuori tyttöystävä, siis ihan teini, jonka kanssa kaveripohjalta ja isätraumojen vuoksi, tekstailivat ja tapailivat. Mitään seksiä ei kuulemma ollut, tyttö oli muuten vain tosi tärkeä hänelle.

En jäänyt arvuuttelemaan asiaa, minulta loppui panetus ja etsin uutta seuraa. Päätös oli hyvä. 

Vierailija
197/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäpä me täällä sille voimme, jos tällainen jantteri on käsityksesi unelmamiehestä.

Mitä annettavaa sinulla on tähän keskusteluun? Ei mitään. Suosittelen siirtymään vaikka jonkun simppelimmän aiheen piiriin. 

Eihän tuolla ole mitään väliä, koska kyse on pelkästä tapailumiehestä. Eri juttu jos seurustelisi.

Vierailija
198/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla ole mitään väliä, koska kyse on pelkästä tapailumiehestä. Eri juttu jos seurustelisi.

Eikös tämän aiheen aloittaja nimenomaan seurustelusta haaveile. Ja asia häntä vaivaa, vaikka on nyt vain tapailumies. Jos on pienikään mahdollisuus sille, että tuo mies on ensisijaisesti kiinnostunut nippa nappa täysi-ikäisistä naisista, en aloittajana jatkaisi tapailua. Ehkä hän on nyt niin hullaantumisvaiheessa, että et ei oikein osaa ajatella järkevästi.

Vierailija
199/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vannoo, ettei heidän välillään ole mitään romanttista, kauhistuu jopa epäilyistäni ja suuttuu. Kuitenkaan hän ei voi kuulemma elää ilman tuota naista. Eikö tämä ole täysin ristiriitaista?

Ap

Ei. Esim. minulla on miespuolinen paras ystävä, jonka kanssa olen tuntenut siitä asti kun minä olin 16. En todellakaan nyt 30 vuoden jälkeen minkään parisuhteen takia suostuisi tästä kultaakin kalliimmasta ystävyydestä luopumaan. Parisuhteita meillä molemmilla on vuosikymmenten varrella tullut ja mennyt, mutta meidän ystävyys on säilynyt. Se on myös pysynyt pelkkänä ystävyytenä, myös silloin kun molemmat on olleet sinkkuja.

Ja kysyttäessä tästä kaverisuhteesta suutut ja alat vältellä aihetta? Et suostu kertomaan, missä olette tavanneet?

Minulla on useita miespuolisia ystäviä, jotkut olen tuntenut lapsuudesta, jotkut nuoruudesta ja joihinkin tutustunut esim. töissä vasta aika äskettäin. Ei minulle ole mikään ongelma puhua heistä kenenkään kanssa, kertoa, missä on tavattu ja kuinka kauan tunnettu. Usein tulee puhuttua tietysti muutenkin, esim. jos vaikka kertovat jotain uutisia elämästään, työpaikan vaihtoa, muuttoa tai vaikka naimisiin menoa.

Sehän tässä omituista on, että naisesta ei ole kerrottu mitään muuta kuin se, että hän on miehen elämän tärkein asia. Olen aika varma, että jokaista meitä kiinnostaa seurustelukumppanin elämän tärkeimmät ihmiset ja haluaa tietää heistä enemmän. Ei se ole mitään vainoharhaisuutta tai halua lopettaa ystävyyksiä.

Vierailija
200/224 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulotaa täysin viattomalta isälliseltä / kaverilliselta suhteelta. Ja juuri tuo kiinnostusta hengellisyyteen/uskontoon voi olla sellainen mikä antaa yhteistä isojen ikäerojen ylikin, koska nykymaailmassa niin harvan kanssa voi niistä jutella."

Tätä itsekin ajattelin ja siksi tuntuisi kamalalta luopua miehestä, johon on ennättänyt jo rakastua. Kuitenkin ne viestit, joita itse häneltä saan, ovat eri tavalla romanttisia... 

Ap

Onko unelmiesi mies vain "tapailumies" vai miesystäväsi / seurustelukumppani? Tapailu kuulostaa minun korviini vielä aika kepeältä, ehkä enemmän tutustumisvaiheen menolta. Mietin vaan, kun olet jo rakastunut häneen. Miten pitkään olette olleet yhdessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme