Varmaan kaikille muille jo ikivanha juttu mutta nää korealaiset ja japanilaiset aurinkovoiteet on ihan huippuhyviä.
Siltä varalta että on muitakin jotka ei niin seuraa näitä kauneustrendejä oli pakko tulla hehkuttamaan.
Kärähdän helposti ja kesällä on AINA oltava naamassa aurinkorasva (tietty myös jokapaikassa muuallakin mikä auringolle alttiina mutta jossain jaloissa tai käsissä ei ole voiteen koostumuksella niin väliä) ja aina ärsyttänyt niiden rasvainen/tönkkö/naaman valkaiseva/silmiä kirvelevä tmv koostumus. Apteekista ja marketeista monenlaisia puteleita ostanut ja kokeillut, joko heittänyt roskiin tai pitkin hampain käyttänyt loppuun kun on jotkut aika kalliitakin.
Mutta ei enää!! Joku suositteli kokeilemaan korealaisia ja japanilaisia merkkejä ja hittovie että on hyviä. Vaikea edes uskoa että ne suojaa auringolta mutta en ole ainakaan vielä palanut. Nyt käyttämäni japanilainen voide on ihan juoksevaa melkein kuin joku seerumi koostumukseltaan, ei haise pahalta, imeytyy ihoon täysin, ei tee naamaa valkoiseksi...siis täydellinen! Skin Aqua merkiltään. Myös toisen, korealaisen merkin voiteen tilasin ja vaikuttaa yhtä hyvältä. Siinä on kevyt tuoksu mutta ei häiritsevä. En ole tuoksuallergikko mutta koen ne häiritsevinä jos on liian voimakkaina voiteissa tms kasvoille tai hiuksiin jätettävässä tuotteessa.
Kommentit (8)
Päätin testimielessä ostaa COSRX:n Invisible Ultra-Light SPF50-aurinkosuojaa kasvoille. Koostumus oli hyvä ja ohut, parikin levitystä kasvoille ei tuntunut miltään mutta sitten se lievä kiristyksen tunne kasvoilla, mikä on minulle tullut nykyään vaivaksi, sai siihen ajatukseen, että ei ehkä ole minulle sopiva tuote.
Luulin pelin olleen menetetty tuon iho-ongelman, vaikka silti olen valinnut sen pienimmän riesan laittamalla kasvoille tarkoitettua aurinkosuojaa kuin olla ilman aurinkosuojaa. Ostin viikko sitten Sokokselta testimielessä COSRX:n Aloe Vera Soothing Sunscreen SPF50-voiteen, jossa on mieto tuoksu, mutta ei itsestäni häiritsevä. Voide näyttää kieltämättä paksulta, minkä voinee selittää fysikaalinen suoja kemiallisen suojan lisäksi (hybridi). Nyt kun olen tätä pari kertaa levittänyt naamalleni, niin pitää todeta että vihdoinkin löysin kasvoille suunnatun aurinkosuojavoiteen, joka ei kiristä, ja aurinkosuojavoide saa näyttämään ihoni mattaiselta.
Oma ihotyyppi on tosiaan sekaiho, joka kärsii pintakuivuudesta ja naamaakin välillä kiristää riippuen huoneilmasta, mutta aurinkosuojatkin ovat nykyään yksi syy-seuraussuhde. Jos kaipaatte aurinkosuojavoidetta kasvoille, ja ihoanne kiristää, annan suositukseni tuolle COSRX:n Aloe Soothing Suncreenille. Sokoksen lisäksi Normaleissa olen nähnyt tuota tuotetta myynnissä Invisible Ultra-light sunscreenin lisäksi.
Näiden kahden kokemuksen jälkeen olen todennut, etten koskaan enää palaa länsimaalaisiin aurinkosuojavoiteisiin, mitä tulee kasvojen suojaukseen. Hyllyssä odottaa myös avaamaton Skin 1004-merkin Madagascar Centella Sunserum, jota Sokoksen myyjä suositteli sen hoitavien ainesosien takia.
Noista maista tulee erinomaista kosmetiikkaa, ja hinta on kohtuullinen. En ymmärrä mikä noissa eurooppalaisissa tönkkövoiteissa maksaa??
Hyviä on! Ja yleisesti kaikille muillekin korean/japanin ihonhoitotuotteille iso suositus.
saaren taika yrittää kaupustella epämääräisiä tutkimattomia tuotteitaan tuhansia huu haa tuotteita varastossa.
Kiduttaako ne eläimiä noiden tököttiensä eteen? Korealaiset kuten muutkin tuolta tulevat syövät koiria ja pitävät niitä keskitysleirimäisissä olosuhteissa. Kun on syönnin aika kiduttavat ne hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kiduttaako ne eläimiä noiden tököttiensä eteen? Korealaiset kuten muutkin tuolta tulevat syövät koiria ja pitävät niitä keskitysleirimäisissä olosuhteissa. Kun on syönnin aika kiduttavat ne hengiltä.
Luuletko että isoa osaa eurooppalaista tai amerikkalaisista merkeistä ei ole eläinkoetestattu?
Kiitos vinkistä!