Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset vuoden ikäerolla?

Vierailija
24.01.2007 |

Miten olette pärjänneet? Oliko raskausaika rankka kun toinen oli vielä vauva? Miten yöt ovat menneet?

Meillä tulee olemaan ikäero n. 1v3vko jos kaikki menee hyvin, rohkaisua ja kokemuksia kaipaan..

Hirvittää!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankkaa tulee olemaan varmasti kun kaksi noin pientä. muistakaa että vanhempi lapsennekin on vielä silloin vauva ja älkää odottako häneltä liikoja.

Vierailija
2/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heidän elämää läheltä seuranneena, onhan se rankkaa mutta on se ihanaakin! Nyt heidän tyttönsä 3v ja 4v ja maailman parhaat kaverukset :) Eli aina on kotona leikkiseuraa, monia harrastuksia tms perheenkesken juttuja voi tehdä yhdessä alusta lähtien, lapset kasvavat yhdessä. Eli paljon positiivista on siinä myös, vaikka taatusti on aikoja jolloin elämä on teille fyysisesti ja varmasti henkisestikin - no jos ei rankkaa niin ainakin täyttä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen vuoden väli meni raskaus ajan kannalta hyvin (ja muutenkin kaikki ok.) Mutta toinen vuoden väli oli raskaus ajan lopulla rankkaa selän takia, muuten ei ongelmia. Tosin nyt muutama viimeinen kuukausi ollut jaksamisen kanssa tekemistä mutta odotan et tämä palkitaan myöhemmin ja lapset helpottaa aika yhtä aikaa..... Älä ota paineita, asioilla on aina tapana järjestyä.

Vierailija
4/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vuosi oli raskas - todella. Mutta siitä eteenpäin on ollut mukavaa, tavallista lapsiperheen arkea. Lapset alkoivat leikkiä jotenkuten yhdessä ollessaan 1 ja 2v. Isomalla ikäerolla olevat tuttavaperheiden sisarukset alkavat leikkiä yhdessä vasta kun nuorempi on yli 2v.

Nyt lapset 4 ja 5v. Aina on leikkikaveri. Ovat tärkeitä toisilleen. Ovat paljon yhdessä. Toki riitelevätkin, mutta niinhän sisarukset aina.

Vierailija
5/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en valehtele, etteikö välillä olisi ollut rankkaakin, nyt alkaa olla vuosi takana kahden pienen kanssa. mutta siitä selviää ja niille rankoille hetkillä on vastapainona ihan älyttömän hyviä ja herkkiä hetkiä :) nyt kun lapset leikkii yhdessä, kaipaavat toisiaan ja saavat toisistaan turvaa niin olen tosi onnellinen että tehtiin, vaikka joskus väsyttääkin.

Vierailija
6/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette-pillerit aloitettu joulukuussa, tällä viikolla positiivinen testi.

Seksiä harrastettu tasan yhden kerran.

Vierailija
7/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla siis nyt 1v ja 2v?

Se väsymys ja muu rankkuus helpottaa koko ajan kun ikää tulee lisää! Jokainen vuosi tästä eteenpäin on aina vain helpompi ja antoisampi kuin edellinen. Vuoden, parin päästä olet todella tyytyväinen (vaikka taidat olla jo nyt) siihen, että lapsilla on kaveria toisistaan ja ovat kehitykseltään sen verran lähellä toisiaan, että yhteisleikit sujuu hienosti.

T: Se, jolla myös 1v2kk ikäerolla.

Vierailija
8/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika on ollut paljon rankempaa kuin edellisessä raskaudessa, koska esikoinen on vielä vauva ja vaatii paljon huomiota ja kanniskelua. En ole myöskään ehtinyt pitää kunnostani huolta yhtä hyvin, koska olen antanut vapaa-aikani esikoisen hoidolle.

Uusi lapsi syntyy maaliskuussa, ja uskon, että rankkaa tulee olemaan seuraavat pari vuotta. Uskon, että sen jälkeen helpottaa, kun lapsista on seuraa toisilleen.

Rankkuudesta huolimatta halusimme lapset mahdollisimman pienellä ikäerolla. En pelkää sitä, että elämä kahden pienen kanssa on rankkaa. Ei se yhdenkään lapsen kanssa ole kevyttä enkä edes kaipaa helppoa ja lapsetonta arkea, sitä olen viettänyt ihan tarpeeksi.

Vierailija
9/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Cerazette-pillerit aloitettu joulukuussa, tällä viikolla positiivinen testi.

Seksiä harrastettu tasan yhden kerran.

Vierailija
10/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo varmaan

Vierailija
11/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä se lapsiperheen elämä on; sopeutumista ja sopeutumista..

Vierailija
12/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorimman ja keskimmäisen ikäero 1v4kk ja sitten on vielä keskimmäisen ja esikoisen ero 2v. Hulinaa. Mutta uskon että joskus helpottaa...

Vierailija
13/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten vauva hoidettava ja kannettava ja pakko vaan jaksaa.

Lisäksi olen huolissani miten tuore sektioarpeni tulee kestämään raskauden, ja vielä sekin että kärsin myös vaikeasta unettomuudesta johon olen joutunut syömään lääkkeitä, ja ilmeisesti joudun myös raskausaikana.

Jotenkin tuntuu että tämä on vaan ihan liikaa, olo on aivan toivoton.

Vierailija
14/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pillerit heti kun ekat kuukautiset tulivat.

Meni muuten pillerimerkki meillä vaihtoon.

Vierailija
15/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pärjänny ihan hienosti, vaikka jäin yh:ksi, kun kuopus syntyi. Tosin mun lapset ollu esimerkillisiä nukkujia. Lapset nyt 2v9kk ja 1v7kk. Välillä on rankkaa ja pitkästyttävää, mutta lastenhoito on jo aivan erillaista. Nytkin ne istuu tuossa lattialla ja leikkivät yhdessä. Uhmat on pahoja jos kaks kiukkuaa. Mutta reippaalla asenteella selviää varmasti.

Vierailija
16/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu mahdollisuus? Ihan vaan ystävällisesti kysyn. Oma on päätöksesi ja kannattaa tosiaan miettiä että miten jaksaa jne. Voisitko jutella esim neuvolassa asiasta?

Vierailija
17/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aloitin pillerit heti kun ekat kuukautiset tulivat.

Meni muuten pillerimerkki meillä vaihtoon.

Vierailija
18/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään juuri lääkärissä keskustelemassa riskeistä ja tuohon unettomuuteen liittyvissä asioissa.

Ja siis keskustelemassa vaihtoehdoista.

Vierailija
19/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri oli muuten sitä mieltä (tuntee minut) että raskaus tulee olemaan minulle riski, ei kuitenkaan painostanut suuntaan tai toiseen.

Vierailija
20/28 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua keskeytystä, en usko että voin tehdä sitä, mutta en myöskään tiedä mite tästä selviydytään.

Jos tilanne olisi normaali niin ehkä sitten olisin luottavaisempi, mutta kun se on kaukana siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi