Olen niin ylpeä itsestäni kun keksin millä kaavalla kakrun pituusennuste selviää. Isän ja äidin pituudet yhteen ja jaetaan kahdella. Toimii!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi.
Kyllä toimii.
Et ottanut huomioon siittämisasentoa.
Juu hyvin toimii. Meidänkin jo aikuisista pojista tuli tismalleen saman pituiset.
Toinen on 185cm ja toinen 170cm
Tuon logiikan mukaan lähes jokainen mies olisi isäänsä lyhyempi, eli miesten keskipituus lyhenisi kaiken aikaa.
Ei toimi. Olen yhtä lyhyt kuin äitini. Mieheni on pidempi kuin hänen vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Juu hyvin toimii. Meidänkin jo aikuisista pojista tuli tismalleen saman pituiset.
Toinen on käenpoika.
Olen lyhyempi kuin vanhempani, nuorin siskoni on pidempi kuin vanhempani.
Höpö höpö, ap. Meillä lasten pituusero on parikymmentä senttiä, tosin yksi on poika ja toinen tyttö. Kumpikaan ei ole laskukaavasi antaman tuloksen pituinen.
Yleensä osuu kohdalleen metrin tarkkuudella. Toimii.
Ei toimi, isä 172, äiti 162 ja kaksi poikaa molemmat 180
Ollaan kumpikin 174cm ja pisin lapsemme on yli 190cm, lyhin on vielä kasvuvaiheessa ja on 182cm.
Vierailija kirjoitti:
Tuon logiikan mukaan lähes jokainen mies olisi isäänsä lyhyempi, eli miesten keskipituus lyhenisi kaiken aikaa.
Juuri näin. Entäpä sukupuolen vaikutus lapsen pituuteen? Meillä pojat ovat isäänsä pidempiä ja tytär taas äitiään lyhyempi.
Kuka puhuu omasta lapsestaan kakruna?
Ei toimi, poika on pidempi kuin isänsä. Ja mä olen meidän perheen lyhyin.
Siis ihmisten pituus laajassa otannassa pitkällä aikavälillä lähestyy kansan keskiarvoa? Parin sadan vuoden kuluttua kaikki suomalaiset ova 170cm pitkiä?
Ei toimi. Meillä lasten isä 187 ja minä 160, pojasta tuli 185 ja tyttärestä 178.
isä 180, äiti 152, pojat 183 ja 182 - kaavasi toimii erinomaisesti
Vierailija kirjoitti:
Joo, niin meilläkin.
Toinen on 178 cm ja toinen 190 cm.
Me vanhemmat ollaan 162 cm ja 182 cm
Ei toimi.