35 vuotiaat on hiton vanhoja
Ja ei ole monta vuotta kun toi luku tulee mittariin.
M31
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
40 on takaraja. Sitä en aio täyttää koska riski kuolla kasvaa suureksi kun ylittää 40.
Eli aiot kuolla ennen kuin riski kuolla kasvaa suureksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ajatellut olla kolmevitosena mitenkään "vanha". Ehkä joskus sitten 70 korvilla.
N30
Siis 30 vuotias nainen on jo tosi vanha.
Keski-ikä on enää vain nurkan takana.
Miehet vanhenevat nopeammin kuin naiset ja kuolevat nuorempina. 30-vuotias mies on vanhempi kuin samanikäinen nainen.
Mies on parhaimmillaan vanhempana kuin nainen. Tosin mammojen mielestä mies on parhaimmillaan teininä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ajatellut olla kolmevitosena mitenkään "vanha". Ehkä joskus sitten 70 korvilla.
N30
Näin sitä ihmisillä voi olla näkemyseroja, minusta 30-vuotias ei ole lainkaan vanha! 🤗🌼 Kumpi lienee onnellisempi?
Kannattaa pitää itsensä kunnossa, niin ei "rupsahda" liian äkkiä. Tupakka, alkoholi, liikkumattomuus ja ennen kaikkea stressi vanhentavat luukkia aika nopeasti. Ja siis tuo ns rupsahtaminenhan jää osalla kokonaan pois, vaikka eläisivät 100-vuotiaiksi.
Positiivinen elämänasenne läpi sielunvaelluksen, eikä vanhenemisesta tai sen seurannasta seuraa häiritseviä ryppyjä.
Mielestäni 300-vuotiaat alkavat vasta olemaan kokeneita ja jokseenkin vanhoja. Varmasti monella olisi tuolloinkin yhä lapsenmielisyyttä jemmassa.
Juuri oli otsikko että joka viides nuori nainen tulee elämään satavuotiaaksi. Ennätät murehtia vielä 70 vuotta.
Ai, minä täytän loppuvuodesta 46 ja ostan vaatteeni Newyorkerista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Mutta eihän keski-ikäinen ole vielä vanha! Vanhoja ollaan sitten, kun keski-ikä on jo ohitettu.
Milloin keski-ikä on jo ohitettu? Täytän tässä kuussa 65 mutta en miellä itseäni vielä vanhaksi. En näytä vanhalta, en kuulosta vanhalta, en ajattelet kuten vanhat enkä tee samoja asioita kuin vanhat.
Alkuikä (nuoruus) = 0-29
Keski-ikä (aikuisuus) = 30-59
Loppuikä (vanhuus) = 60+
Olen 33 v mies enkä koe itseäni lainkaan vanhaksi. Näytän noin 25-vuotiaalta ja olen hyvässä kunnossa, myös henkisesti virkeämpi kuin koskaan aiemmin. Tuskin alan tuntea jonkinlaista fyysistä hidastumista ainakaan kymmeneen tai viiteentoista vuoteen, ja henkistä sellaista tuskin vuosikymmeniin. Totta kai lopulta joskus 70 v alkaa olemaan yksinkertaisesti vanha, mutta siihen on vielä kovasti aikaa. Paljon myös asenteesta ja elämäntavoista kiinni.
Minä en tykännyt yhtään olla nuori. Onneksi se ikävaihe oli varsin lyhyt. Tykkään olla keski-ikäinen. Onneksi tätä nyt kestää vielä jonkin aikaa.
35-vuotiaana on parasta. Voi rellästää haalarit päällä kuten muutkin opiskelijat, mutta varallisuus on jo sillä tasolla, että ei tarvitse pirkka-oluisiin tyytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Mutta eihän keski-ikäinen ole vielä vanha! Vanhoja ollaan sitten, kun keski-ikä on jo ohitettu.
Milloin keski-ikä on jo ohitettu? Täytän tässä kuussa 65 mutta en miellä itseäni vielä vanhaksi. En näytä vanhalta, en kuulosta vanhalta, en ajattelet kuten vanhat enkä tee samoja asioita kuin vanhat.
Ei sitä voi yleisellä tasolla tarkkaan määritellä. Me vanhenemme niin eri tahtiin, sekä fyysisesti että henkisesti.
Samalla tavalla, kun me aikuistumme vähitellen, muutumme myös vähitellen nuoresta keski-ikäisiksi, ja keski-ikäisistä vanhoiksi. Ei ole mitään tarkkaa ikää, ei yksilötasolla eikä yleisellä tasolla. Toki eläkkeelle jääminen on monelle selkeä rajapyykki, jonka jälkeen henkinen vanheneminen alkaa nopeutumaan.
Keski-ikä alkaa silloin, kun muuttuu bilettäjästä vastuunkantajaksi (työ+perhe).
Vanhuus alkaa silloin, kun ei ole enää lapsia kotona, eikä pysty enää tekemään töitä.
Eli nuoruus-aikuisuus-vanhuus sykli noudattaa kaavaa elätettävä-elättäjä-elätettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Ja mitäs siitä sitten?
13-29-vuotiaat luokitellaan nuoriksi ja yli 30-vuotiaat aikuisiksi. Eli 35-vuotias on vasta aikuiseksi tullut.
Samaa mieltä. jo yli 25-vuotiaana alkaa vanhuus ja elämä on takana päin. Lyhyt elämä ja vaivoja tulee. Pitää alkaa suunnitella omia hautajaisia.
Sanotaan nyt vaikka, että jos kaikki hyvin käy, elät vähintään 70-vuotiaaksi.
Eikö ole aika naurettava ajatella, että yli puolet elämästäsi olet "vanha"?
Sitä en ole ikinä ymmärtänyt näissä ihmisissä, jotka kolmekymppisestä lähtien surkuttelevat olevansa vanhoja. Monta vuosikymmentä jäljellä, ja silti surkutellaan.
35-vuotiaat ovat vielä ihan kakaroita terveisin seniori.
:D Täällä 50-vuotias muumio elää elämänsä parasta aikaa. Lapset isoja, rahaa on.
40 on takaraja. Sitä en aio täyttää koska riski kuolla kasvaa suureksi kun ylittää 40.