Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaas miksi työttömät on yleensä fiksumpia kuin töissäkäyvät?

Vierailija
04.05.2024 |

Kertokaas miksi työttömät on yleensä fiksumpia kuin töissäkäyvät?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sulla tällainen mielikuva on tullut? 

Tunnen kymmeniä töissäkäyviä ja kaikki istuvat vaan sohvalla ja katsovat putousta, työttömät tutut opiskelee kotona filosofiaa, koodaamista, historiaa, ydinfysiikkaa yms.

Ap

Ja tämän perusteella sinusta kaikki työttömät ovat fiksuja ja työlliset tyhmiä? Nyt on kyllä sellasta mutkat suoraksi-tutkimusta taas, että hipheijaa.

Tottakai puhun omasta kokemuksesta, ei siihen mitään tutkimuksia tarvita.

Ap

Silloin se on sinun subjektiivinen kokemukseksi asiasta eikä yleinen totuus. Se, että sen voisi todeta faktaksi tarvitsee juuri sen tieteellisen tutkimuksen taustakseen.

Vierailija
22/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kymmeniä töissäkäyviä ja kaikki istuvat vaan sohvalla ja katsovat putousta, työttömät tutut opiskelee kotona filosofiaa, koodaamista, historiaa, ydinfysiikkaa yms.

Ap

Töissä saa tehdä noita samoja ja siitä saa vieläpä rahaa. 

Töissä opiskellaan? Minä olen tähän asti luullut, että opiskelu tapahtuu ihan jossain muualla.

-eri

T&K -hommissa vaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-on aikaa lukea monipuolisesti kaikkea

-humanisteilla on sivistystä,mutta huonosti työllistyvät 

Vierailija
24/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Töissä opiskellaan? Minä olen tähän asti luullut, että opiskelu tapahtuu ihan jossain muualla.

-eri

Meillä töissä myös opiskellaan. Työajalla. Opetellaan itsenäisesti uutta teknologiaa, käydään kursseilla tai suoritetaan verkkokursseja, suoritetaan sertifikaatteja.

Vierailija
25/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo pitkään työelämässä mutta pakko kommentoida tähän, että kun olin työttömänä, minulla oli enemmän aikaa lukea esim. filosofiaa ja tiedettä sekä seurata muutenkin aktiivisesti maailman menoa ja ilmiöitä. Nyt ei vaan jaksa samalla tavalla ja tuntuu, että joitakin tuolloin opiskeluja asioita on unohtunut, että tavallaan on työelämän pyörteissä tyhmentynyt, vaikkakin työelämässä olen oppinut sitten muunlaisia asiantuntijataitoja, silti kaipailen enemmän aikaa lukemiselle ja tieteelle. Työttömyysaikaa en muutoin kaipaa, oli niin kovaa kituuttamista. 

Vierailija
26/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, työttömät eivät ole fiksumpia kuin, työssäkäyvät.

Jos he olisivat fiksumpia, nämä työttömät oliisivat töisdä.

Työhaastattelut ovat tärkeimpiä, kuin ykssiköön työtöön, myös yliopisto koulutettu, koskasn edes pystyy kuvittelemasn tai arvioimasn.

Myös CV on joka ikisellä työnhakijalla ykkösasia. Mitä enemmön työsuhteita siinä näkyy, jo nuoresta kähtuen, mukaan lukien marjanpoiminta, marjojen myynti, siivoustyö., ladyrnhoitotyö, kesäopiskelu yms.   Sitä patemmsn kuvan työnantaja, työnhakijasta saa.

Kuvan aktiivisesta, yritteliäästä ja työtä pelkäämäämättömästä ihmisestä

Työkokokemus, miltä tahansa alalta, menee aina ohi, jonkin koulutksrn kiitettävistä arvosanoista.

Arvosanat ovat pelkkää teoriaa.  Työkokemus on näyttö siitä, että pärjää työelämässä, mitä erilsimpien ihmisten kanssa, työnsä ohessa.

Vierailija
27/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät näkee asioita ja elämää laajemmasta perspektiivistä monesti. Outside the box niinsanotusti ja voi olla yllättäviäkin ja fiksuja ajatuksia yhteiskunnasta ja toisista ihmisistä jne. Ja on aikaakin enemmän ajatella ja pohtia omaa paikkaansa ja toistenkin paikkaa maailmassa. En ehkä ite käyttäis sanaa "fiksumpi", mutta ehkä jotenkin....omaperäisempi? Erikoisempi? Spesiaalimpi? Yllättävämpi? Sama juttu yksinäisten ihmisten kanssa. Jos ihminen viettää yksin vuosikaudet, niin hänellä on monesti sellasia ajatuksia ja viisauksia, mitä ei "normaaleilla" tyypeillä niin ole, tai normaalit työssäkäyvät ihmiset ei tuu koskaan aatelleeksikaan.

Vierailija
28/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketista ostin laatikon työttömän toffeeta, coop lager. Ostan halvinta kaljaa niin rahaa jää vielä makkaraan 👍

Vierailija
29/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelut ovat tärkeimpiä, kuin ykssiköön työtöön, myös yliopisto koulutettu, koskasn edes pystyy kuvittelemasn tai arvioimasn.

Myös CV on joka ikisellä työnhakijalla ykkösasia. Mitä enemmön työsuhteita siinä näkyy, jo nuoresta kähtuen, mukaan lukien marjanpoiminta, marjojen myynti, siivoustyö., ladyrnhoitotyö, kesäopiskelu yms.   Sitä patemmsn kuvan työnantaja, työnhakijasta saa.

Työkokokemus, miltä tahansa alalta, menee aina ohi, jonkin koulutksrn kiitettävistä arvosanoista.

Arvosanat ovat pelkkää teoriaa.  Työkokemus on näyttö siitä, että pärjää työelämässä, mitä erilsimpien ihmisten kanssa, työnsä ohessa.

Oletko oikeasti saanut töitä näillä kirjoitustaidoilla? Eihän tuosta ota yhtään mitään tolkkua.

t. kouluja käynyt työtön

Vierailija
30/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien pitää esittää fiksua, koska heillä ei ole mitään muuta. Työssä käyvän ei tarvitse päteä muille.

Vierailija
31/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Tuntemistani pitkään työttöminä olleista huokuu tietynlainen ajaton huolettomuus ja tuulta vasten nojaava itsevarmuus. He tietävät jotain mitä me emme tiedä.

Vierailija
32/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat laiskoja, heikosti koulutettuja ja epäeettisiä.

Vierailija
33/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja tämän perusteella sinusta kaikki työttömät ovat fiksuja ja työlliset tyhmiä? Nyt on kyllä sellasta mutkat suoraksi-tutkimusta taas, että hipheijaa.

Tottakai puhun omasta kokemuksesta, ei siihen mitään tutkimuksia tarvita.

Ap

Silloin se on sinun subjektiivinen kokemukseksi asiasta eikä yleinen totuus. Se, että sen voisi todeta faktaksi tarvitsee juuri sen tieteellisen tutkimuksen taustakseen.

On objektiivista faktatietoa joista voidaan olla yhtä mieltä helposti kuten kalenterit ja kellonajat ja onko taivas sininen. Sitten on subjektiivista faktatietoa ja jokainen itse omistaa sen.

Vierailija
34/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-eri

Jospa kokeilisit ensin jompaa kumpaa, työtä tai opiskelua. 

Vierailija
35/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläis siat moi ! 

Vierailija
36/48 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvosanat ovat pelkkää teoriaa.  Työkokemus on näyttö siitä, että pärjää työelämässä, mitä erilsimpien ihmisten kanssa, t

Lukihäiriö ei estä työllistymistä. Hankaloittaa kyllä opiskelua. Itsellä luki- ym. hahmotushaasteita. Maisterin paperit just saaneena työllistyn kyllä. 

Eri

Vierailija
37/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät näkee asioita ja elämää laajemmasta perspektiivistä monesti. Outside the box niinsanotusti ja voi olla yllättäviäkin ja fiksuja ajatuksia yhteiskunnasta ja toisista ihmisistä jne. Ja on aikaakin enemmän ajatella ja pohtia omaa paikkaansa ja toistenkin paikkaa maailmassa. En ehkä ite käyttäis sanaa "fiksumpi", mutta ehkä jotenkin....omaperäisempi? Erikoisempi? Spesiaalimpi? Yllättävämpi? Sama juttu yksinäisten ihmisten kanssa. Jos ihminen viettää yksin vuosikaudet, niin hänellä on monesti sellasia ajatuksia ja viisauksia, mitä ei "normaaleilla" tyypeillä niin ole, tai normaalit työssäkäyvät ihmiset ei tuu koskaan aatelleeksikaan.

Suurella osalla työttömistä se perspektiivi kutistuu ruokajonoon ja kaljatölkkiin.

Vierailija
38/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin 8 vuotta työttömänä ja hoidin lapset siihen asti että nuorin oli 2,5v. Sen jälkeen menin töihin. Lyhensin asuntolainaa työmarkkinatuella. Silloin oli nollakorot ja nyt on asuntolaina maksettu.

Vierailija
39/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

🤪😀😂 95% työttömistä ymmärtää filosofiasta ja ydinfysiikasta vähemmän kuin keskiverto lehmä.

Vierailija
40/48 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-eri

Siinä tapauksessa, et ole kovin fiksu. Luulo ei ole tiedon väärtti. Maanantaina mulla etäpäivä ja tiistaina töissä puolipäivää opiskelua. Opiskellaa liiankin paljon.