Valmiiksi siivutettu juusto ei ole hyvää. Miksi sitä silti ostetaan?
Valmiiksi siivutettu juusto kuivuu nopeammin ja siihen tarttuu muovin maku helpommin kuin palajuustoon, kun ilmapinta-alaa on enemmän. Miten te, jotka ostatte siivujuustoa, kestätte sitä syödä? Miksi ostatte sitä? Eikö se tule kalliimmaksikin?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 'Maatilan parhaat' emmental siivujen ystävä, mutta nyt ovat tehneet sille jotain (palmuölypskaako?) tai se tehdään jossain muualla.
Alunpitäen taisi olla Virossa nyt näytti olevan saksalainen meijeri.
Ööh et kai tosissasi usko, että juustoon laitetaan palmuöljyä 😂
Ööh vaan itelles, kyllä sitä kuule läträtään mitä uskomattomimpiin tuotteisiin.
Kai osaat lukea ainesosat pakkauksesta? Lukeeko siellä palmuöljy? Ei varmasti lue, paitsi sinä foliohattuna uskot silti, että sitä siellä on. Kannattaa ehkä miettiä sitä, että eri meijerien valmistamat juustot maistuvat erilaisilta ihan muista syistä. Tietty sekin sulle liian vaikea yhtälö.
Äitis oli foliohattu. Mitä tuosta alat skitsoilemaan vieraalle ihmiselle? Vai oliko alunpitäen tarkoituksesikin saada joku riitelemään kanssasi edes jostain.
On se hyvää. Älä päätä muiden puolesta.
Mä ostan välillä vaihtelunvuoksi. Yksi paketti kerran kuussa, kestää pari päivää meidän perheellä. Onhan ne kuivempaa ja muovisempaa kuin ne itseleikatut. Helppoa, etenkin aamusin. Ei tarvii taistella juustohöylän kanssa. (mulla on reuraman takia ongelmia)
Mutta valmiiksi raastettuja juustoja en osta. Ne vasta kuivia ja kammottavia onkin.
Helppo ottaa siististi käsin koskematta. Perheessä yhdellä on keliakia niin hän voi ottaa myös juustoa samasta pakkauksesta.
Ei ne mihinkään kuivu, kun laittaa muovirasiaan, jossa tiivis kansi. Ostan lähinnä Valion juustoja, Kippari, Luostari, Polar, Salaneuvos
Ainut mikä ärsyttää on se, että kaupassa tuotteet on nykyään pystyssä, esim. Luostarin alareunat saattaa olla rikki. Voisivat vähän ajatella kuluttajia, jotta saisivat tuotteet ehjinä. Jotkut eineksetkin on valuneet rasian toiseen reunaan ja jos siellä on vaikka muusi, lihapullat ja porkkanat, niin kiva sotku on jos vinossaon kaupassa hyllyssä pystyssä se paketti.
Vierailija kirjoitti:
Helppo ottaa siististi käsin koskematta. Perheessä yhdellä on keliakia niin hän voi ottaa myös juustoa samasta pakkauksesta.
IMO siistimpää se on on itse höylätä kuin alkaa sormin repimään irti toisiinsa liimaantuneita siivuja.
Miksi joitain häiritsee ja haittaa se, että juuston reunoihin kosketaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IMO siistimpää se on on itse höylätä kuin alkaa sormin repimään irti toisiinsa liimaantuneita siivuja.
Ei Valion juustot ainakaan ole mitenkään liimautuneet toisiinsa.
Siivujuusto maistuu ihan normaalilta minun suussani.
Ostan pieniä pakkauksia siivujuustoa, meillä se kuluu aika nopeasti. Ei ehdi maut muuttua tai siivut kovettua.
Palajuustoista jää usein se viimeinen pala, jota on vaikea höylätä ja se just jää jääkaappiin kovettumaan ja homeentumaan.
Siivutetut juustot ovat käteviä käytössä, siinä kai suurin syy.
Vierailija kirjoitti:
Ostatko ap, X- tra- merkin juustoa jos noin pahaa on?
Onko se edes juustoa...
Xtraa en ole kokeillut enkä muutenkaan itse osta valmiiksi siivutettua juustoa kuten aloituksesta voi päätellä. Kyläpaikoissa on tarjottu valmiiksi siivutettua ja pahaahan se on. Plus että kun siivut tarttuvat helposti toisiinsa, niin siinä omassa juustosiivussa on edellisen ottajan sormenjäljet.
Minusta tuntuu, että valtaosalla suomalaisista ei nyt makuaisti ole aivan kohdallaan. Eivät ymmärrä laadun päälle, ja helppous & kätevyys menee aina kulinarismin edelle. Samoin tietysti helppous ja kätevyys menee myös kaiken estetiikan edelle. Sellainen on suomalainen.
Luultavasti ihmiset ovat vain alkaneet käyttää siivujuustoja ja unohtaneet, miltä kunnon palajuusto maistuu, kun saa tuoretta siivua. Nyt sitten silmät kirkkaina väitetään, että valmiiksi siivutetut on ihan hyvän makuisia. Ei ole. Voin itsekin pakon edessä niitä syödä, mutta kyllä niissä muovi maistuu ja kuivuvat nopeasti. Mutta väittäkää mitä väitätte, ei ole minulta pois ;-)
ap
Yksineläjälle sopiva pakkauskoko. Ei kannata ostaa isoa juustoa vaikka kilohinta olisikin halvempi. Ei sitä ehdi käyttää. Eikä siivutettu juusto ole ollenkaan pahaa vaan hyvää. Makuasia.
Siivutettua mökille, sopiva koko ja helppo käyttää. Isompi pala arkeen kotona. Näin meillä.
Ihan samasta syystä kuin leikkeleetkin ostetaan siivutettuina.
Kätevä vaikka evääksi tai jos jostakin muusta syystä haluaa jotain juustoa pienen annoksen eikä isoa möykkyä.
Siksi, että kädet eivät toimi kunnolla sairauksien vuoksi (reuma, nivelrikko). En pysty käyttämään juustohöylää tai leikkaamaan paloja. Oliko muuta kysyttävää? :(
Asun yksin. Palajuustosta jää loput vaan jääkaappiin kuivumaan. Siivuja saa riittävän pienessä pakkauksessa, että sen saa syötyä eikä mene hukkaan. Sinkkutalouksia on niin paljon etten ylipäänsä käsitä, miksi kaikki pakataan valtaviin perhepakkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin. Palajuustosta jää loput vaan jääkaappiin kuivumaan. Siivuja saa riittävän pienessä pakkauksessa, että sen saa syötyä eikä mene hukkaan. Sinkkutalouksia on niin paljon etten ylipäänsä käsitä, miksi kaikki pakataan valtaviin perhepakkauksiin.
Minä heitän turhan isoista palajuustoista osan pakkaseen. Voi vaikka raastaa valmiiksi, viimeksi kyllä reissuun lähtiessä nakkasin parina palana kilon juuston, ja ihan samalla tavoin näytti toimivan myöhemmin sulatettuani.
Sarjassa harhoissa eläjän päiväkirjat